Miért hanyagoljuk ennyire a hazai vásárlóerő kérdését? Nem ez lenne a cél?
Oké, hogy GDP-ben még Bulgária előtt vagyunk, talán Románia legszegényebb régiói előtt is még, de a vásárlóerő az siralmas. Budapesten is. Ebben a tekintetben már Bulgária is jobb:
Nem ez lenne a cél, hogy ezen javítsunk? Hogy legyen miből vásárolnia az embereknek? Hogy legyen jobb életszínvonal?
Mert oké, hogy sokat termelünk, mert sokat melózunk (időzőjelben sokat, Bulgáriához képest), de ezt másokért tesszük, nekünk meg nem marad a jutalomból.
Minden agyon van adóztatva.
Kezdetnek, az Áfát egy egészségesebb szintre kellene vinni, olyan 18-20 százalékra max.
Van amiben jobbak vagyunk van amiben nem.
Például Romániában siralmas az infrastruktúra állapota, itthon azért azzal alapjaiban nincsen gond.
Nagyok az országban tapasztalható különbségek még régión, megyén belül is. Elég csak a Nyugat-Dunántúl határhoz közeli falvait és Kelet-Magyarország falvait összehasonlítani. A gazdasági mutatókról nem is beszélve.
Más gazdasági mutatókban pedig Szlovákia és Lengyelország szintjén vagyunk. Nem csak egy mutató alapján rangsorolják az országokat.
#4/5
Te voltál már Rómában vagy Athénban? Mind a kettő egy putri. Gyönyörű történelmi városok, de a jelenük siralmas. Rómában autó autót ér, igénytelen minden, a tömegközlekedése jóval rosszabb Budapesténél és a fizetések se egetverőek a kiadásokhoz képest. Athén meg szerintem egész Európa legélhetetlenebb városa. Az is egy gyönyörű történelmi város, de hidd el, nem szeretnél ott élni.
# 7:
Rómában voltam. Valóban nem egy nagy szám, de azért azt kötve hiszem, hogy rosszabbul élnének az olaszok ott, mint egy magyar Budapesten. Sőt nem, hogy rosszabbul, de hozzám képest feleakkora lenne az életszínvonala valakinek, pedig a bérem jelenleg ~15 ezerrel magasabb, mint a Numbeo által kalkulált budapesti átlagbér.
#8
Egy normális felmérésben nem csak a fizetést nézik, hanem közbiztonságot, oktatást, kultúrát, higiéniát, egészségügyet, környezetet, tömegközlekedést, a kikapcsolódási lehetőségeket és még vagy 20-30 szempontot.
Nem csak a Numbeo szerint gyér:
Fontos az a szócska, hogy "local" purchasing power. Tehát a helyi bérek és helyi árak aránya. Az abszolút vásárlóerőben benne vannak/voltak a turisták is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!