Milyennek kell lennie egy modern városnak ?
Sokszor mondják, hogy Budapest nagyon le van maradva számos nagyvárostól a világban (Sanghai, London, Barcelona, Berlin, Amszterdam, London stb), de akkor ilyen fejlesztéseket kéne csinálni, hogy XXI. Századi legyen ? Gondolom a több zöld terület , a kevesebb autó meg ilyesmik de szerintetek mi lenne az aminek Budapesten már rég készen kéne lennie de még nincsen és ha az(ok) meglennének akkor sokkal élhetőbb lenne a város
https://www.youtube.com/watch?v=QwU7fBAV_70 Ezt meg csak itt hagyom mert érdekes a videó az okos városokról szól
Nagyjából jól mondod, több zöld terület, minőségi kerékpárúthálózat, fejlett tömegközlekedés, forgalom csillapított területek. De az a baj, hogy pont ellenkező irányba mennek a dolgok.
Pl. a kopaszi-gátnál egy remek, hatalmas parkot lehetett volna kialakítani a Duna parton. Ehelyett beépítik egymás hegyén-hátán levő 10+ emeletes épületekkel.
A sok park, zöld terület tényleg lényeges, illetve a fejlett tömegközlekedés is fontos.
Viszont, az autóellenességet nem tartom "modern" dolognak ez csak egy zöld politikusok vesszőparipája.
A modern az,hogy a polgár eldöntheti, hogy autóval közlekedik vagy tökmegközlekedéssel.
Plusz az autók parkolóházban parkolnak vagy párhuzamosan.És nem így:
Egy rendes német nagyváros, tele van mélygarázsokkal, parkolóházakkal.Illetve, a forgalmi problémákra közúti alagutakkal reagálnak.Ami, jelentősen növeli az áteresztőképességet.
Budapesten, alig vannak mélygarázsok, parkolóházak.Plusz közúti alagút is kevés van, ami gyorsítaná a közlekedést.
4#
Az elkerülőutak szerintem alapvetőek lennének.
Meg kell nézni, hogy mely városok élhetőbbek Budapestnél. Ez annyit jelent, hogy Bécset kell másolni, ami pedig nem újdonság, a Boldog Békeidők folyamán ez is történt.
Illetve érdemes rendet tenni a fejekben is, ugyanis a te általad felsorolt városok értékelése élhetőség szempontjából Budapesthez képest nem egyértelmű, viszont Bécs már több évtizede a világ legélhetőbb városa minden vélemény szerint, szóval biztos támpont.
Nagyon jó alap a linkelt video.
Magyarországon,Szolnok volt az első város ahol okosváros projektek indultak.
A két legmeghatározóbb:
1.Évtized óta a T-City okosváros program mintapéldája.SENKIT sem érdekelt,így manapság már nem is kommunikálják.
2.Itt lettek hálózatba,és rendszerbe üzemelve az első beszélő/GPS tömegközlekedés követés buszmegállók.SENKIT sem érdekelt.
A fejlődés akadálya maga az "ember".
Egy modern város elsősorban élhető. Emberközeli, emberléptékű, az emberek igényei szerint tervezve.
És ebbe valóban beletartoznak a parkok, zöldfelületek, közösségi terek, stb.
Autóellenesség nem,. Jól látja a 3. kommentelő, alapvetően meg kell adni az embereknek a lehetőséget arra, hogy választhassanak az egyéni motorizált illetve a fenntartható közlekedési módok között -és elérni, hogy az emberek maguktól tegyék le az autót. Ha a városokat az emberek és nem a gépjárművek igényei szerint alakítjuk ki, akkor ez nem okoz túl sok problémát...
Akit ez a téma mélyebben érdekel, annak ajánlom Jan Gehl könyvét (Élhető városok), amelyben rengeteg példa van arra, hogyan lehet egy élhetetlen autópálya-csomópontból olyan várost kialakítani, ahol az ember jól érzi magát...
Természetesen szükség van autókra is, de az egésznek szabályozottnak kell lennie. Kellenek nagyobb kapacitású utak, amik lehetőség szerint a lakóházaktól távolabb, hangszigetelve futnak, minél kevesebb szintbeli kereszteződéssel. Esetleg alagutakatban. Kellenek ezek mentén nagy kapacitású parkolóházak, ahol le lehet rakni az autót és biciklire vagy tömegközlekedésre lehet váltani.
Viszont a klasszikus belvárosban illetve a lakónegyedekben semmi szükség olyan forgalomra, ami nem célforgalom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!