Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » "Ideiglenes" vasút leépítés?...

"Ideiglenes" vasút leépítés? miért nincs erről több szó? Nagyobb arányú vonatmegszüntetés lesz mint eddig valaha.

Figyelt kérdés

Gondolom emlékszünk rá 2007-ben és 2009-ben az akkori vasút-bezárásokat valóságos társadalmi felháborodás kísérte, Kóka emiatt lett népszerűtlen 2007-ben. A Fidesz megnyitott tíz vonalat, majd 2012-ben a mellékvonalak jó felét lényegében véve használhatatlanná tették, ilyen napi két vonatpárt meghagyva a korábbi 6-8 helyett.

Itt az újabb leépítés az "Ideiglenes járványügyi menetrend" néven, ami bár nem mondják ki, de gyakorlatilag vonalbezárás ezeken a vonalakon:

Nagyatád–Somogyszob (38-as vasútvonal)

Villány–Mohács (66-os vasútvonal)

Balassagyarmat–Ipolytarnóc (78-as vasútvonal)

Vámosgyörk–Gyöngyös (85-ös vasútvonal)

Nyékládháza–Tiszaújváros (89-es vasútvonal)

Kál-Kápolna–Kisújszállás (102-es vasútvonal)

Fehérgyarmat–Zajta (113-as vasútvonal)


Komárom–Esztergom (4-es vasútvonal)

Székesfehérvár–Komárom (5-ös vasútvonal)

Székesfehérvár–Sárbogárd (45-ös vasútvonal)

Godisa–Komló (47-es vasútvonal)

Abaújszántó–Hidasnémeti (98-as vasútvonal)

Karcag–Tiszafüred (103-as vasútvonal)

Nyíregyháza-Nyírbátor (113-as vasútvonal)

Mátészalka–Csenger (114-es vasútvonal)

Mezőhegyes–Újszeged (121-es vasútvonal)

Mezőhegyes–Battonya (125-ös vasútvonal)

Szentes–Orosháza (147-es vasútvonal)


ezeken ugyanis marad NAPI EGY vonat "sínt csiszolni", csak azért, hogy ne mondják rájuk, hogy "megszüntették" a vonalat, helyette "járványügyi menetrendet" vezetnek be. Ez gyakorlatilag pár kivétellel a magyar mellékvonali hálózat! Tehát itt már nem arról van szó, hogy pár mellékvonal mint 2007-ben, 2009-ben, hanem gyakorlatilag pár mellékvonal marad meg rendes menetrenddel!


pár vonalnak "megkegyelmeznek" és hagynak napi kettő vonatot a korábbi nyolc helyett:

Gyékényes–Barcs (60-as vasútvonal)

Mátészalka–Záhony (111-es vasútvonal)

Nyíregyháza–Vásárosnamény (116-os vasútvonal)

Szarvas–Mezőhegyes (125-ös vasútvonal)

Szeghalom–Gyoma (127-es vasútvonal)

Szeghalom–Püspökladány (128-as vasútvonal)

Kötegyán–Szeghalom (128-as vasútvonal)

Szentes–Hódmezővásárhely (130-as vasútvonal)

Lakitelek–Szolnok (145-ös vasútvonal)

Kiskunfélegyháza–Szentes (147-es vasútvonal)


Ezen felül pedig még pár fővonalon is kurtítják a menetrendet meg szétverik, hogy félig busszal félig vonattal kelljen utazni.


Erről most miért nincs szó? Vagy ennyien beveszik, hogy ez tényleg ideiglenes?



2020. máj. 30. 10:07
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:
46%
Milyen társadalmi károk? Rengeteg település van az országban, ahol most sincs vasút, mégis elvannak. Nem a napi ötször elzötyögő Bz garancia a civilizációra.
2020. máj. 30. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!