Főként miskolciak.. Szerintetek van esély,a körvillamos tervbe vételére?
Ehhez igazából sokat nem kellene építeni. Diósgyőrben a Gózon Lajoson le lehetne vinni a Jedlik Ányos utcáig a pályát és ott be lehetne csatlakoztatni a vasgyári iparvágányba, a probléma a másik oldalon van.
Ha valami speciális kivételt találnának a vasgyári iparvágány Ms-Rendező és Vasgyár közötti szakaszára mely szerint ott lehetővé tennék a villamos közlekedését ( mittudomén átminősítenék villamosvonalnak és engedéllyel járnának be a tehervonatok akkor az pl papíron nem nagyvasút... ) akkor is ott lenne a Rendező és a Tiszai közötti szakasz ahova villamos rendes üzemben nem hajthat fel. Ott egy kiváltás az teljesen horror lenne, új tram-train jellegű járművek beszerzése egy vonalra kicsit drága lenne.
Ennek kb akkor lenne realitása ha tervben lenne egy észak-dél villamos és abba bekötni a csabai kapunál.
Okés hogy sokan vannak egyetemen, meg diósgyőrben, de vargahegy kb üres. Van ott egy kis falu, meg hatalmas emelkedők abszolút nem villamosnak való hely.
Repülőtér és helyőpark( északi és déli ipari park összekötése viszont tökéletes adottságokkal rendelkezik.
Van egy 2x2 sávos autóút amit ha leveszünk 1x1 sávra akkor elfér a villamos.
Leszámítva a vonatsín alatti aluljárót viszonylag sík terep, azzal pedig a mostani villamos is megbírkózik Selyemrét előtt.
Kiváltaná a 14es buszt, ami jelenleg az egyik legsűrűbb járat
"Okés hogy sokan vannak egyetemen, meg diósgyőrben, de vargahegy kb üres. Van ott egy kis falu, meg hatalmas emelkedők abszolút nem villamosnak való hely."
A Vargahegyen megy át a diósgyőri iparvágány, néhány alagúttal. Egyáltalán nem lenne az probléma a villamosnak.
Az okés, hogy meg lehet oldani akár a jelenlegi infrastruktúra helyén is.
De mi értelme lenne?
Egyrészt szerintem az egy egy nyomvonalú vágány most, és azért kettő kellene. Viszont akkor már kicsi az alagút.
És megállna 3 helyen a vasgyárban, meg 2 helyen az egyetemen. Szerintem közte nem nagyon.
Annyian pedig nem járnak diósgyőrből az egyetemre hogy egy hévet igényeljen. Tudom mert 5 évig jártam diósgyőrből az egyetemre a 29es busszal. Kényelmesen elfértünk azon is a vasgyár után.
Az az értelme,hogy:
-az a pálya villamossal szerintem gond nélkül járható 60-70km/h-val
-kitérésre alkalmas helynek elég ha a megállók kétvágányosak
-brutál jó menetidőt lehetne hozni Diósgyőr és Hejőcsaba között
Önmagában az Egyetem csak mint egy köztes tényező jelenik meg. Maga az út a Vasgyártól a Csabai kapuig 6,2km amit max 10-12 perc alatt le lehetne zavarni és ez sokkal gyorsabb, mint az Újgyőri főtértől bebumlizni a belvárosba onnan meg busszal ki Hejőcsabára.
A meglévő infrastruktúra felhasználásával alakítható ki egy baromi gyors kerülőút a város két vége között. Ha végig megépólne akkor az Avas/Egyetem is 10-12 percre lenne max a Tiszaitól.
Lenne ennek értelme, a pálya gerince adott is, csak a két végpont kivitelezése az brutálisan sokba kerülne - sajnos.
Helyőcsaba kertváros, nulla munkahellyel.
Diósgyőr kertváros(Berekalja, Majális Park, a főútca panel során túl kb végig családi házak vannak) plusz pár panel telep
Van néhány munkahely, de azok a helyi igényeket elégítik ki.
Akkora a mozgás a két városrész között hogy az csak na
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!