Miért nem fejlesztik sokkal jobban a tömegközlekedést?
Országos szinten probléma a túl sok autó. De ugye miért járnak az emberek autóval... Mert a tömegközlekedés macerás. Ritka járatok, rendszertelen érkezés és indulás. Átszállások sok esetben. Többször annyi idő eljutni valahova. Ráadásul kényelmetlenek, koszosak, vagy túl hideg van, vagy túl meleg. A problémás utasokról meg ne is beszéljünk!
Ha azonban ezt fejlesztenék, szerintem rengeteg problémát megoldanának vele és az emberek sem kényszerülnének a drága fenntartású autót választani.
Ha több járat lenne, gyakoribbak, jobban átgondolt útvonalak, és sokkal erősebb ellenőrzés a problémás emberek kiszűrésére, jóval többen választanák a tömegközlekedést. Arról nem is beszélve, hogy munkahelyeket teremtenének vele.
Vagy ezt én látom rosszul?
Ez a "Nincs rá pénz!" nem elfogadható érv. Eleve annyit adózunk, mint a veszedelem.
Ha milliárdokat rá tudnak fordítani bicikliút építésre (ami sok esetben annyiból áll, hogy húznak pár vonalat a járdára), akkor legyen már erre is.
Vagy akkor nagyon egyszerű, a parkolásból befolyó összegekből tegyenek félre ilyen célra.
Nem tudom pontosan mennyibe kerülne egy buszbeszerző projekt X számú buszra, de nem hiszem el, hogy ne lehetne előteremteni rá a pénzeket a különböző forrásokból mondjuk egy év alatt - és ez szerintem bármelyik nagyvárosra igaz, Szeged, Eger, Debrecen, stb.
Szerintem ez azért problémás témakör, mert nem összevethető.
Én nem választanám a tömegközlekedést, ha nem lennék rákényszerítve, mert az autó sokkal kényelmesebb és praktikusabb. Elfér a cuccom, a ház előtt parkolok, és A-ból B-be problémamentesen, időben el tudok jutni.
Pl.: hétvégén, vagy meló után azért, hogy bejussak az autóval szűk félórára lévő nagyvárosba vásárolni, vagy csak kikapcsolódni, nem szívesen pocsékolnám arra az időmet, hogy kivánszorogjak egy buszhoz, várjak amíg megérkezik, és 1 óra alatt beérjek arra az 1 pontra, ahonnan még ugyanúgy mozognom kell, aztán lassan mehetek is haza.
Nem a tömegközlekedést kell fejleszteni, hanem már sokkal korábban el kellett volna kezdeni a gépjárműközlekedési infrastruktúra fejlesztését, mert nagyjából annyi fejtörést okozhat, mint a tömegközlekedés tökéletesítése. De jellemző, hogy ebben az országban csak akkor történik valami változás, amikor az már tarthatatlan méreteket ölt, és tűzoltó módszerrel tenni kell valamit.
#1 nem egyáltalán nem jó. Csak akkor ha valamelyik metro mellett laksz. Hanem akkor a város másik felére nyugodtan lehet számolni minimum egy órás utat, sok átszállással.
Na meg most a metró se annyira vonzó hiszen még pár évtizedig fog tartani a felújítás.
És ahogy írták ha két ember ül egy autóban akkor már jobban megéri, mint a BKV bérlet... hát még ha valaki motorral jár, annak 20 perc környékén van egy BKV val egy óra 10 perces út.
Kérdező
A gond hogy egy kalap alá veszed a nagyvárost és a vidéket. A jó tömegközlekedés csak nagyvárosban kialakítható, hiszen ott van annyi utas amennyi miatt megéri. Budapesten megteheted hogy kilépsz otthonról és 2-3 perces sétával eljutsz valamilyen megállóba, majd átszállásokkal az úticélodhoz, szintén 2-3 perces sétával a végén. Vidéken viszont - nálunk is pl. pedig nagyvárosban lakom - eleve el kell jutnod az állomásra. Ha busszal megyek - a körjárat miatt (mert a távolsági busz egyben a belső városi közlekedés is) ugyanannyi időbe telik kijutni az állomásra, mint gyalog, kb. 40-50 perc. Ha ezt kocsival megteszem 5-6 perc alatt onnan már autóval el is tudok jutni a következő városba még 15 perc alatt, a városon belül ismét. Ha Budapestre akarok menni, akkor ott tényleg jobb a tömegközlekedés, felmegyek valahová kocsival, majd a külső részről tömegközlekedéssel megyek tovább.
Te úgy hiszed hogy vidéken is haj de jól lehet fejleszteni a tömegközlekedést. Tőlünk nagyon gyakran mennek a buszok, vonatok, de akkor is messze van az állomás mindentől. Hiába tudom, hogy 8-10 percenként egy járat a másik városba, ha akkor is 40-50 perc amíg odaérek otthonról. Ezen nem javít az ha gyakrabban jön járat hogy elvigyen.
Ahogy más is írta, nem egysíkúan kell kezelni a tömegközlekedés fogalmát. Városok között vagy kisebb településeken felesleges a tömegközlekedés nagyon magas szinte - egyszerűbb az autók között olyanokat használni amik nem környezet károsítóak. Városon belül meg bőven jó a biciklis utak fejlesztése és a többi alternatíva az elektromos autókkal, rollerekkel, bérelhető módon is.
Nézd meg egyes nyugati városokat, a tömeg biciklit használ - ezért jobb a tömegközlekedés a többieknek, mert annyival kevesebben zsúfolódnak a metróba, buszokba.
Az pedig hogy a tömegközlekedés mennyire tiszta, csakis az utasokon múlik. Hiába takarítanak gyakran ha egyszer az utasok rögtön összemocskolják. Nézd csak meg mi van a mozikban!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!