Hogy tetszik ez az ötlet?
Minden eladott terméken lenne környezetvédelmi adó, pl a 27%-os ÁFÁnak x-része környezetvédelmi adó lenne.
Még a 0.1-2% közötti % is nagyon jó.
Aki nejlon szatyrot kér a vásárlás után, hogy elcipelje a vásárolt árut a szatyor X százalékát szintén környezetvédelmi adóként kell befizetni az államnak, aki csak környezetvédelemre fordíthatná ezt az összeget.
Pl: Fák ültetése, elektromos buszok vásárlása, napelemek, energiatakarékos égôk...
A közintézmények korszerûsítése, hogy minél jobb környezetvédelmi besorolásban legyen az adott intézmény, a támogatással az intézménynek minimum BB vagy a felett kell teljesíteni a korszerûsítést követôen.
(Ez saját ötletem, ja és konzervatív szimpatizáns vagyok. 😉
Nem vagyok klimahisztiseké, mert ôk túltolják ezt az egészet, én maradok a lazább, környezetvédelmi álláspontnál.
A szemetelôk komolyabb megbüntetése.
UI: Olyan javaslatom is lenne, hogy a Benzin vagy dízel motoros autók után magasabb lenne az ÁFÁ kulcs, a zöldautóknál, mint pl: az elektromos vagy a hidrogénhajtású autóknál minimális.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Arra gondoltál már, hogy honnan lesz az elektromos áram?
Mert annak elöállítása sokkal környezetszennyezöbb, mint amiket helyettesíteni akarnál vele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3 "Igen az előállításkor, de használatkor nem. "
Pontosan emiatt kell külön kezelni azt, hogy a környezetet szennyezi-e vagy hogy a városi környezetben mi a legjobb.
Ahogy más már írta, az elektronikai eszközök az alapanyaguk bányászatától nézve a hulladékként való kezelésükig, jelenleg sokkal nagyobb terhelést jelentenek a Föld élővilágának, a környezetnek, nagyobb szennyezéssel járnak, mintha maradnának a belsőégésű motorok a járművekben.
De ez csak a jelenlegi technológiára és gyártási folyamatokra, hulladékkezelésre igaz, amikor még van fosszilis energiahordozó is. Ahogy javul a technológia és visszadolgozzuk a hulladékainkat újabb nyersanyag bányászatok helyett, úgy fog javulni ez a helyzet.
Ettől teljesen külön kell kezelni a városok légszennyezettségét. Itt pedig nagyon fontos lenne tudnod, hogy nem az autók az egyetlen nagy szennyezői a városoknak, attól ha most csettintésre minden jármű elektromos lenne, még nem lenne minden város levegője tiszta. Sokkal többet árt a fűtéssel és a városon belüli ipari termeléssel járó légszennyezés manapság már. Ha visszagondolsz, Budapesten sem nyáron van szmog, pedig akkor jóval nagyobb a forgalom az utakon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!