Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Karácsony Gergelynek sikerülhe...

Karácsony Gergelynek sikerülhet majd Budapest decentralizálása?

Figyelt kérdés

[link]


Kimondta,hogy nem azaz alapvető baj,hogy túl sok az autó,hanem az,hogy az utóbbi évtizedekben rosszul lett fejlesztve a város és minden "középen" épült, intézmények, munkahelyek....stb

Ezt próbálná meg kijavítani decentralizálással.



Magyarországon nagyon vízfejű, de Budapesten belül is vízfejűség tapasztalható.



2020. máj. 24. 15:45
 1/10 anonim ***** válasza:
94%
Nem az utóbbi évtizedekben, sokkal régebb óta. És nem decentralizálni akarja. De kétségtelen, hogy gyökeresen más városszervezésre van szükség, csakhogy ez (mint annyi más) nem lehetséges önmagában és nem lehetséges, ha a célközönség (itt budapestiek) meg nem értik először, majd maguk nem akarják.
2020. máj. 24. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
56%

Szerintem nagyon korrekt, hiteles polgármester, az én ismerőseim nagyrésze is teljesen elégedettek vele.


A többség döntött. Úgy gondolom, nagyon ideje volt már a frissítésnek.


27F

2020. máj. 24. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
28%

Na megjelent a dicséretével a dk- s fickó.

2/2

2020. máj. 24. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
91%

"Kimondta,hogy nem azaz alapvető baj,hogy túl sok az autó,hanem az,hogy az utóbbi évtizedekben rosszul lett fejlesztve a város és minden "középen" épült, intézmények, munkahelyek....stb"

Konkrétan hol mondta ki? Látod, így történnek a ferdítések, és a ferdítések továbbferdítése már az, hogy Karácsony kevesli az autókat! Idézd kérlek, hol mondta amit írtál! Egyébként a Fidesz családi autókedvezménye még rátesz erre egy lapáttal, majd izgalmas lesz Budapest főleg a hétszemélyes autókkal. Bizonyára az orrukra állítva fognak parkolni, hogy elférjenek.



"Az utóbbi két hónapban több olyan budapesti intézkedés volt, ami egyértelműen az autózást igyekszik kevésbé vonzóvá tenni. Van olyan stratégia az ön fejében, hogy mondjuk három év múlva mennyivel kevesebb autós, autóval megtett út legyen Budapesten?


Budapesten mindenki egyetért azzal, hogy Budapesten túl sok az autó, de mindenki úgy gondolja, hogy a másik autóját kellene kizárni a városból. Nyilván így nehezen fog menni. De nem az az alapvető baj, hogy túl sok az autó, ez egy tünet, hanem hogy túl nagy a mobilitási igény, ami abból származik, hogy van egy elfuserált városfejlesztés az utóbbi 30 évből, ami óriási mobilitási igényeket generál azzal, hogy egyrészt van egy agglomerációba kiköltözés, amit sok rossz eszközökkel ösztönöztek ebben a 30 évben, legutóbb például a CSOK-kal. A város szerkezete olyan, hogy a belvárosban van az összes munkahely és intézmény, és a külvárosok ilyen szempontból tulajdonképpen üresek.


Ez azért fontos, mert ha most már leállt a város, jó lenne, ha más elvek mentén indulna újra. Az, hogy a külvárosi kerületeknek legyenek intézményei, külvárosi városközpontok, kisebb mobilitási igénnyel, ez szerepel az én programomban is, és ez most különösen aktuálissá válik.


A legnagyobb vihart talán a sebességhatárok mérséklésének terve kavarta. Itt mi volt pontosan a szándéka?


Ma a budapesti lakóövezetek nagy többségében 30 a sebességhatár, de ezeket a területeket bővíteni kellene. Tematizálni szeretném, hogy a városon belüli balesetek számát csökkenteni kell. Ennek ezer más eszköze is van, de ez az egyik legfontosabb. Nem írjuk át mindenhol a sebességhatárokat, ez tévedés, mintaprojekteket mutatunk be a budapestieknek, és megkérdezzük róla a véleményüket."

2020. máj. 24. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
16%

Karacsony Gergely egy videki suttyo. Szabolcsban szocializalodott es hiaba kupalodott ki, a mentalitasa maradt szabolcsi sutyerak.

A fovarost ugy szetcseszte mar idaig is, mint meg soha senki. Semmi ertelme az intezkedeseinek, csak borsot akar torni a kormany orra ala.

Nem fog tudni sokaig rombolni, mert elobb-utobb ugy is elmozditjak a helyerol, vagy elkapja egy szuletett "pesti" es beleveri a betonba.

Az osszes parasztnak haza kellene menni es az lenne jo Budapestnek!!!

2020. máj. 24. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, most tegyük félre hogy egy olyan cikket tettél be ami alapjaiban másra mutogatásokból, felelősség hárításból áll, hogy annak csak egy töredék részében említ meg valami hasonlót, mint amit te beleláttál.

Kezeljük úgy, hogy szimplán kérdés, egy főpolgármester megoldhatja-e a főváros decentralizálását.

Nem.

A főváros készen van. A külvárosokba lehet ugyan telepíteni dolgokat, de akkor is mindig, minden a belvárosról fog szólni. A lakosság, az üzletemberek nem akarják másképpen.

Az elmúlt években már az, hogy a belvároshoz közeli, de nem felkapott területek lettek a fejlesztések célpontjai, azok is nagy vitát kavartak. Ilyen volt a Kopaszi gát területe, a Nemzeti Színház építése az akkor fejletlen területen. nem azért építik a nagy bevásárló központokat, irodaházakat a most is zsúfolt belső városrészbe, mert nem lenne kényelmesebb távolabb, olcsóbb, nagyobb telken építkezni - hanem mert üzletileg ez éri meg.

Ami Budapesten sokat segíthetne, az az M0 budai szakaszának elkészülése, a reptéri gyorsforgalmi közlekedés kiépítése és a fonódó villamoshoz hasonló járatok, stb. Karácsony ebben tehetne valamit, mert éppen az ő szavazói köreiben szabotálták már évek óta a budai M0 szakasz megépítését, hol környezetvédelmi okokra hivatkozva, hogy a települések érdekeit féltve.

Amit már 20 éve mondanak de nagyon lassan halad: a külterületeken, a közlekedési pontoknál kellenének ingyenes parkolóházak, és onnantól lehetne várni hogy ne autóval menjenek be a városba az emberek.

De amíg egy kívülről érkező 4 fős családnak a parkolásért fizetnie kell ott, ahol leteszi az autóját (ráadásul hosszú időre, hogy vissza is érjenek oda), majd megvenni a BKK jegyeket fejenként 350Ft-ért, utazásonként, addig nem éri meg. Ha a család bemegy a belvárosba valamiért, akkor ha csak 1 átszállással kell közlekedniük, akkor is az maga majd ötezerben van legalább. Ha még erre rá kell fizetni kint a parkolási díjat is, az külön emeli. De ha ingyen parkoltak kint, akkor is a 4800Ft-ból a 600-800Ft-os parkolási díj mellett is egy fél napot lehet parkolni. Miért lenne jó a tömegközlekedést használni?

Nem a célforgalmat kell megváltoztatni, hanem az átmenő forgalmat kell elterelni, amennyire lehet.

2020. máj. 24. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Persze!

Az első kerület kiválik majd Bp-ből és vidéki városként fogja tovább tengetni az életét.

2020. máj. 24. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
60%

"Ami Budapesten sokat segíthetne, az az M0 budai szakaszának elkészülése, a reptéri gyorsforgalmi közlekedés kiépítése és a fonódó villamoshoz hasonló járatok, stb. Karácsony ebben tehetne valamit, mert éppen az ő szavazói köreiben szabotálták már évek óta a budai M0 szakasz megépítését, hol környezetvédelmi okokra hivatkozva, hogy a települések érdekeit féltve."


Tévedés! Az autópályaépítés nem Karácsony hatásköre.

Orbán nem akarja befejezni a körgyűrűt, ezért nincs befejezve. Ha akarná, egy rendelettel kiemelt stratégiai beruházássá nyilvánítja, és máris azt csinál vele, amit akar. Lásd: Liget projekt.


Nyilván drágítani kell a behajtást, olcsóbbá tenni a tömegközlekedést, és akkor versenyképes lenne. Persze járatsűrítéssel, közösségi közlekedés fejlesztéssel.

2020. máj. 24. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
0%

#8 Igen, tudom, mindig minden Orbán hibája. Az is hogy nem tudsz olvasni.

Odaírtam jól érthetően, hogy a helyiek és egyéb szervezetek szabotálják évek óta a megvalósítását. Azt leírtam, hogy pont ebben tudna Karigeri előrelépni.

A Liget projekt a tökéletes példa Karácsony tökéletes alkalmatlanságára és a köreibe tartozók ostobaságára. Egy világszinvonalú beruházás, amivel a főváros értékét növelik, az ott élők életminőségét emelik meg - de persze hogy az nem kell. A vadonat új Dél-Budai szuperkórház sem kell. Mi kell helyette? Elcs..ett közlekedés a belvárosban az életveszélyes biciklis utakkal, miközben a párhuzamosan futó kisebb utakat akár le is lehetne zárni hogy csakis az ott lakók és gyalogosok meg biciklisek használhassák.

De nem baj. A budapestiek azt kapják amit választottak maguknak. 20 év Demszky féle leromlás nem volt elég, 9 évnyi fejlődés után nekik megint a stagnálás kell meg olyan vezető aki csak arra képes hogy Orbánra mutogasson miért is nem történik semmi megint a fővárosban.

2020. máj. 25. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
82%

#9 Nyilvánvalóan nem vagy budapesti, ezért fingod sincs arról, amiről beszélsz, de ez ne zavarjon meg téged túlságosan. Ha véletlenül meginognál, akkor gyorsan kapcsolj az M1-re és megkapod a következő agymosást, és máris minden a régi lesz.


"Odaírtam jól érthetően, hogy a helyiek és egyéb szervezetek szabotálják évek óta a megvalósítását."

Tudod, hogy hol volt Tarlós polgármester?! Eláruljam? Békásmegyeren.

1. Szerinted ő nagyon akarta? - Nem, sőt!

2. Már egyszer elmagyaráztam, hogy Orbán (a Fidesz) egy rendelettel ezt is kiemelt stratégiai beruházássá nyilváníthatná, ha akarná, és akkor se népszavazni nem lehet róla, se a főpolgármester, se a polgármesterek szava nem számít, de még környezetvédelmi hatástanulmány, se semmi nem kell. Tudod, elég sok dologra ki tudják ezt mondani, nem kell olyan nagy különlegességekre gondolni, volt már szobor is "kiemelt stratégiai beruházás", minden, ami nagy port kavar, de Orbán nagyon akarja valamiért. Ezt nem akarja.

3. Karácsony hiába akarná, hiába mondaná meg az útvonalat, az összes polgármester és az összes budapesti áldásával, akkor se lesz befejezve, mert Orbán nem ad rá pénzt.

4. Egyébként nem is biztos, hogy Budapesten kéne mennie ennek a szakasznak, ezt csak te gondolod.


5. A Ligetprojekt a század legnagyobb baromsága volt. A Városliget Budapest, sőt Magyarország jelképe, a világ legelső közparkja, ilyen szempontból jelentősebb, mint a new yorki Central park, ami azért világhírű, és elképzelhetetlen, hogy orrba szájba beépítsék. Azt senki nem vitatja, hogy nem volt szükség a Liget rehabilitációjára, néhány leharcolt épület (pl. milleneumi kiállítási építmények, vagy Petőfi Csarnok) eltüntetésére, aminek a helyét füvel fákkal, bokrokkal, virágokkal kellett volna helyreállítani, és az újra füvesítés a többi helyre is elmondható, a rossz járdát lehetett volna felújítani, padokat, szobrokat, kukákat telepíteni, ez ellen egy budapestinek nem lett volna kifogása, sőt! De a Ligetprojektből a budapestiek többsége nem kért. Érdekes módon erről nem nyitottak budapesti konzultációt, se népszavazást.

A Ligetprojekt ellen számos szakmai érv is ellene szólt, a Fidesz és a szervei rengeteg hírhamisítást, megtévesztő információt és trükközés műveltek, hogy elhitessék az emberrel, hogy a beépítéssel még környezetbarátabb lesz az egész környék, tolták is ezerrel a dezinformációt, kavarták a zöldterület és zöldfelület fogalmát (gondolom, te se tudod, hogy mi a különbség a kettő között), mutogatták a beépítési arányokat, csak nem tették hozzá, hogy ezt milyen telekrajzi módosításokkal érték el.

Mint ahogy arról se sok szó esett, hogy vajon mennyi értelme volt ennek az egésznek. Nyilván egy-két haver ebből az egészből rengeteget kaszált, de Budapest nem jött ki jól az egészből, és erre nagyon jó példa a biódom, ami elég fura, hogy egy sokmilliárdos beruházás építését egy olyan szakemberre bízzák, aki nem is konyít hozzá, szimplán egy állatkertigazgató. El is úszott a rengeteg pénz, és nem Karácsony hibája, hogy a tervezett költség nem elég.


Amúgy is turisztikai hülyeség, hogy a rengeteg múzeumot stb. egy helyre koncentrálták, hiszen ha egyenletesen osztják el, akkor egyfelől a turisták is jobban megismerik a várost, több időt töltenek, és nem amortizálják le a parkot. Budapest lakóival együtt. A vendéglátóiparra is jobb hatással lenne, nem csak néhány helyi (fidesz-közeli) vendéglőnek lenne kiba szottnagy forgalma, hanem többen nyernének.


Eleve pl. a Nemzeti Galéria maradhatott volna a helyén sok mással is, ha már mégis, a Bálnát is lehetett volna hasznosítani ha már nem ment semmire, és ha valamit kellett volna még, akkor azt bizony rozsdaövezetekbe kellett volna, nem egy történelmi parkba. Ennyi erővel a Halászbástyát is átépíthetnénk, és csinálhatnánk autógyár-kiállítást.


A Ligetprojekt a Budapestiek életminőségét hidd el, nem emelik, sőt. Tudod, elég kevés Budapesten az egy főre jutó fa, pláne a falevél (ez tisztítja a levegőt) viszont sok az autó. Így elég mocskos a levegő, elég kevés csendes igazi közpark van, a délutáni csendes természeti kikapcsolódáshoz, ha itt egy halom múzeum, stb. lesz, akkor bizony az autósforgalom is megnő, és ez is ugrik, a helyi állatvilággal (madarak, mókusok) stb.-vel együtt. Sajnálom, hogy az ilyesmit nem tudod megérteni, vagy csak információhiány, és abból indulsz ki, hogy az baloldal mindig csak hőbörög, és sátánfajzatok, meg különben is sorosmigráncsésháttérhatalommegβuzikjaésszemkilövetőgyurcsány.


A bicikliútak eddig voltak életveszélyesek, nem is bicikliztek. Azért voltak életveszélyesek, mert nem voltak rendes biciklisávok, útvonalak, stb. Most lettek. Ha az autók betartják a KRESZ-t, nem mennek be a biciklisávba, akkor ezzel sokkal biztonságosabb lesz a kerékpáros közlekedés, sokkal többen használnak majd kerékpárt, remélhetőleg autó, és tömegközlekedés helyett is.


Majd kérdezd meg Tarlós elvtársat, hogy miért a korszerűtlen gyatra minőségű lepusztult szerelvényeket választotta a hármas metróvonalon, miért nem új, korszerűbb és kényelmesebb légkondis szerelvényeket, amik olcsóbbak is lettek volna a "felújításnál". Sorolhatnám még Tarlós "tökéletességeit", de inkább nem pazarlom erre az időmet. Csak nézz utána kérlek, hogy mennyi volt az úszó VB első tervezett költségvetése, és végül mennyibe is fájt nekünk. Nem vagyok biztos abban, hogy annyival jobb volt Demszkynél Tarlós, de abban egészen biztos vagyok, hogy Karácsony ezerszer jobb mindkettőjüknél. Karácsony abból a helyzetből, amiben Tarlós volt, bizony ezerszer többet ki tudott volna hozni. És látod, már az is kiderült, hogy nem Karácsony volt a parkolómutyista, hanem a Fidesz, akárhogy is próbálták őt hírbe hozni a nagy keresztények. (Ezúton is ajánlom figyelmükbe a 8. parancsolatot!)

2020. máj. 25. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!