Miért erősödik ennyire a DK? Ellenzéki oldalon akkora a baj, hogy Gyurcsány Ferenc védelmét keresik a szavazók?
"amikor a ballibek voltak kormányon, ezt elismerem."
Nem kormányzásról beszéltem, hanem a 2016-ban indult tanár tüntetés sorozatról.
Amúgy az oktatás azért vicces, mert ez az egyik terület, aminél látványosan rontott a színvonalon a fidesz. Az mszp-szdsz alatt sem volt jó, de fényévekkel jobb volt, mint most.
Már párszor leírtam hasonló kérdésnél, hogy a szocik, meg a jobbik romjain kapaszkodtak fel.
Nézd meg azokat is, a hányingerkeltő dk mellett!
Az egyik egy napraforgópárt, ami anno radikális jobboldalinak indult, ma meg egy viccpárt egy idiótával az élen aki elvileg hivatalosan nem is a párt elnöke, a szocik meg maga a szánalom. Jó példa a legutóbbi álmentős "riportjuk". Ennyire beégetni magukat..... 😔
"#11 Csak tudod az a vicc, hogy én benne vagyok az oktatásban és semmiféle romlás nincsen a színvonalban. Éppen ellenkezőleg."
Jah, csak tök véletlen, hogy a PISA teszten lejjebb csúsztunk.
Az a helyzet, hogy önmagában egy-két személyes tapasztalatból nem lehet az átlagos teljesítményre következtetni. Pl. ha látok egy szőke hajú nőt, akkor nem következtethetek arra, hogy az összes nő szőke hajú.
Az oktatás romlott az utolsó 10 évben elég jelentősen. A ráfordított anyagi források is csőkkentek, illetve a tanárok leterheltsége nőtt.
És akkor még egyszer. Nem egy-egy példáról beszélek, hanem a teljes rendszer működéséről, ami évről évre rosszabb, mert 19. századi skilleket tanítanak az iskolában.
#16 "Jah, csak tök véletlen, hogy a PISA teszten lejjebb csúsztunk."
Így jár az aki csak agyatlanul ismételgeti a rég lejárt ballibes lemezt!
A PISA teszteken pont a legutóbbi eredmény nem volt romlá a korábbiakhoz képest, pontosan az, amelyikben már jelentkezik némi része az oktatáspolitikának, ott nem volt tovább romlás. Szemben a korábbiakkal, amikben még csak olyan diákok vettek részt, akik az előző, balliberálisok által működtetett oktatási rendszer szerint tanultak az iskolában.
A PISA teszten ugyanis 3 évente a 15 éves diákok vesznek részt, az oktatásban pedig mindig felmenő rendszerben történnek változások. Amit a 2011/2012-es tanévre megváltoztatott az új Orbán kormány - mert akkor tehette meg először, az abban az évben első osztályos gyerekeket érintette csak, és az akkor 5. osztályba vagy 9. osztályba lépőket - akiknél viszont az alsóbb tagozatban még nem érvényesültek a változtatások.
A 2018-as, azaz legutóbbi PISA felmérésben a részt vevő 15 éves diákok (8. vagy 9. osztályosok a 2017/2018-as tanévben) még a 2010/2011-es vagy az azt megelőző 2009/2010-es tanévben kezdték meg az iskoláikat - vagy még korábban. NEM az új oktatási rendszer szerint!
"A mérés azokat a diákokat tekinti 15 évesnek, akiknek az életkora 15 év 3 hónap és 16 év 2 hónap között van az adatfelvétel idején. A magyar diákokat 245 iskola 5132 tanulója képviselte a 2018-as vizsgálatban. Közülük 324 tanuló 7. vagy 8. évfolyamos, 3800 tanuló 9. évfolyamos, 1006 tanuló 10. évfolyamos és 2 tanuló 11. évfolyamos volt a felmérés idején. A felmérésben részt vevők nagy része, mintegy háromnegyede tehát 9. évfolyamos volt."
"Magyarországot szövegértés-eredménye az éppen csak az OECD-átlag alatt teljesítő országok közé sorolja. Szövegértés eredményünk számszerűleg 6 pontot emelkedett a 2015-ben mért 470 ponthoz képest, és a 2009 (494 pont) és 2015 (470 pont) közötti gyengülő tendencia mindenképpen megállt. "
"A magyar 15 éves diákok 481 pontos eredményt értek el a PISA2018 természettudományi tesztjén, és ezzel mindössze 8 ponttal maradtak el az OECD átlagtól. Eredményük a spanyol, a litván, az orosz és a luxemburgi diákokéval egyenértékű, és jobb Izlandnál és a táblázatban Izland alatt található összes országnál. A 481 pontos átlageredmény a 37 OECD-tagország rangsorában a 24–28., a mérésben részt vett 79 ország között pedig a 29–34. legjobb eredmény."
"Magyarország a 481 pontos átlageredményével mindössze 8 ponttal marad el az OECD átlagtól. Ez a mérésben részt vevő összes országot tekintve a 31–37. helyet jelenti az országok rangsorában."
A korábbi eredmény természettudományból és matematikából:
"Sajnos a magyar 15 éves diákok természettudomány-eredménye is nagymértékben, 18 képességponttal rosszabb lett, mint amilyen a 2012-es volt. A 2006-os mérés 504 pontos adatához képest tapasztalható 27 képességpontos visszalépés csak egy része magyarázható a mérés jellegének megváltozásával. " - vagyis 477 pontos eredmény volt, amihez képest ha nem is jelentősen, de javult a 2018-as eredmény.
Metematika:"A magyar 15 éves diákok átlageredménye 477 pont lett, szignifikánsan alacsonyabb a 2015-ös OECD-átlagnál. Ez az átlagpontszám a részt vevő országok rangsorában a 35–39. helyet, az OECD- országok között a 28–30. helyet jelenti." - itt is a 2018-as 481 pontos eredmény nem romlás hanem minimális javulás.
Abba kellene már a hazugságok agyatlan hangoztatását hagyni, mert nagyon nagyot lehet vele égni - mint most is!
"Így jár az aki csak agyatlanul ismételgeti a rég lejárt ballibes lemezt!"
Ja, kicsit sem nevetséges, hogy hozzáértés nélkül beszélsz marhaságokat.
"A PISA teszteken pont a legutóbbi eredmény nem volt romlá a korábbiakhoz képest"
De nem is javult. Hibahatáron belül maradt, vagyis érdemben nem változott semmi.
"pontosan az, amelyikben már jelentkezik némi része az oktatáspolitikának, ott nem volt tovább romlás"
Egyrészt, ha jó lenne az oktatás politikájuk, akkor javult volna a helyzet.
Másrészt, a korábbiban is jelentkezett, mivel már 2010-2011-ben elkezdték a változtatásokat. És egy rossz döntés az oktatásban 1 év alatt előjön, mivel egymásra épülő tananyagról van szó. Ha az egyik év rossz - akár a legutolsó -, akkor onnantól kezdve mind rossz lesz.
"Szemben a korábbiakkal, amikben még csak olyan diákok vettek részt"
Az mszp alatt javult a helyzet.
Míg a matek és a természettudomány nem változott, mivel hibahatáron belül mozgott 2006-ról 2009-re, addig a szövegértés jelentősen nőtt. 482-ről 494-re.
2012-ben már valamennyire kifejtette az első hatását a fidesz oktatási reformja ugyanis mind a három terület zuhanni kezdett.
Természettudomány 503-ról 494-re, a matek 490-ről 477-re és a szövegértés 494-ről 488-ra. Ez a zuhanás 2015-re ált meg, mivel akkora a természettudomány és a matek 477 lett, a szövegértés pedig 472.
Ha ez az mszp hibája lett volna, akkor 2012 és 2015 között, illetve 2015 és 2018 között észlelhető lett volna az oktatás javulása. Viszont pont, hogy 2006 és 2009 között volt minimális növekedés.
"abban az évben első osztályos gyerekeket érintette csak, és az akkor 5. osztályba vagy 9. osztályba lépőket"
Sajnos ez nincs így. Illetve nem minden esetben.
Igen, egy érettségi változtatáshoz jó pár évet kell várni, de egy alaptanterv változtatásra nem. Szóval nem minden esetben van így, és hoztak olyan változtatásokat, amik érintették a gyerekeket.
Azért nem esett drasztikusabban 2012-re a mért eredmény, mivel csak az intézkedések egy része lépett életbe.
"NEM az új oktatási rendszer szerint!"
Csak - ahogy már írtam -, egy év alatt is össze lehet zavarni egy gyereket.
Ha neked 4. osztályig azt tanítom, hogy 2+2=4 és 5.-ben elmondom, hogy 2+2=16, akkor az elmúlt 4 évet a kukába lehet dobni.
Oh, hát idézzünk szakértőt is:
"Nahalka István oktatáskutató, az Eötvös Loránd Tudományegyetem pedagógiai tanszékének nyugalmazott docense szerint a magyar eredményeket egyértelműen negatívan befolyásolta a 2011-ben elfogadott köznevelési törvény."
Remélem nem zavar össze, hogy 2011-es évszám van benne, amire én is hivatkoztam. :)
"Abba kellene már a hazugságok agyatlan hangoztatását hagyni, mert nagyon nagyot lehet vele égni - mint most is!"
Amiket idéztél, azok többnyire engem támasztanak alá.
Ha az mszp olyan rossz lett volna, akkor már 2009-re érezhető lett volna a csökkenés, viszotn akkor pont nőtt.
Ellenben volt egy 2011-es fideszes oktatási reform, amit a legtöbb szakértő negatív hatásnak tud be és ez látszik mind a 2012-es, mind a 2015-ös esésben is.
2018-ra pedig hibahatáron belüli változás volt, vagyis olyan, mintha nem változott vonla semmi. Ez azt jelenti, hogy 2015-16 után a fidesz nem hozott olyan döntést, ami érdemben rontott vagy javított volna az oktatás minőségén.
Ha javult volna a fidesz alatt az oktatás, akkor 2015-ben már látszott volna, de legkésőbb 2018-ra hibahatáron túli növekedés lett volna. Egyik se történt meg.
Abba lehetne hagyni a hozzáértés nélküli hazudozást, mert baromira szarul áll az oktatás, és rendbe kellene tenni.
#18 Végtelenül szánalmas ez az erőlködésed. de jót lehet nevetni ilyen mondatokon "2012-ben már valamennyire kifejtette az első hatását a fidesz oktatási reformja ugyanis mind a három terület zuhanni kezdett."
A 2012-es PISA tesztet azok írták meg akik a 2011/2012-es tanévben voltak 8-9-10. osztályosak. Vagyis a tanulmányaik döntő többségét - 2 tanévet kivéve- a balliberális kormány alatt tanultak.
Mivel pedig elég világosan leírtam, hogy az oktatásban a változások felmenő rendszerben kerülnek bevezetésre, pont semmi köze nem volt a fidesz oktatáspolitikai változtatásainak az ő eredményükhöz. Még a 2015-öshöz sem.
Tudom hogy nehéz elviselni, hogy ennyire alkalmatlan társaság az akiket pártolsz, de ez van. A PISA tesztek eredményei sajnos a rendszerváltás óta folyamatosan romlottak és ezzel párhuzamosan sajnos az is ott van, hogy az oktatásban a liberálisok elképzelései érvényesültek. Az első Fidesz kormány próbálkozott némi módosítással, de kevés volt rá az ideje. A teszteken avaló egyre rosszabb szereplés az bizony a liberális oktatáspolitika negatív hatását bizonyítja.
A vicc az egészben hogy nem írtam semmi olyat hogy itt bármi javulás lenne annak betudható, hogy a fidesz változtatott. Mert erről semmit nem mond el még a 2018-as felmérés sem. Talán némi informciót mutat majd a 2021-es, de még arra sem lehet kinyilvánítani majd hogy ha volt kis javulás az bizonyítéka lenne a fideszes változtatás sikerének.
A PISA tesztek alapvetően fals eredményt hoznak, mert nem a magyar oktatási rendszerre vannak kidolgozva. Semmit nem értesz hozzá, az látszik, szóval ezen nem fogok veled vitázni. Csak hozod a formádat és próbálod védeni a védhetetlent és megmagyarázni, hogy ami romlott az nem is romlott, ami meg stagnált/javult, az viszont romlott. Ettől még nem lesz így. Csak rólad látszik mennyire szenvedsz tőle.
"2 tanévet kivéve- a balliberális kormány alatt tanultak"
Most tényleg ilyen nehéz felfogni, hogy az a 2 tanév számít.
Arról nem is beszélve, hogy a PISA a jelenlegi tanulmányoknak mgefelelő szintet méri, vagyis az elmúlt 1.5 évben tanultak alkalmazását elsősorban. Nyilván, ha nincsenek stabil alapokon az elmúlt 2 éves tudásuk, akkor rosszul fognak teljesíteni, de akkor a romlás már 2009-ben megfigyelhető lett volna.
"Mivel pedig elég világosan leírtam, hogy az oktatásban a változások felmenő rendszerben kerülnek bevezetésre"
Elmagyaráztad a hazugságod. Igen, vannak változtatások, amik felmenő rendszerben lépnek életbe. Ilyen pl. az 50 óra közösségi szolgálat.
Viszont nem ilyen az új nat sem.
Voltak változtatások 2011-ben, amiket nem felmenő rendszerben kellett alkalmazni. A klik felépítése sem felmenő rendszerben történt meg.
Szóval ne hazudj.
"ennyire alkalmatlan társaság az akiket pártolsz, de ez van"
Igen, azért nem tudtál cáfolni. :D
"A PISA tesztek eredményei sajnos a rendszerváltás óta folyamatosan romlottak"
Ha ez igaz lenne, akkor nem javult volna 2006 és 2009 között.
"oktatásban a liberálisok elképzelései érvényesültek"
Ez szintén nem igaz. A magyar rendszer még mindig kifejezetten poroszos, ezért állunk ilyen szarul.
"A teszteken avaló egyre rosszabb szereplés az bizony a liberális oktatáspolitika negatív hatását bizonyítja."
Itt sosem jött létre semmilyen liberális oktatáspolitika. Megmaradt a porosz rendszer, amibe belegyúrtak annyi nyugati tartalmat, hogy külföldön is lehessen egyetemre menni, de ettől ne várjunk megváltást.
A finn rendszer meg világelsők közt van.
"vicc az egészben hogy nem írtam semmi olyat hogy itt bármi javulás lenne"
Ja... Ciki, amikor lebuksz a hazugsággal.
"Csak tudod az a vicc, hogy én benne vagyok az oktatásban és semmiféle romlás nincsen a színvonalban. Éppen ellenkezőleg."
"még arra sem lehet kinyilvánítani majd hogy ha volt kis javulás az bizonyítéka lenne a fideszes változtatás sikerének"
Mivel már bebizonyosodott, hogy ront, így nehéz is javulásról beszélni.
"A PISA tesztek alapvetően fals eredményt hoznak, mert nem a magyar oktatási rendszerre vannak kidolgozva"
Alapvetően nem oktatási rendszerre vannak kidolgozva, hanem arra, hogy valaki képes-e az iskolában tanult képességeket elsajátítani. Ilyen pl. a szövegértés.
"Semmit nem értesz hozzá, az látszik, szóval ezen nem fogok veled vitázni"
Inkább azárt nem fogsz, mert nem tudsz cáfolni. Ezt a kommentet felesleges volt megírnod, mivel nem cáfoltál sehol. Esetleg felidézted a már korábban leírt dolgokat, de azokat megcáfoltam, szóval csak terelsz.
"ami romlott az nem is romlott"
Szóval, ha 482-ról növekedett 494-re az eredmény az romlás. Értem. Okos vagy. :DDD
"ami meg stagnált/javult, az viszont romlott"
Hibahatáron belül mozgott. Itt látszik, hogy nem értesz, hogy hogy működik a statisztika. Amikor felmérésekkel dolgoznak, akkor az eredménynek lehet egy bizonyos szórása, mivel nem a teljes populációt vizsgáltak, hanem annak csak egy mintáját. Így ha 100-szor megiratod a PISA tesztet, akkor 100 köülönböző érték jöhet ki. Az a "javulás", ami 2018-ra kijött, az hibahatáron belül volt, vagyis stagnálásnak felel meg.
2012-ben és 2015-ben romlott, ezt mondtam is, csak az már a fidesznek köszönhető.
Olyat adsz a számba, amit nem mondtam, csak azért, hogy tudj mit hazudni.
"Csak rólad látszik mennyire szenvedsz tőle."
Ezért nem tudtál cáfolni, és ezért kellett rólam hazudni. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!