Az elmúlt 30 évben elvesztett közpénzeket jogállami eszközökkel vissza lehet szerezni ha lesz egy újabb rendszerváltás (nem olyan kormányváltásra gondolok ahol csak térfelet cserélnek a jelenlegi játékosok) ?
Lehet büntetőjogi következménye a túlárazott közbeszerzéseknek, a hibásan vagy hiányosan teljesített de utolsó fillérig kifizetett munkáknak, a felelőtlen pazarló és szakmai alapokat nélkülöző politikai döntéseknek, a közpénzek hűtlen kezelésének.
A kérdés pártállástól függetlenül valamennyi eddigi kormány működésére vonatkozik.
A "tegyél feljelentést" és hasonló okosságokat már hallottam, ne koptasd vele a billentyűzet.
Újabb rendszerváltás?
Jelen állás szerint az szélső bal, vagy szélső jobb oldali diktatúrát jelentene, ami valóban diktatúra, aminek jelen állás szerint szerencsére nincs realitása.
Vagyon elkobzásokat a kommunisták csináltak, az ő nézetük szerint jogosan.
A mostanra kialakult vadkapitalizmussal az a probléma, hogy üres szócséplás az elszámoltatás, mindkét oldal mélyen benne van.
Az MSZP pártvezetőiből lettek az első milliárdosok, privatizáció címén az állami vagyon jelentős részét maguk között osztották szét, és kb ott félre is siklott minden, onnantól kezdve minden hatomra kerülő párt azon ügyeskedett, hogy a funkcionáriusai gazdasági hatalomra tegyenek szert, ne csak politikaira, és annak érdekében mindent áthágtak, amit át lehetett.
Jelenleg csak azon acsarkodhatnak, hogy ki lopott eddig többet, az elszámoltatás lehetősége szinte kizárt, hisz az vissza is hullhat a másik félre is.
Kérdező, tudom hogy most divat ez a "túlárazott beruházás" meg a "mindentelloptakkorrupció" szövegek hangoztatása, de valójában tudod is azt hogy miről beszélsz? Mert gyanítom, hogy csak olvastad valahol egy cikk címében, hogy megint túlárazták ezt vagy azt és amúgy fogalmad sincsen arról hogy miről van szó.
Konkrét példa: olyan településen élek, ahol nemrég végezték el a vasútfelújítást, a vonatok már 1 éve járnak az új vágányokon, de a kiegészítő munkálatok (épület, parkoló, felüljáró) még nem fejeződtek be. Ennek a vonalnak a beruházásáról is ment a szöveg a médiában, hogy túlárazott, ellopják a pénzt stb. hiszen csak ki kell cserélni a síneket, mi kerülne abban kétszer annyiba, mint amikor újonnan csináltak egy vonalat korábban máshol.
A valóság viszont az, hogy mivel egy meglevő vasúti pálya cseréje történik - a költség nagyobb, mert azt is fel kell szedni ami ott volt és el kell szállítani. Nem ugyanolyan síneket fektetnek le, ugyanolyan technológiával, hanem olyan modern rendszert építenek ki, ami a nagysebességű vasúti közlekedésre is alkalmas, sokkal drágább technológia. Nem csak a síneket és a felsővezetékeket cserélik ki, hanem ahol 1 sínpár volt ott bővítik hogy párhuzamosan legyen két sínpár az ellentétes irányú közlekedésnek. Az állomáson a meglevő 3 vágány helyett most 5 van, aluljáró vezet a most már fedett leszállóhelyekhez. A korábbi szimpla lámpás vasúti kereszteződés helyett két sávos autós+gyalogos felüljárót építettek a vasúti sínek fölé, mindkét oldalán körforgalommal a városi közlekedésbe. Az állomás épületét és a plusz ott levő épületet is teljesen felújítják - kívül, belül. Több jegyautomatát is beszereltek, stb. stb.
A lényeg - az ellenzék állítja hogy túlárazták, te meg elhiszed, mert nem nézel utána hogy valójában mit csinálnak annyi pénzért.
És nem, nyilvánvalóan nem fogják haszon - jó nagy haszon nélkül megcsinálni. Aki elnyerte a pályázatot - ahogy minden cég - a lehetséges legnagyobb haszonnal fog dolgozni, tehát még véletlenül sem mondom azt, hogy a beruházó cég vezetőinek, tulajdonosainak ez nem nagyon jó üzlet - mert az. Ezért csinálják. Pontosan ahogy te sem éred be a minimálbérrel a munkádért, hanem a lehető legnagyobb bért próbálod elérni magadnak.
#6 melyik ez a vonal bővítés? Esztergomi már kész van. Lajosmizsei csak tervben van.
De ott volt pár éve a Debrecen felé menő vonal felújítása ami többe került mint Franciaországban egy új TGV vonal építése dombvidéken, ahol 240 a megengedett sebesség.
Debrecen felé 160. Új vágány nem épült, maradt a 2 db... És egy pusztában lévő "technikás egyenes"-ről van szó.
De az autópálya építések is Európa rekord áruak Magyarországon.
Na meg ott van például mátrai erőmű ügye, szovjet metró, és még lehetne sorolni...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!