Tarlós a 10 éves főpolgármestersége alatt miért nem újíttatta fel a Lánchidat?
Először rendbe kellett tennie amit Demszkyék elqrtak, a 4-es metrót, Bálnát , hasonlókat és kifizetni. Aztán el kellett kezdenie megcsinálni mindazt, amit az előző 20 évben nem csináltak meg, de rendkívül fontos lett volna már, mint 3-as és 2-es metró, terek felújítása, utak rendbetétele. Közben egyeztettek a Liget projektről, levezényeltek egy vizes világbajnokságot, felépítették a Puskás arénát, pénzt szereztek és elkezdték megépíteni a testnevelés egyetem leégett sportcsarnokát, a Margit szigetet megújították, hajókikötőket építettek és beindították a BKK hajójáratait, játszótereket újítottak fel, az állatkertben hatalmas bővítéseket csináltak, felújították a fővárosi műemlék jellegű fürdőket, a Várnegyed rekonstrukciója is folyt. Elkészült a Várkert bazár, Megépült egy rakás szakasz az M0-on, a régebbi szakaszoknak folyik (sajnos még mindig) a felújítása, a híddal, felüljárókkal együtt, a szennyvíztisztítókat bővítettek és rekonstruáltak, elkészült a fonódó villamos hálózata. Évekig huzakodtak a Római parti gátépítéssel kapcsolatban, az M0 budai szakaszának tervezésével és engedélyezésével, az Egészséges Budapest program keretében a kórházak, rendelők felújításával. És még egy rakás dolog, mint az Operaház, Erkel színház, Zeneakadémia, Vigadó felújítása.
Ezen közben elvégeztette a Lánchíd felmérését, megszülettek a tervek a felújításra, az engedélyek és kiírásra került a pályázat, elbírálták.
Eddig jutott.
A kérdés az, ha Tarlós idejében ennyi minden történt 9 év alatt, akkor mégis mi a fene olyan nehéz abban, hogy legalább ez az egy dolog, ami már Karácsonynak a kampányában is szerepelt, az FOLYTATVA legyen?
Megjegyzem. a Demszky-féle korábbi ballibes városvezetés 20 éve alatt is 5 éves gondolkodás után, csak 2005-re jutottak el oda, hogy a Margit híd felújítása is szükséges, majd 2009-re sikerült meg is kezdeni.
#4 elvtárs, tehát csináltak egy csomó opcionális, és nem létfontosságú állami projektet (színház, bazár, stadionok, hajókázás, lubickoló bajnokság) de a halaszthatatlan fontos dolgokat (infrastruktúra) hanyagolták.
Sorold fel azt a rakást szakaszt ami megépült az M0-hoz! Valahogy én egyről sem értesültem.
Az a nehéz a folytatásban, hogy az elvtársaid elvették a pénzt ami a folytatásra volt szánva. Úgy csinálják mint a szüleid csinàlták az MSZMP közelében.
Az M0 mióta budapesti beruházás?!
(segítek, javarészt EUs pénzből épült és amúgy is állami beruházás volt, semmi köze nincs hozzá a fővárosnak. Annyira nincs, hogy az M0 nem is Budapest területén van, hanem Pest megyéhez tartozik és a fenntartása sem Budapest feladata...)
A terveket, engedélyeket és szakvéleményt is elkészíttette Tarlós valamint 28 milliárd forintot szerzett a hídra közbe a választást Karácsony nyerte már csak ki kellene írni a tendert Karácsonynak.
---- Tarlós eredményei --- a teljesség igénye nélkül
Gonda László gyűjtése:
1. 66+1 képviselő helyett, maradt 33+1 és ott ülnek a Városháza nagytermében a kerületi polgármesterek is! Áthelyezte a közgyűlést oda ahová való, nem a messzebb lévő Váci utcai díszterembe.
2. 20 évig hitegettek a Moszkva tér átépítésével, Tarlósék megcsinálták. Ahogy a Nyugati teret, a Ferenciek terét, a belváros sétálóutcáit, a Szabadság teret, stb.
3. A 4-es metró "panamája" költségeiből ~36 mrd-ot visszaszerzett csak az Alstomtól, majd rohamtempóban befejeztette.
4. Az 1-es metró szerelvényeit felújíttatta, a 3-as metró felújítása részben megtörtént, a 3-ik szakaszé most folyik
5. Felújított közterek tucatjai, bicikli utak, százával modern, környezetkímélő buszokat, villamosok tucatjait állítottak üzembe.
6. Végre átvitték az 1-es villamost, a végre átnevezett Rákóczi hídon, előtte 18 fedett megállót alakítottak ki. Ezzel a második nagykörutunkon lehet a Bécsi úttól a Kelenföldi pu.-ig utazni. (Ideje a Kelenföldi pu.-t is felújítani! Az állami költségvetésben már benne van!)
7. Kiépítették a budai fonódó villamost, azzal, hogy összekötötték a Batthyány teret a Margit hídig járó villamosokkal. Így a Bécsi úttól a Savoya parkig lehet a 17-es új spanyol, klimatizált villamosokkal utazni.
8. Kiépítették az információs rendszert, amit pár évvel előtte láttam és megcsodáltam Augsburgban. Így tudhatjuk mikor jön a köv. jármű...
9. Apróság, de nekem öröm, hogy sárgára kellett festetni a taxikat!
10. Jól működik együtt a kormánnyal, aminek eredménye pl. a 30 évig ebek harmincadjára hagyott, szétrohadt Várkert bazár és környéke átépítése, vagy a 2017-es vizes VB eredményeként a Margit-sziget útjainak kiépítése, csatornázása, a termál víz áthozatala a Csasziból a teljesen felújított Palatinusba, ami így egész évben üzemelhet. De szinte az összes fürdőt felújították 2010 óta, és vb előtt a pesti Duna-part is bicikli utat kapott, de az egész rakpart is megújult a Margit-híd és az Árpád-híd között.
11. A Kossuth tér is a város része, amely az Országgyűlés kezelésében van, de annak kiépülése, ~600 férőhelyes garázs építése, látogató központja, stb. számomra a két intézmény közös sikere.
12. A színházak, az Opera, a Zeneakadémia, stb. teljes felújítása, környezetének rendbetétele, ...
Ez pedig egy az ún. TARLÓS-LISTA
Brüsszel a legjobb európai úticélnak jelölte meg Budapestet egy 500.000 fős szavazás alapján.
Tarlós összesen 36 milliárd forintot szerzett vissza az Alstom-mutyiból
I. Közlekedés:
4-es Metro befejezése és 10 milliárd Ft visszaszerzése a fővárosnak
3-as Metro, amihez 20 évig nem nyúlt hozzá a Demszky-féle főpolgármesteri banda
1-es és 3-as villamosok megújítása
Budai fonódó villamosok
Folyamatos a BKV-park megújítása: több száz busz, 36 új Solaris troli, 47 új CAF villamos
BKV teljes működési konszolidációja jelentős béremeléssel
100E közvetlen reptéri buszjárat létrehozása
BKK kishajók a Dunán
Buda-kocsiszín fejlesztése
Jegyautomaták
Futár utas-tájékoztató kijelzők felszerelése
Mol bubi és 100 km kerékpárút fejlesztése
2700 új P+R parkolóhely
Taxisrendelet
Elindult az elektronikus jegyrendszer (a reptéri buszon-gyakorlati próba jelleggel)
A repülőtéri zajprobléma megoldása
II.Vízügy, árvízvédelem fürdők:
100%-os a csatornázottság: BKISZ 300 km csatornázás, margitszigeti csatornázás
dél-pesti telep záportározó fejlesztés
magyar kézben a vízművek
nagyszabású vízcső rekonstrukció folyamatban
árvízvédelmi művek kiépítése
Bp. teljes árvízvédelmi helyzetének felmérése és fejlesztési koncepciójának kialakítása
szemétdíjak eredeti szinten. házhoz menő szelektív hulladékgyűjtés
Pusztazámori Hulladékkezelő II. üteme
III. Fürdők:
Palatinus, Paskál, Csillaghegy,Lukács,Rudas, Dandár -fürdők megújulása
Utak és terek, kertek,közterületek:
Széll Kálmán tér, Állatkert, Margitsziget + Szökőkút, Rózsakert, Japánkert, Holdudvar
kondipark a Margitszigeten
csepeli gerincút (I. ütem)
Duna-partok első (déli ) szakasza
35 közúti-és gyalogos felüljáró felújítása
Budafok: Hajóút-dunaparti sétány
10 000 fa ültetése, nagyszabású virágültetési akciók
Budapest zöld infrastruktúra programja
városligeti gördeszka park
Városligeti Műjégpálya korszerűsítése
Szent István park rózsakertje
Erzsébet-téri játszótér
5 darab fitneszpark
1. János Pál pápa tér átépítése
Gellért-hegyi játszótér
Vérmező játszótér
Feneketlen-tavi játszótér fejlesztése
Rákóczi kert családi park Csepelen
Integrált játszótér Csepelen
Fővárosi területfejlesztési program
Budapest klímastratégiájának megalkotása
Szociális város rehabilitációs program
IV.Kultúra:
Szobrok
Színházak éjszakája, Zene éjszakája, Kávéházak éjszakája
Európa sportfővárosa év programsorozata
Együttműködés a MTA-val és a nagyobb egyetemekkel
TAO-pénzek visszaszerzése a színházaknak
Belvárosi plébániatemplom rekonstrukciójának támogatása
BTM Kiscelli Múzeum részleges rekonstrukciója
Óbudai Gázgyár tornyainak műemléki rekonstrukciója
Közfejlesztési Tanács, szmogrendelet, drogprevenciós fórum, barnaövezetek fejlesztése, hajléktalan ügy.
Mind olyasmi amire Demszky 20 éve nem volt képes!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!