Azok, akik szidják Karácsonyt a kerékpár délpesti kerékpárút miatt, amit csak páran használnak, viszont eszement drága lenne, mi a véleményük arról, hogy a Fidesz már régóta töketlenkedik egy sokkal fontosabb, Siófokot Péccsel összekötő kerékpárúton?
Megjegyzem, hogy a dél-pesti kerékpárút nagyon drága lett volna még annak ellenére is, hogy iszonyat sokat beleöltek már Tarlósék tanulmányokba. Ennek az EU-s támogatásnak, amit kerékpárút fejlesztésre lehet költeni, jobb helye is van, és megoldható határidőn belül. A Karácsony által bevezetett kerékpárútak sokkal fontosabbak, forgalmasabbak, és hosszabbak, ezzel valóban nyernek a kerékpárosok.
Lemaradtál egy körrel. Véglegesítették a körúti kerékpárutat. ;)
Másfelől nem az a lényeg, hogy minél drágább legyen az előállítása. Ha a kerékpárút előállításához elég egy vödör sárga festék és néhány tábla, akkor is kerékpárút az, ha az biztonságos, és jól hasznosítható a kerékpárosok számára. Mehet át külön biciklialagút valahol triliárdért, ha azt a kutya se használja még akkor is, ha tök biztonságos, de pl. a semmiből vezet egyenest a sehová. Értéktelen lesz, és senki sem használja. A körúti kerékpárutat és még néhány másikat viszont sokan használják. Hogy SZERINTED nulla km kerékpárút létesült, az a te magánügyed, a TÉNYEK mást mutatnak, és azok makacs dolgok. Esetleg nézz utána a kerékpárút definíciójának, fajtáinak stb.
Nem tudom, milyen ambícióval lennél elégedett, figyelembe véve a költségvetési realitásokat. Sok ember lehet, hogy pont azon hőbörögne, amit te elképzelsz, mert számos más sürgősebb, fontosabb dologra kell költeni azt a kevés pénzt, amit a Orbán meghagyott az önkormányzatnak.
Persze be lehetne hálózni az egész várost nagyon spéci kerékpárúttal, de akkor lehet, hogy azért hőbörögnének sokan, talán te is, hogy pl. miért nem újítja fel a Lánchidat!
1. Neked még mindig nem megy a matek, vagy más. Tarlós összes ciklusidejét nem lehet összehasonlítani Karácsony de még "II. Tarlós" első ciklusának első 6 hónapjával.
Tarlós rengeteg gáz dolgot csinált a kerékpárútakkal, olyan kacskaringós lett, amit normális kerékpáros soha nem használ, mindezt csak azért, hogy meglegyen a kilométerszám, és hogy több EU-s pénzt el lehessen csalni. Gondolok itt pl. a Közvágóhídnál lévő szakaszra, hogy is vezet a kerékpárút a Lágymányosi hídtól Pesterzsébet felé? De egyszer menj el, és nézd meg, milyen kerékpárút van a Bálna és a Duna között!
Még mindig lemaradtál egy körrel: nem csak kicsit arrébb tették, hanem lezárult egy gyakorlati hatástanulmány, és ennek eredményeként véglegesítették a kerékpárutakat a kőrúton.
A kőrút mellett itt lettek még kerékpárutak: Bartók Béla út, Vilányi út, Tétényi út, Üllői út.
Mégegyszer: nem csak a kilómétert kell nézni, mint ahogy a bélszínt sem lehet összehasonlítani a körtével, Esetleg ha a kerékpározók km mennyiségét számoljuk, az már közelít valamihez, de még az sem a teljes érdem. Hiszen pont ezek a szakaszok voltak azok, amik a legnagyobb megosztottságot okozták, de amik egyben az összes kerékpárút kihasználását növelik, mert több kerékpáros lesz. És nem csak a járvány miatt, hanem azért is, mert biztonságosabbá válik a városi kerékpározás.
Tehát azt kéne összehasonlítani, hogy 2018-ban és 2020-ban hány kilométert kerékpároztak kerékpárútakon. Nem hogy mennyi kerékpározható út volt, hanem az emberek összesen mennyit tekertek rajta, vagyis az összhatás miként alakult.
Tegnap, vagy tegnap előtt jelentették be, hogy bevált, de lesznek kompromisszumok. A kompromisszum az, hogy egy kis helyen arrébb tették a kerékpársávot.
Innentől kezdve a kerékpársáv végleges lesz lesz azokon a szakaszokon. Elkülönített kerékpárút... Szerintem ezt is rosszul értelmezed, mint ahogy a kerékpárút fogalmát is. Elkülönített kerékpárút nem azt jelenti, hogy kerékpárfelüljáró lesz a körúton és a többi úton hosszanti irányban a kerékpárok számára, hanem azt, hogy a kerékpársávban nem haladhatnak, parkolhatnak autók, nem mehetnek gyalogosok. Mint ahogy a kétsávos autóút is el van különítve egymástól: szabálytalan, ha két sávon hosszanti irányban autóval csak úgy poénból középen mész, azt csak a sávváltás, kanyarodás esetében szabad akkor is indexelve.
De ezek szerint te magad cáfoltad meg magadat: korábban azt állítottad, hogy nincs ambíciója a kerékpárút létesítésére, most meg azt mondod, hogy van, de még nem valósította meg.
Ha neked van igazad, és arrafele máshol ÉPÍTENEK KI kerékpárutat, akkor van ambíció, és az, hogy ezt még eddig nem valósították meg, annak az az oka, hogy pár napja zárult le a tesztelés és annak elemzése. Enni idő alatt nem lehet letéglázni egy kerékpárútat, de hangsúlyozom, nem is kéne.
Ismételten hangsúlyozom: kerékpárosoknak külön sávjuk van, a különbség az eddigiekkel szemben, hogy abban a sávban autók nem haladhatnak, nem kell a patkára, vagy a parkoló autók mellé tapadni, ami életveszély, mert bármikor kinyílhat egy parkoló autó ajtaja, és az esés következtében egy autó elütheti a kerékpárost. Most kellő távolságban van a parkoló autóktól is és a közlekedő autóktól is, nincs kerülgetés, nincs elsodrási veszély, mert mindkét irányból van még egy kis plusz biztonsági táv. (mert a kerékpárút a régi autósáv közepén van.) Ezért egyáltalán nem mondható feleslegesnek. De kereszteződésben is sokkal kisebb lesz a balesetveszély.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!