Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A rendkívül veszteséges és...

A rendkívül veszteséges és rendkívül túlárazott projekteket leszámítva Tarlós csinált valami érdemlegeset Budapesten, azon kívül, hogy élvezte a fidesz támogatását, amit Karácsony Gergelynek nem ad meg?

Figyelt kérdés
A Fidesz egyértelműen a budapesti szavazókat bünteti azért, mert nem Tarlóst választották meg, így elszórja a pénzt és tovább lop mindabból, amit a város fejlesztésére lehetne/kellene költeni. A koronavírus idején nem szolgáltatott megfelelő információkat Karácsony Gergelynek, gondolom így kiderült volna az a remek hazudozás és egyéb sunyiság, ami a statisztikák manipulálásáról szólt. Az egyértelmű, hogy egy undorító tolvaj kormányunk van, de konkrétan Tarlósra leszűkítve: Az öreg a metróban fakockázáson kívül és kihangosítóba üvöltözésen kívül csinált valamit, ami nem veszteséges lett volna az adófizetőknek?
2020. jún. 17. 09:45
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
63%

"Hogy Karácsony Gergő sokkal jobb főpolgármester és tehetségesebb politikus is Tarlósnál (nem beszélve arról, hogy fiatalosabb, lendületesebb, jobb diplomáciai érzékkel bír"

Nehéz ezt röhögés nélkül végigolvasni. Amióta főpolgármester, még semmit nem csinált. Zuglóban sem csinált semmit. Mivel érdemelte ki nálad a nagy elismeréseket? Diplomáciai érzéke a béka s*gge alatt van. Politikai háborút vív a kormánnyal, ami persze nem a főváros érdeke, de a DK és az MSZ(M)P-nek annál inkább jól jön. Az elmtúlt hónapok azzal teltek el, hogy kinevezett >40 tanácsadót, 8 helyettest, most került terítékre a lánchíd felújítása is, holott minden elhalogatott nap milliós károkat jelentett a fővárosnak, és a sok halogatás és fizetésemelések, kinevezések után valahogy már nem elég a pénz a felújításra.


Bicikliutakat nem tudom ki tervezte, de egy 1. osztályos is átgondoltabban húzta volna be azokat a sávokat... Pl. Irinyin végigbaxta a biciklisávját annak ellenére, hogy rohadt széles járda és 1001 párhuzamos mellékút van, vicc az egész.

2020. jún. 17. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
18%

Van egy régi mondás: "sok nevetésnek sírás a vége". Úgyhogy röhögjetek csak, ha még van kedvetek hozzá! A helyhatósági választások óta úgysem őszinte már a mosolyotok!


Érthető, persze, a pánik, de pánikolás és kétségbeesett mocskolódás helyett sokkal hasznosabb volna összeszedni magatokat és érdemi politizálást, kormányzást, megye- és városvezetést produkálni a fidesz-uralta területeken.


Ez a szánalmas vergődés nem fog előbbre vinni, és csak még nagyobb teret vesztetek vele a jövőben. Most "csak" a fővárost és a megyei jogú városok jelentős részét veszítettétek el, de ha így folytatjátok, következnek a megyék és az ország!


Amit meg kellett volna tanulnotok az elbukott Tarlós-kampányból, az pont az, hogy tíz év után már NEM ELÉG az ellenfél ócsárolása, hanem valamilyen PROGRAM, elképzelés és cselekvés kellene a rezsim hitelességének látszatához.


A bohóckampányos felsülésetek után meg kellene állnotok és levonni a megfelelő következtetéseket! Nem szájtépés és rágalomhadjárat kell a sikerhez, hanem jobb PROGRAM és VÍZIÓ mint az ellenzéki jelölteké!


Tudom, ezt nem könnyű megérteni egy olyan pártban, amely országosan is 2010-ben hirdetett utoljára választási programot. De meg kell értenetek: a fővárosban, egyetemi központokban, nagyvárosokban a láncszavaztatott közmunkásokkal nem fogtok választást nyerni! Tessék leülni DOLGOZNI és egy PROGRAMOT készíteni, alternatívát kínálni!

2020. jún. 17. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
53%

"...2010 óta ugyanis összesen százhetven projekt és program valósult meg Budapesten. Ezeknek egy nagyobb egységét képezik a közlekedésfejlesztések: a Tarlós-féle városvezetés egyik legnagyobb eredménye a területen a 4-es metró-projekt befejezése volt, amit végül 2014-ben sikerült a nagyközönségnek átadni, miután a Tarlós vezette főváros heroikus munkával korrigálta a szerződéseket, és megmentette a projektet. Az Európai Unió legnagyobb korrupciós botrányává fejlődött beruházás az egykori szabaddemokrata főpolgármester, Demszky Gábor lemoshatatlan kudarca lett: a valaha volt legdrágább uniós támogatással készült magyar beruházás összköltsége az ígért 195 helyett 452,5 milliárd forint lett, átadása pedig a legjóindulatúbb számítás szerint is hat évet késett. Az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) ezzel kapcsolatos jelentése 2016-ban került nyilvánosságra, egy több mint százoldalas jelentés formájában. A hatóság hatvan szerződés esetében észlelt problémát, és összesen 167 milliárd forintnyi károkozást tárt fel. A projekt 452 milliárd forintos összköltségéből tehát a gyanú szerint 272 milliárd érintett csalással, szabálytalan felhasználással, a már említett 167 milliárdot pedig ellopták.


Ezen felül a nagyobb közlekedésfejlesztési projektekhez tartozik a budai fonódó hálózat kiépítése, a Budapesti Közlekedési Vállalat nagyszabású járműcseréje – amely folytatódik tovább –, illetve zajlik a 3-as metró harminc év után esedékes teljes vonalának felújítása.


Fontos megemlíteni a költségvetés helyzetét is: jelenleg a BKV, amelyet 2010-ben hetvennyolcmilliárd forintos működési adóssággal vett át az új városvezetés, 2011 óta működési hitelt nem vett fel, üzemi eredménye pozitív, az államit meghaladó béremeléseket tudott biztosítani. Budapest büdzséje szintén stabil, a főváros hitelkerete pedig nem a működéshez, hanem a fejlesztésekhez használható csupán fel, működésének költségei biztosítottak.


A fontosabb már, lezárult nagyprojektek közül mindenképpen kiemelkedik a Margitsziget, amely a 2017-es budapesti vizes világbajnokságra teljesen megújult, több budapesti fürdő is teljes felújításon esett át, a hetekben ültették el a fővárosban a tízezredik fát, új szmogrendeletet készült, megépült összesen harmincöt kilométernyi kerékpárút, és hosszan lehetne még folytatni a sort. A város fejlődése azonban nem csak a fejlesztések számában mérhető, például a Euro­pean Best Destinations szavazásán Budapest lett Európa legjobb úti célja, a The Economist listáján pedig a magyar fővárost Kelet-Európa legélhetőbb városaként említik. A főpolgármester szerint a szellemiség is megváltozott."

Ez Tarlós munkásságáról.

Karigeri eddig egy nulla, illetve inkább -1!!

2020. jún. 17. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
54%

#10 "Amire már Tarlós is azt mondta, hogy nem elég, és ennek tudatában dobta vissza az ajánlatokat."

ÉS??? Mi az ami ebben a budapestiek büntetése a választási eredmény miatt ha egyszer UGYANAZT adnák most is, mint korábban?

HA nem elég a pénz akkor át kell gondolni a kívánságokat, lehetőségeket. Nem az az egyetlen lehetőség, hogy hagyjuk a fenébe a munkát, csak posztolunk róla panaszos sirámokat, hogy jaj a kormány nem ad rá pénzt. Úgy viselkedik Karácsony, mint egy mamahoteles, aki picsog hogy a mamája nem ad neki pénzt a játékára, és mi az hogy neki kellene elmennie dolgozni 35 évesen.

"Gondolhatod, hogy egy új városvezetés első hónapja(i) nem új projektek megkezdésével, hanem a régieknek a megismerésével, átlátásával és folytatásával kezdődik. + március közepétől járványhelyzet van, ami értelemszerűen figyelmet, energiát és pénzt vitt el. "

Karácsony KAMPÁNYTÉMÁJA volt, hogy SŰRGŐS és halaszthatatlan a Lánchad felújítása. Mégis mi az amivel korábbi kerületi polgármesterként, a Fővárosi Közgyűlésen nem szerezhetett tudomást a Lánchíddal kapcsolatban és nem tudta eldönteni 8 hónapon keresztül, hogy ha már kampányolt vele akkor talán csinálni is kellene? Nagyon kényelmes megoldás most mindenben a járványhelyzetre mutogatni, ezt értem. Pont ahogy gyurcsányéknál a 3 évvel későbbi válságra lehetett mutogatni, de az sem jött be. 2019. szeptemberétől tökéletesen tudta, hogy a Lánchíd felújítására kiírt pályázat nem volt sikeres. Novembertől lett volna lehetősége a Fővárosi Közgyűlés elé vinni, vagy éppen a kormánnyal megtárgyalni az alternatívákat decemberben a Fővárosi Közfejlesztési Tanácsban. Az ő dolga lett volna kitalálni, hoyg akkor a kevesebb pénzből mi az amit mégis meg kell és lehet csinálni - és erre ki kellett volna írni a pályázatot. Minden terv, egyéb rendelkezésére állt, nem kellett állapotfelméréseket végezni, csak a már addig is pontosan ismert adatok alapján dönteni és csinálni. Nem csinálta. Akkor mire is van ott a posztján? Nem csinálni tudta volna otthonról is, nem megoldani a Lánchíd problémáját és is tudom, ahhoz nem kell főpolgármesternek lenni.

A kérdezőnek tettem fel kérdéseket, mert hazug állításokkal írt ki kérdést. Először tőle várom a válaszokat rá. Vagy most megint egy másik felhasználónéven válaszolsz a saját kérdésednél?

2020. jún. 17. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
52%

"Szóval ahelyett, hogy Karácsonyt támadnád (amit nyugodtan lehet, de nem ilyen hamis lúzongokkal és helyzetbeállítással) esetleg válaszolj az eredeti kérdésre."


A "kérdés" 5 (hamis) állítást fogalmazott meg. Mindegyikre reagáltam, arra is, amelyik Karácsonnyal kapcsolatos.


De válaszolok neked is: Ha Karácsony Zugló polgármesterként bejárt volna a fővárosi közgyűlésbe, akkor nem tartana 5 hónapig megértenie, hogy mi is az a Budapest. A kampányban pedig többször elmondta, hogy azonnal fel kell újítani a hidat. Tehát azt sugallta, hogy leglaább ezzel az egy dologgal kapcsolatban képben van.

2020. jún. 17. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
78%
Egy kormányzat objektív megítélése rendkívül nehéz, mert egyesek felsorolnak bizonyos számadatokat, mások pedig homlokegyenest az ellenkezőjét, az egyszerű választó pedig egy szót sem ért az egészből és nem tudja eldönteni, kinek van igaza. Egy városvezető megítélése jóval egyszerűbb, főleg ha az adott városban él és mozog az ember. Én budapestiként a saját szememmel tapasztaltam, ahogy a főváros Tarlós alatt szinte napról napra szépült, fejlődött és vált egyre élhetőbbé, barátságosabbá. A közterek szinte mindegyike megszépült, megújult; a tömegközlekedés normalizálódott; a rengeteg hajléktalan eltűnt a belvárosból; stb. Demszky idejében úgy tűnt, hogy a kosz, a bűz és a csövesek a nagyvárosi lét természetes velejárói, de Tarlós bizonyította, hogy ez nem így van. (Aki nem budapesti, annak ajánlom, hogy a Google Térképen nézze vissza a 2010. körüli budapesti állapotokat és vesse össze a 2020-assal! Aki nem látja a fényévnyi különbséget, azon nem tudok segíteni...) :)
2020. jún. 17. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
78%

#12/16

Ha újra Gyurcsánykormány lesz, azon már nem nevetni fogok, mert az már nem KariGeri kategória, amin elnevetgél az ember, hanem elköltözök innen. Ha ez az ország 2022-ben ott tart, hogy Orbán vs Gyurcsány, és válasszuk Gyurcsányt akkor el kell fogadni, hogy ennek az országnak már nincs jövője és nem előre tekintés van, hanem hátra arc...

2020. jún. 17. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
30%

"ÉS??? Mi az ami ebben a budapestiek büntetése a választási eredmény miatt ha egyszer UGYANAZT adnák most is, mint korábban?"


Nem tudom, lévén nem az én tételmondatom volt. Én azzal kapcsoltam össze a két dolgot, hogy amit Tarlósnak ígértek, az is kevésnek számított. Ellenben itt bejön az, hogy Tarlósnak ígértek e megszorításokat? Mert nem hiszem, márpedig a járványhelyzetre hivatkozva, most pont ezt csinálja a kormány. Szóval ott állunk, hogy Karácsonynak megígérték azt, amit Tarlós is keveselt, amikor megkapja, azzal b"sztatják, hogy dehát ők megadták, miért nem épül már a Lánchíd, miközben ezzel párhuzamosan forrásokat vonnak el a fővárostól (illetve minden önkormányzattól). Szóval hamis beállítása a szituációnak az, hogy Karácsony azért sírna, mert nem kap többet és többet...határozottan volt ilyen kritikája is, de immár 1-1,5 hónapja azt mondja (valóságnak megfelelően), hogy egyre nehezebb helyzetbe hozza a kormány a fővárost. Egyre kevesebb és kevesebb mozgástér van.


"Karácsony KAMPÁNYTÉMÁJA volt, hogy SŰRGŐS és halaszthatatlan a Lánchad felújítása. Mégis mi az amivel korábbi kerületi polgármesterként, a Fővárosi Közgyűlésen nem szerezhetett tudomást a Lánchíddal kapcsolatban és nem tudta eldönteni 8 hónapon keresztül, hogy ha már kampányolt vele akkor talán csinálni is kellene?"


Szíved rajta, ha ezt nem fogadod el elégséges indoknak ahhoz, hogy megmagyarázza az időbeli csúszást, de ehhez kapcsolódóan lenne 2 őszinte kérdésem:


1. Egészen Karácsony megválasztásáig a Lánchíd felújítása maximum szakmai körökben volt halaszthatatlan, de a sajtóban, pláne az origo és társaiban biztosan nem így volt reprezentálva. Karácsony után viszont a 10+ éve felújításra szoruló híd hirtelen "halaszthatatlan", "életveszélyes" és "roskadozó" lett, naponta sok és több cikkben tárgyalva. Miért nagyobb Karácsony 8 hónapnyi hivatali felelőssége, Tarlós 10 évével szemben? Csak azért, mert Tarlóst nem foglalkoztatta ennyire a téma, hogy bevegye a kampányába?


2. Tegyük fel, hogy Karácsony tényleg bármi áron most neki kezd az építkezésnek. Borítékolható, hogy ez hitel nélkül nem fog menni, ahogy az is, hogyha ilyen keretek között (azaz sürgős jelleggel) lesz ez lebonyolítva, akkor még az eddiginél is drágább közbeszerzés valósulhat meg. El tudod te azt képzelni, hogy ebből nem olyan cikkek jönnének le, hogy "a baloldal újra adósságba dönti a fővárost".. és hasonlók?


"A kérdezőnek tettem fel kérdéseket, mert hazug állításokkal írt ki kérdést. Először tőle várom a válaszokat rá. Vagy most megint egy másik felhasználónéven válaszolsz a saját kérdésednél?"


No comment. Nem is igazán érzem szükségét (és reális lehetőségét), hogy én bizonygassam, nem vagyok a kérdező, vagy nincs e több fiókom. Láthatóan én vagyok tömegesen leértékelve, mégse vádolok senkit multi fiókozással.


"De válaszolok neked is:"


Köszönöm, de én igazából az eredeti, főcímben található kérdésre gondoltam. A kérdező hazudhat Karácsonyról, a kormányról és akiről akar...és mi ezt kivesézhetjük, de az eredeti kérdés arról szól, hogy Tarlós milyen érdemeket tud felmutatni 10 év távlatából.


A 3-as metró nem sikeredett nagy durranásra, bár szerintem ebben nem is ő a hibás.


Buszállomány lecserélése jószerivel állami finanszírozásból valósult be, és miután 3 milliárdot elvontak ebből a programból Karácsonytól, nekem van egy olyan érzésem (bár kívánom, hogy tévedjek), hogy ez nem egyedüli eset lesz.


Meg lett még említve a 4-es metró, amire viszont én is csak azt tudom mondani, hogy szép munka volt. Az első Tarlós ciklus érdeme.


Ezt leszámítva, főleg a '14-es adósságkonszolidáció után tudunk miről beszélni?

2020. jún. 17. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!