Másnak is vegyesek a gondolatai a kormány felsőoktatási politikájánál?
Alapjában véve, én jónak tartok azt az elképzelést, hogy olyan szakokon legyen ingyenes a képzése, amire szüksége a piacnak.
Amire mindig szükség lesz, azok a különböző műszaki szakok, gazdasági szakok, jog, természettudományok (biológia, matematika...stb) és egészségügy, oktatás.
Például, aki gender szakra akar menni, vagy filozófiára legyen rá lehetősége, de csak és kizárólag költségtérítésesen.Ugyanis, ezeknek a szakmáknak nincsen számokban mérhető haszna.
Amivel viszont nagyon nem értek egyet, az a felvételi rendszer.
Túlságosan személytelen és futószalagszerű.
Nyugat-Európában sokkal emberközelibb.Ott van felvételi teszt, illetve motivációs elbeszélgetés kvázi, mint egy állásinterjú.A kettő közös értékeléséből születik az eredmény,hogy felvételt nyer-e a diák vagy nem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Nyugat-Európában sokkal emberközelibb.Ott van felvételi teszt, illetve motivációs elbeszélgetés kvázi, mint egy állásinterjú.A kettő közös értékeléséből születik az eredmény,hogy felvételt nyer-e a diák vagy nem."
Mivel a felvételi egy verseny azok között akik arra a szakra be akarnak jutni, a fer eljárás az, ha pontosan ismertek a verseny feltételei. Ezt pedig egységesen , a felvételi eljárásban kell közzétenni és objektívnak kell lennie.
Nálunk vannak helyenként felvételi elbeszélgetések, de azok arra szolgálnak, hogy pl. orvosira ne vegyenek fel olyat aki teljességgel alkalmatlan, hiába jók a jegyei vagy ne akarjon testnevelő tanár lenni az aki nem tud alapvető mozgásformákat sem elvégezni. Sok helyen kérnek motivációs levelet is.
A felvételi nálunk maga az érettségi, de ahol szüksége (tanárképzés, sport, művészet stb.) ott most is van külön alkalmassági vagy felvételi vizsga.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kormány felsőoktatási politikájához lehet viszonyulni szubjektíven és objektíven, értőn és értetlenül és még sokféleképp.
Egy, az egész társadalmat érintő politikát azonban csak a társadalomra gyakorolt hatásában érdemes vizsgálni. És e szempontból a lehető legenyhébb jelző, ami mondható, globálisan katasztrofális. Akkor is, ha egyes elemei akár jó hatásúak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Például, aki gender szakra akar menni, vagy filozófiára legyen rá lehetősége, de csak és kizárólag költségtérítésesen.Ugyanis, ezeknek a szakmáknak nincsen számokban mérhető haszna."
Ilyenkor érezni, hogy mennyire alacsony színvonalú az oktatás :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!