Szavaznátok egy VALÓDI kommunista, szocialista, szociáldemokrata pártra ilyen programmal?
- A zsarnok politikusok és a régi rendszer tőkéseinek hatalmától való megfosztása.
- A tőkések (1 milliárd körüli, de legalább több 10/100 millióval tőkével rendelkezők) súlyos megadóztatása és adóterhek kivetése, amely tőkét a nép között és a szegények között osztanak szét, valamint az ország erős fejlesztésére fordítanak.
- A szociális háló kiterjesztése és a skandináv modellhez hasonlóan megerősítése.
- Kemény szociálpolitika.
- A hatalom demokratikus államban való gyakorlása.
- Munkahelyteremtés.
- A nyúgdíj, ösztöndíj, GYES és az összes szociális támogatás jelentős megnövelése.
- A kórházak rendbetétele, modern felszereltés biztosítása, jó minőségű ellátás ingyenessé tétele.
- Az iskolák teljes megreformálása, a poroszos elv , helyett a skandináv modell alkalmazása, valamint az otthonos környezet és modern eszközök biztosítása.
- Progresszív adók bevezetése és az adók, az ország fejlesztésére fordítása.
- Az öröklés korlátozása.
- A munkások védelme, a tőkések és a munkáltatókkal szemben.
- A parasztok védelme, a mezőgazdaság fejlesztése és a magyar mezőgazdaság újra létrehozása.
- A VALÓDI (terrorista múlttal nem rendelkező) menekültek, elszállásolása, munka biztosítása számukra.
- Környezetvédelmi programok.
- Szociális programok.
- Az összes fizetés jelentős növelése, egyenlőségen alapuló jóléti állam megteremtése.
- Európapártiság.
- A művészetek és a tudományok támogatása.
- A romák integrálása.
- VALÓDI feminizmus, a nemek közti egyenlőség megteremtése.
- Az adók, arányosak a fizatésekkel, az állam az adókból befolyt pénzt a társadalom, valamint a szolgáltatások fejlesztésére fordítja.
- Az árak alacsonyan tartása.
- A falvak, a városokhoz hasonlóan, támogatása.
- A nemzetközi kereskedelem sűrgetése.
- Az LMBTQ+, jogok beállítása, de NEM a b*zilobby támogatása.
- Törény előtti egyenlőség.
- Az északi államok, Svájc és a többi ilyen állam modellének követése.
- A közlekedés rendbe tétele.
- A szociális támogatások növelése.
- A prostitúció legalizálása.
- Könnyű drogok legalizálása.
- Az internetes kalózkodás legalizálása.
- A svájci demokrácia és a félig közvetlen demokrácia megvalósítása.
Én biztosan szavaznék! :-)
Inkább az látszik, hogy te jártál régen iskolába, azóta változtak a dolgok. Tudom, mert én még benne vagyok a rendszerben :) És most azzal fogsz jönni, hogy akkor túl fiatal és buta vagyok, vagy hogy én ezt még képtelen vagyok felfogni.
Az oktatás színvonala alatt nem azt értettem, hogy minden iskola gazdag, hanem arra az átlagra, ami itt van.
1) Sok erős gimnáziumunk van, nem csak Budapesten.
2) Sok színvonalas egyetemünk van, a Semmelweis 1/3-a külföldi diák, de ott az ELTE, Miskolci Egyetem, Szegedi Egyetem, és még tovább.
3) Az oktatás és a tananyag (bár a fele hülyeség), de erős, sokat követelnek, szorgalomra és kitartásra tanít, hogy nem mindig úgy vannak a dolgok, ahogy akarjuk. Ha a skandináv példa szerint a gyerek azt tanul és azt csinál, amit akar, akkor a munkahelyen is megmondja, hogy ő neki ehhez most nincs kedve? Nem vagyok se konzervatív, se 'bezzegrégen' ember, de az élet hiába nem fekete-fehér, sok a fekete dolog benne, nem lehet mindig minden fehér.
Nem jártam színvonalas általánosban (sőt, kis kerületi rossz iskola volt, de azért kréta és később filctoll volt nálunk - ha kevés is), nem voltak jó tanáraim, sem gazdag szüleim, hogy fizetős gimnáziumba vagy magántanárokhoz járkáljak, mégis most egy erős gimibe járok, ahol örülök, hogy olyan oktatás van, amilyen. Persze lehetne jobb, de nem úgy, hogy azt csinálom amihez csak kedvem van, amikor csak kedvem van, és erre még jó jegyet is adnak, mert milyen kreatív és ügyes vagyok. De fura, én pont tanulni szeretnék, mert nem kényszer az iskola, elmehetnék, de én tanulni akarok, hogy vigyem is valamire.
Mint fentebb írtam, nézd meg a Waldord iskolákat.
"Mondjuk akkor már nem kéne, mert ha újraosztanánk a vagyont, a többségnek alapból jóval több jutna mint most."
Amit aztán a következő években szépen el lehetne venni. => Padlásseprés
"És most azzal fogsz jönni, hogy akkor túl fiatal és buta vagyok"
Az a baj, hogy a kommenteddel bizonyítottad, hogy ez nem csak feltevés, hanem igaz.
Van jó iskolánk, de ebből nem következik, hogy az oktatás ÁTLAGOS színvonala jó. Te egy-két példából akarod levezetni, hogy milyen az átlag. Ez egy érvelési hiba. Ha találkozol egy szőke lánnyal, akkor abból nem következik, hogy minden lány szőke.
1) Nincs olyan sok. 20-nál több nem igen van.
2) Nincs olyan sok. Még a felsoroljaid közül 2 vitatható is. Persze ehhez ismerned kellene, hogy egy-egy rangsor milyen módszertan alapján dolgozik.
3) Igen, abban a 20 iskolában, ami színvonalas. Van mondjuk 80, ami elfogadható. És a maradék pár száz,ami katasztrófális. A finn modell nem azt jelenti, hogy ha nincs kedve, nem csinálja, hanem hogy ha nem 200 évvel ezelőtt élt költőkről akar tanulni, hanem mérnök akar lenni, akkr matekot és fizikát tanul.
"Mint fentebb írtam, nézd meg a Waldord iskolákat."
A valóság azonban az, hogy a különbség a jegyeket tekintve tényleg nincs szignifikáns különbség, azonban az iskolához, oktatáshoz fűződő viszonyuk sokkal jobb. Sokkal jobban szeretnek tanulni, sokkal szívesebben tanulnak, lényegesen kevésbé érzik, hogy unatkoznának.
Ezt mind magyar, mind német kutatások is kimutatták.
Igen, hülye vagyok. De jó ezt tőletek is hallani, mintha nem hallanám minden nap, úgy mindenkitől :)
Mint már mondtam, az oktatás alatt az elvárt rendszert értettem, az alaptantervet. Attól, hogy ezt alig sikerül megvalósítani, az elég szomorú, és inkább ez a gond. A magyar egyetemek pedig jók, persze nem egy Cambridge sem Harvard, de ahhoz képest, hogy egy harminc évvel lemaradt kis ország vagyunk, sok jó egyetemünk van.
Igen, a Waldorfos gyerekek boldogabban tanulnak, mert alig kell nekik. Aztán leérettségiznek úgy-ahogy, persze nem emelt szinten, majd kimennek Bécsbe fizetős egyetemre, ha már a gimit is végig fizették nekik. Több ilyen embert ismerek. Vagy tudnál linkelni egy statisztikát, hogy Európa színvonalas egyetemein hány boldog Waldorfos diák tanul?
És azt mondd meg légyszíves, hogy szerinted hány diák tudná itthon, hogy mi akar lenni, főleg tíz évesen? Mert nem fog odamenni a tanárhoz még egy kilencedikes diák sem, hogy "én mérnök akarok lenni", mert a tanulók 80%-nak ötlete sincs, hogy mihez fog kezdeni. Vagy ha azt is mondja, hogy mérnök akar lenni, mert mondjuk ez a népszerű, de utána elolvas egy Petőfi verseskötetet (amit ugye nem ismer, mert az irodalom nem kell a mérnökihez), és rájön, hogy ez érdekes, és mondjuk bölcsész szakra akar menni. Na ilyenkor mi van? Mert nem hogy nem tudna emeltezni magyarból, de azt se tudná, mi az a szépirodalom.
De igen, egy buta kis gyerek vagyok :)
"az oktatás alatt az elvárt rendszert értettem, az alaptantervet"
Még az sem jó.
Az alaptanterv kifejezetten rossz. Már a 2013 körüli is visszalépés volt, de a legújabbat már az 1940-es évekhez szokták hasonlítani.
Mellesleg erre jó bizonyíték a PISA eredménye.
"Waldorfos gyerekek boldogabban tanulnak, mert alig kell nekik"
Jaj, istenkém...
Ahogy látszik a nagy elvárások mellett nem sikerült a szövegértést megtanítani neked.
Ahogy mondtam - a kutatások azt bizonyították be, hogy a jegyek, tehát a teljesítmény értékelések eredményei (pl. érettségi) között nincs szignifikáns különbség. Vagyis azért mert waldorfos vagy még nem lesz se jobb, se rosszabb a teljesítményed, mint annak, aki hagyományos iskolába jár.
"Vagy tudnál linkelni egy statisztikát, hogy Európa színvonalas egyetemein hány boldog Waldorfos diák tanul?"
Mivel ilyen felmérés nincs és nem is lenne releváns, így nem. Függ az egyetemtől is, mivel minden egyetemen vannak jó és rossz oktatók.
Azonban, itt van egy magyar kutatás eredménye, ami a diákok és iskola közti kapcsolatot is vizsgálta:
Itt egy német kutatás eredménye, ami sokkal nagyobb mintát nézett, ezért sokkal megbízhatóbb az eredmény:
És, hogy ne is kelljen sokat olvasni, innen kiemelem a fontos részeket:
"Tanulmányok igazolják, hogy a Waldorf-iskolások és az állami iskolák tanulóinak végbizonyítványai között statisztikailag jelentéktelen különbségek láthatók akkor is, ha az átlagjegyeket iskolafajták szerint hasonlítják össze. "
Vagyis az állításod, hogy alig tanulnak, az hazugság.
"És azt mondd meg légyszíves, hogy szerinted hány diák tudná itthon, hogy mi akar lenni, főleg tíz évesen?"
Nem tudom. Hogy fogja eldönteni 10 évesen, hogy balettozni, focizni, falat mászni vagy úszni akar? Kipróbálja és amelyik tetszik azt csinálja.
Amúgy láthatóan nem is tudod, hogy pontosan milyen a finn rendszer, mivel nem is arról van szó, hogy csak matekot fog valaki tanulni és nulla történelmet.
"Na ilyenkor mi van?"
Az, hogy ilyen nincs.
Amikor egy középiskolában faktra mész, akkor sem jelenti, hogy minden más tárgy kiesik.
"De igen, egy buta kis gyerek vagyok :)"
Hát, még értelmes dolgot nem mondtál.
A kommentedből kiderült, hogy nem értesz a finn modellhez, azt sem tudod, hogy milyen az, viszont enélkül is olyan baromi okos vagy, hogy te megmondod, hogy a magyar mindenképp jobb.
Amúgy pedig benne vagyok az oktatási rendszerben, múlt nyáron pedig volt "szerencsém" egy kórházat is meglátogatni.
Az a baj, hogy a magyar kormány nem tud más nemzetektől tanulni, VAGY nem is akar...
A válasz: igen.
Alapjövedelem/szociális jövedelem
Minden magánvállalatnak nyújtott állami támogatást társadalmi részesedéshez kötni -> társadalmi részvényprogram
Közösségi költségvetés
Túlórák forintra pontosan történő kifizettetése
Otthoni munka lehetőségének kiterjesztése minden olyan dolgozó számára, akinek a munkaköre ezt lehetővé teszi
Munkaidőcsökkentés (van, ahol a baloldali pártok a 7 órás munkanapot, van, ahol a 4 napos munkahetet támogatják)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!