Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Budapesten Karácsony "autóelle...

Budapesten Karácsony "autóellenes" intézkedései mit váltanak ki?

Figyelt kérdés

Csak mert ha kormánypárti médiát olvas az ember akkor ez komoly problémaként van bemutatva míg ha meg ellenzékit akkor kb. szó se esik róla.

Szóval röviden arra lennék kíváncsi, hogy aki Budapesten él vagy vannak ott ismerősei azok mennyire érzik jónak vagy épp károsnak Karácsony ezen intézkedéseit? (bicikliutak az autók rovására, parkolóhelyek megszüntetése, parkolás drágítása ...)


Alapvetően nekem nagyon nem szimpi Karácsony meg az őt támogató koalíció de közben meg annak ha a városokban kevesebb autó járna örülnék és kíváncsi vagyok ezek az intézkedések mennyire átverhetők az átlag magyar emberen.



2020. szept. 16. 15:58
A kérdező szavazást indított:
Budapesti vagyok, engem nem zavar.
Budapesti vagyok, zavar az új helyzet.
Nem vagyok Budapesti de sok ismerősöm panaszkodik.
Nem vagyok Budapesti és nagyon nem is hallottam még senkit se emiatt méltatlankodni.
Nem tudok/akarok olvasni csak random választok ki egy lehetőséget.
38 szavazat
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
80%
Érezhetően sokkal nagyobbak a dugók a belvárosban.
2020. szept. 16. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 anonim ***** válasza:
100%

Autósként mondom, hogy az autós forgalom csökkentésével "ellehetetlenítésével" egyet értek...DE...mindehhez átfogó, hosszú távú fejlesztési terv kellene amiben látni lehetne, merre is halad a "fejlesztés", lenne mire kiváltani a forgalmat, stb.


Jelenleg meg "csináltunk valamit oszt lett valami" alapon megy minden.


a legnagyobb baj, hogy rengeteg veszélyes helyzetet teremtettek. Egyik percben még bicikli sáv, másikban már rá kell sorolj, de ha nem tudsz akkor az életben nem jutsz ki a városból.


Vagy mikor a busz kilóg a sávból mert nem fér el a bicikli sávtól.


Vagy marhajó lehet biciklisként is tekerni a szmogban a füstölő busz után. Az megint remek, mikor a busz 2 percenként "kikéredzkedik" az autósok közé mert nem tud haladni a biciklistől, vagy gyök kettővel gurul mert a kedves bringásnak elsőbbsége van azzal a 200 emberrel szemben.


Vagy ott vannak az ilyenek mint a Király utca "gyalogosbaráttá" tétele. Hát marhára gyalogosbarát miközben 15-20 fős bedrogozott csöves hordán kell átverekednie magát fiatal lányoknak, anyukáknak...

2020. szept. 16. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/22 anonim ***** válasza:
94%

Az a gond ezzel, hogy nehéz szétválasztani az okokat, hogy azért vannak forgalmi dugók, mert egyre több autós van (mert többen ülnek a vírustól való félelmükben miatt autóba), vagy a biciklisávok miatt. Most majd kiderül, mert megint visszaállították a régi rendet és a biciklisávokat a járdákra vezették, de ott meg a gyalogosokat zavarja.

A drágulás már más téma. Én sem örülök neki, de a pénzünk egyre kevesebbet ér, minden drágul, minden többe kerül, ezért a szolgáltatások is, nem csak a parkolás.

2020. szept. 16. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
72%

A kettes jól írja.

Ennek az egésznek se eleje, se vége.

2020. szept. 16. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 everlight ***** válasza:
52%
Nem csak az autósoké a világ,sok ember valakinek hiszi magát akinek van egy szar kocsija.Sok év alatt láttuk hogy meg se állnak sokszor a pirosnál,nem adnak elsőbbséget stb.
2020. szept. 16. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 anonim ***** válasza:
86%

"nehéz szétválasztani az okokat"


Ebben egyet tudok érteni.


Kezdjük ott, hogy mindenki úgy csinál, mintha eddig nem lettek volna dugók Budapesten, nem lett volna lehetetlen parkolni. Holott ez évzitedes probléma.


Egyszerűen tény, hogy egyre több az autó, egyre többen is engedhetik meg maguknak. Egyre elérhetőbb agglomerációból meg kintebbről is a Főváros. Ráadásul munkalehetőség szempontjából egyszerűen utolérhetetlen Budapest.


Az sem egyszerű, hogy sokan nem "hobbiból" autóznak, hanem megélhetésből, munka miatt.


Építőiparban dolgozom, belvárosi nagy projekten. Csak mellettünk közvetlenül van még 2 másik nagy, milliárdos nagyságrendű projekt. És mellette több kisebb-nagyobb felújítás, építés, átépítés.


A munkások jelentős része 1,5-2 órákat utazik, nyilván nem fognak vonatozni, buszonzni, 3x átszállni koszosan, büdösen, szerszámokkal a kezükben.


Munkaterület, organizációs terület nulla, és vagy lezársz egy utcát, hogy legyen hova pakolnod (amiért súlyos pénzeket kér az adott kerület) vagy időszakosan tartod fel a forgalmat. Mindkettő nagy terhelést jelent.


Egy nagyobb betonozás 20-30 mixert jelent. Nyilván folyamatosan, fordulóval jönnek, de valahol állni kell annak is, ami szintén hely.


Ezek mellett ott vannak az üzletek, szállodák, nyilván most visszaesett forgalommal, de ezeknek is őrült nagy kiszolgálás igényük van. Elég egy pékségre gondolni, vagy kisboltra ahova naponta jön az áru. Csak ha van egymás mellett 10 bolt, meg jut rájuk 1 parkolónyi pakolási lehetőség, hát mindjárt nem egyszerű a helyzet.


Elég király utcára, körútra gondolni. Jön a dobozos, valahol meg kell álljon fél órára. Aztán vagy feláll a járdára vagy a bicikliútra, vagy az út közepén áll meg, mindenhol "gyűlöletet" kiváltva.


Az sem szerencsés, hogy van néhány fő irány ami asználható, azon kívül alsórendű, használhatatlan, vagy alapból zsúfolt rávezető utak. Elég egy baleset és lebénul a fél város, mert esélytelen kerülni, vagy bármerre "menekülni". Ebben benne van a nulla közlekedési kultóra meg sok idióta is.


Meg benne van, hogy évek óta nincs rendbetéve még a meglévő infrastruktúra sem. Karbantartva meg végképp nincs. Amikor zéró felfestés, ami esős időben esetleg éjszaka igazi vakrepülés. Vagy a régi sávon az új sáv jelölés azon az ideiglenes vonal ami már nem érvényes mert már a másik ideiglenes az érvényes amit rá festettek. Vagy mikor már emlékezetből lassít az ember mert a zebránál se felfestés, se tábla. Kedvencem mikor már előre tudom, hol milyen kátyú van/lesz, meg hol milyen alkatrészt, dísztárcsát, bármit kell kerülni.

2020. szept. 16. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
27%
Karácsonynak jogsija sincs, szerintem fogalma sincs mibe nyúlt bele.
2020. szept. 17. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 MolotovPunk ***** válasza:
47%
Én örülök az intézkedésnek.Budapesten így is túl sok autó van.Használj kerékpárt,kisebb motort,vagy tömegközlekedést.Azzal is eljutsz A-ből B-be.Nem értem miért van ebből egyeseknek ekkora problémája?Nézd már meg,hogy a sokkal kisebb területű 15 milliós Hollandiában több biciklis van a főváros utcáin Amszterdamban,mint autós.A többség még sem panaszkodik ott.A sok autó csak sok dugót okoz a forgalomban és szmogot,ezt még a belvárosban autókázók is jól tudják.Szerintem itt megint arról van szó,hogy a fidesmédia nem tud belenyugodni,hogy Budapest megint baloldali vezetésű lett.
2020. szept. 18. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 anonim ***** válasza:
51%

#8


Azé' van bajunk Gerike intézkedéseivel, mert ő, te, és a hozzátok hasonló felvilágosult belvárosiak nem fogják fel, hogy létezik átmenő forgalom is, mégpedig elég nagy.


Mondok egy példát, hogy megértsd:

ha Miskolcról szeretnél Érdre menni, és neadjisten benézed az M3-M0 csomópontnál a kanyarodást, vagy a hármas úton mész, mindenképpen a Nagykörúton kötsz ki


...

2020. szept. 18. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 MolotovPunk ***** válasza:
37%
Igen ebben van igazság,aki nagyobb távról jön vidékről autóval,annak nehezebb valószínűleg így,de ettől még rengetegen kocsikáznak csak a fővároson belül.A parkolásról nem is beszélve,lassan már parkolni is alig lehet annyi autó van egymás nyakán.Nem találsz parkolóhelyet.Fél órát körözöl,mire találsz egyet.Elég jól látom,mert sokat járok a belvárosba.Fejlettebb országokban sokkal több biciklis van,mint Budapesten.Jobb,ha ezt elfogadod.Itt Pesten még ahhoz képest nincs is annyi bringás,mint Amszterdamban.
2020. szept. 18. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!