"Ideiglenes" vasút leépítés? miért nincs erről több szó? Nagyobb arányú vonatmegszüntetés lesz mint eddig valaha.
Gondolom emlékszünk rá 2007-ben és 2009-ben az akkori vasút-bezárásokat valóságos társadalmi felháborodás kísérte, Kóka emiatt lett népszerűtlen 2007-ben. A Fidesz megnyitott tíz vonalat, majd 2012-ben a mellékvonalak jó felét lényegében véve használhatatlanná tették, ilyen napi két vonatpárt meghagyva a korábbi 6-8 helyett.
Itt az újabb leépítés az "Ideiglenes járványügyi menetrend" néven, ami bár nem mondják ki, de gyakorlatilag vonalbezárás ezeken a vonalakon:
Nagyatád–Somogyszob (38-as vasútvonal)
Villány–Mohács (66-os vasútvonal)
Balassagyarmat–Ipolytarnóc (78-as vasútvonal)
Vámosgyörk–Gyöngyös (85-ös vasútvonal)
Nyékládháza–Tiszaújváros (89-es vasútvonal)
Kál-Kápolna–Kisújszállás (102-es vasútvonal)
Fehérgyarmat–Zajta (113-as vasútvonal)
Komárom–Esztergom (4-es vasútvonal)
Székesfehérvár–Komárom (5-ös vasútvonal)
Székesfehérvár–Sárbogárd (45-ös vasútvonal)
Godisa–Komló (47-es vasútvonal)
Abaújszántó–Hidasnémeti (98-as vasútvonal)
Karcag–Tiszafüred (103-as vasútvonal)
Nyíregyháza-Nyírbátor (113-as vasútvonal)
Mátészalka–Csenger (114-es vasútvonal)
Mezőhegyes–Újszeged (121-es vasútvonal)
Mezőhegyes–Battonya (125-ös vasútvonal)
Szentes–Orosháza (147-es vasútvonal)
ezeken ugyanis marad NAPI EGY vonat "sínt csiszolni", csak azért, hogy ne mondják rájuk, hogy "megszüntették" a vonalat, helyette "járványügyi menetrendet" vezetnek be. Ez gyakorlatilag pár kivétellel a magyar mellékvonali hálózat! Tehát itt már nem arról van szó, hogy pár mellékvonal mint 2007-ben, 2009-ben, hanem gyakorlatilag pár mellékvonal marad meg rendes menetrenddel!
pár vonalnak "megkegyelmeznek" és hagynak napi kettő vonatot a korábbi nyolc helyett:
Gyékényes–Barcs (60-as vasútvonal)
Mátészalka–Záhony (111-es vasútvonal)
Nyíregyháza–Vásárosnamény (116-os vasútvonal)
Szarvas–Mezőhegyes (125-ös vasútvonal)
Szeghalom–Gyoma (127-es vasútvonal)
Szeghalom–Püspökladány (128-as vasútvonal)
Kötegyán–Szeghalom (128-as vasútvonal)
Szentes–Hódmezővásárhely (130-as vasútvonal)
Lakitelek–Szolnok (145-ös vasútvonal)
Kiskunfélegyháza–Szentes (147-es vasútvonal)
Ezen felül pedig még pár fővonalon is kurtítják a menetrendet meg szétverik, hogy félig busszal félig vonattal kelljen utazni.
Erről most miért nincs szó? Vagy ennyien beveszik, hogy ez tényleg ideiglenes?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!