"Ideiglenes" vasút leépítés? miért nincs erről több szó? Nagyobb arányú vonatmegszüntetés lesz mint eddig valaha.
Gondolom emlékszünk rá 2007-ben és 2009-ben az akkori vasút-bezárásokat valóságos társadalmi felháborodás kísérte, Kóka emiatt lett népszerűtlen 2007-ben. A Fidesz megnyitott tíz vonalat, majd 2012-ben a mellékvonalak jó felét lényegében véve használhatatlanná tették, ilyen napi két vonatpárt meghagyva a korábbi 6-8 helyett.
Itt az újabb leépítés az "Ideiglenes járványügyi menetrend" néven, ami bár nem mondják ki, de gyakorlatilag vonalbezárás ezeken a vonalakon:
Nagyatád–Somogyszob (38-as vasútvonal)
Villány–Mohács (66-os vasútvonal)
Balassagyarmat–Ipolytarnóc (78-as vasútvonal)
Vámosgyörk–Gyöngyös (85-ös vasútvonal)
Nyékládháza–Tiszaújváros (89-es vasútvonal)
Kál-Kápolna–Kisújszállás (102-es vasútvonal)
Fehérgyarmat–Zajta (113-as vasútvonal)
Komárom–Esztergom (4-es vasútvonal)
Székesfehérvár–Komárom (5-ös vasútvonal)
Székesfehérvár–Sárbogárd (45-ös vasútvonal)
Godisa–Komló (47-es vasútvonal)
Abaújszántó–Hidasnémeti (98-as vasútvonal)
Karcag–Tiszafüred (103-as vasútvonal)
Nyíregyháza-Nyírbátor (113-as vasútvonal)
Mátészalka–Csenger (114-es vasútvonal)
Mezőhegyes–Újszeged (121-es vasútvonal)
Mezőhegyes–Battonya (125-ös vasútvonal)
Szentes–Orosháza (147-es vasútvonal)
ezeken ugyanis marad NAPI EGY vonat "sínt csiszolni", csak azért, hogy ne mondják rájuk, hogy "megszüntették" a vonalat, helyette "járványügyi menetrendet" vezetnek be. Ez gyakorlatilag pár kivétellel a magyar mellékvonali hálózat! Tehát itt már nem arról van szó, hogy pár mellékvonal mint 2007-ben, 2009-ben, hanem gyakorlatilag pár mellékvonal marad meg rendes menetrenddel!
pár vonalnak "megkegyelmeznek" és hagynak napi kettő vonatot a korábbi nyolc helyett:
Gyékényes–Barcs (60-as vasútvonal)
Mátészalka–Záhony (111-es vasútvonal)
Nyíregyháza–Vásárosnamény (116-os vasútvonal)
Szarvas–Mezőhegyes (125-ös vasútvonal)
Szeghalom–Gyoma (127-es vasútvonal)
Szeghalom–Püspökladány (128-as vasútvonal)
Kötegyán–Szeghalom (128-as vasútvonal)
Szentes–Hódmezővásárhely (130-as vasútvonal)
Lakitelek–Szolnok (145-ös vasútvonal)
Kiskunfélegyháza–Szentes (147-es vasútvonal)
Ezen felül pedig még pár fővonalon is kurtítják a menetrendet meg szétverik, hogy félig busszal félig vonattal kelljen utazni.
Erről most miért nincs szó? Vagy ennyien beveszik, hogy ez tényleg ideiglenes?
"Nagyobb arányú vonatmegszüntetés lesz mint eddig valaha."
Viszont helyette épül a Belgrád-Mészáros-Felcsút gyorsvasút.
"hogy a Gyurcsány és Bajnai féle bezárások racionálisak voltak"
A libás kormánya 2009-ben első körben fel akarta számolni a Kiskunhalas-Baja-Bátaszék vonalat is, a közfelháborodásra visszakoztak. Vagyis egy tollvonással elvágták volna a déli országrészek vasúti összeköttetését, ahol valóban van forgalom. Ennyit a vasútbezárások szakmai profizmusáról.
Másrészt a vasút költségei jelentős részben állandó, fix költségek. A kétezres évek vasútbezárásaival néhány milliárdos "megtakarítást" céloztak meg. A kisebb forgalmú vonalakon a járatszám csökkentése alig kimutatható "megtakarítást" eredményez. Szemben a társadalmi károkkal, amiket soha senki nem tárt fel és szemben a vasút saját magának okozott károkkal, amikről szintén senki nem nyilatkozik.
ilyenkor senki sem kiált nemzethalált én azt furcsállom emlékszem 2007ben a helyi polgári kör még tüntetést is szervezett a vasútért. Álszent, képmutató férgek.
#9! Most is több polgármester, köztük fideszesk is tiltakoznak a dolog ellen, csak 2007ben még erről volt szakmai egyeztetést, vélemények kikérése most egyszerűen eldöntötték.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!