Mi lesz a debreceni BMW gyár sorsa, most hogy az európai autóipar haldoklik?
Bizony nagy volt az öröm, amikor bejelentették, hogy idejön a BMW. Debrecenben az ingatlaneladók meg is duplázták ennek örömére az ingatlanjuk árát, mert hát jön egy rabszolgagyár a városba, akkor minimum dupláját kérjük :) Ez magyar mentalitás.
Igen ám, de a már meglévő autógyárak az országban is bődületes munkaerő leépítéseket hajt végre, méghozzá egyre erőteljesebbeket. Nem csak a covid válság miatt, úgy alapjáraton covid nélkül is piaci elemzők szerint 5-10 éve van hátra az európai autóiparnak, mivel Kína utána fogja csinálni fillérekért ezeket, az innováció meg Amerikai cégeké már, lásd. Tesla.
Most, hogy határozatlan időre befagyasztották az üzem építését, lehet nem is fog már egyáltalán befektetni ide a BMW, mert addigra már nem csak bővítésre nem futja, de csődbe is mehet?
A Tesla nem fog akkora mértékű tömeggyártásba kezdeni hogy kiszorítsa a többit, már csak azért sem mert a politikai elit utálja Elon Muskot és ez fordítva is igaz.
Ezt meg hogy a benzines stb motort felváltja a villany az egyenlőre felejtős.
A BMW szerintem mindenképpen megcsinálja azt a gyárat.
Párhuzamosan meg elkezdeni leépíteni a Németországi telephelyeket.Persze nem úgy, ahogy Magyarországon szokás,hogy na most b_sszunk ki mindenkit.
Arra fele úgy szokás,hogy korai nyugdíjazásokat csinál a cég (előre befizeti a nyugdíjjárulékot a dolgozónak) vagy annak, aki felmond, pénzt ad, pontosan a végkielégítés összegét.
A BMW-nek megéri gyárat csinálni itt hosszútávon mert:
-negyed annyi a munkaerőköltség
-a munkatörvénykönyv a cégek mellett áll és nem a munkavállalók mellett
-gyengék a szakszervezetek, munkavállaló érdekképviselet
-az állam ad adókedvezményt, állami támogatást egy beruházáshoz
Hülyének is megéri, gyárat építeni Magyarországon.
4-es: Alapvető dolgokkal nem vagy tisztában. Pl hogy Németországban vannak igen erős szakszervezetek, akkor építenek le egy német melóst miután az utolsó kelet-európait is leépítették.
Itt meg ugye nincsenek szakszervezetek mint tudjuk..
5#
Te nem vagy tisztában a német vagy a németnél jóval munkavállaló barátabb franciaországi rendekkel.
Németországban erősek a szakszervezetek, emiatt nem tudnak leépíteni tömegesen.Épen ezért csinálják úgy, hogy korai nyugdíjazásokat intéznek, vagy fizetnek annak, aki felmond.
Viszont, ettől a létszám csökkenni fog.A BMW elsősorban költségcsökkentés miatt jön Magyarországra.
Szerintem halasztani fogják, leállítják az építkezést pár évre amíg vissza nem tér a normál kerékvágásba az autóipar. Tekintve, hogy a modellkínálatát is bővíti/bővíteni fogja a BMW, idővel biztosan megépül majd.
De ha semmi esetre sem, akkor eladják azt majd valami más vállalat megveszi és befejezi a saját igényeinek megfelelően.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!