Az európai országoknak miért van szüksége állami légitársaságra?
Az Egyesült Államoknak például nincsen ilyenje és mégis jól működik a légi közlekedés, sőt jobban, mint Európában.
Ott úgy mennek repülővel az emberek, mintha itt felszállnál egy Budapest-Győr buszjáratra.
A repüléshez csak kiszolgáló, karbantartó infrastruktúra kell, ugyanis nem úton megy, amit állandóan javítgatni kell.
Ez egy olyan terület, ami működőképes, ha piaci alapon működik.Sőt az a legjobb.
Az árverseny mindig jó a fogyasztónak.
Európában pár évtizede valami luxus dolognak számított repülővel menni, de a piaci liberalizációnak köszönhetően, már nem luxus dolog.Viszont, még mindig nem olyan általános dolog, mint Amerikában.
Magyarországon régen volt belföldi repülőjáratok.Ha lenne infrastruktúra, lehet visszajönne.
Például Pécs-Budapest.Vonattal fél nap, ugyanez az út repülővel lenne fél óra.
"Például Pécs-Budapest.Vonattal fél nap, ugyanez az út repülővel lenne fél óra."
Vonattal 2 óra 47 perc. Miért lenne jó akkor kimenni a város szélére a repülőtérhez, ott átmenni az ellenőrzéseken, várni majd úgy repülni? A repülő ráadásul sokkal környezetszennyezőbb, erre nem gondolsz?
Egyébként nincs minden államnak légitársasága és nem is létszükséglet, hogy legyen.
A nemzeti légitársaságok repüléstörténeti maradványok, melyek jórészt vagy privatizálva lettek, vagy csődbe mentek, mint a malév. Az USA-nak azért nem volt rá szüksége, mert óriási belső piaca van, ahol könnyen létre jöttek maguktól is a kereskedelmi légitársaságok.
Európa teljesen más kategória(volt), sok kis ország, ahol mindegyik ország védte a saját belső piacát. A légi szabadságjogok régen nem voltak olyan maguktól értetődőek Európában, mint napjainkban az egységes EU-s piacon. Nem szállíthatott bárki bárhonnan bárhova utast, de még a nemzeti légtéren való átrepülés sem volt feltétlen engedélyezett mindenkinek. Az egyes országok többnyire csak kölcsönösen egy-egy légitársaságnak adták meg az engedélyt a nemzetközi utasszállításra, és ezek a nemzeti légitársaságok voltak.
Az EU-USA nyitott égbolt egyezmény, ami lehetővé teszi, hogy bármely EU-s és USA béli légitársaság szállíthasson utast az EU és az USA között pl csak 10 éves.
Egyszóval nemzetközi jogi akadályokra vezethetőek vissza mind a nemzeti légitársaságok léte, mind az, hogy az egyre nyitottabb piacon a versenyből egyre jobban kiszorulnak.
Saját vélemény, de kis hazánkban fölösleges lenne belföldi légi forgalomban gondolkodni, a vasutat kellene olyan szinten helyre rakni, hogy Győrből Debrecenbe vagy Szegedre ne 5 óra legyen az út, hanem max 3 óra.
"A MALÉV-ot már kinyírta Fidesz régen"
az a gyurcsány bajnai nevű fideszes
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!