Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A legtöbb állami céget, miért...

A legtöbb állami céget, miért nem úgy alakítják, mint a Magyar Postát?

Figyelt kérdés

Lehet szidni a postát, van is miért, viszont azt hozzá kell tenni, hogy egyetlen olyan 100 százalékban állami tulajdonú cég, ami nyereséges és az állam cicije nélkül is megél.


Persze, részben a szerencse is.Reagáltak a növekvő online kereskedelemre és eszerint bővítették a csomagküldő szolgáltatásukat.

Illetve, ami még sokat dob a nyereségessében, az a sok különböző biztosítási szolgáltatás, lakástakarék...stb



Az egyik legnagyobb pénznyelő a MÁV.

Kézen fekvő lenne a vasúti árufuvarozás, viszont azaz üzletág eladásra került jó pár éve.


Nyugat-Európában, legalábbis Svájcban,Ausztriában az állami vasúttársaság ingatlangazdálkodással foglalkozik.Vannak lakótömbök a tulajdonában, majd azokat kiadja.Illetve, az államosok "plázásítva" lettek mindenféle üzletnek alakítottak helyet ott.



2020. máj. 5. 10:24
 1/7 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:
75%

Nem tudom miről beszélsz:

[link]

2020. máj. 5. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
51%

Az állami cégeknél törekszenek arra hogy megéljenek a bevételeikből. Azonban ez nem mindig lehetséges.

Ha egy közmű céget nézel, ott állami támogatások nélkül kell önfenntartónak lenni - éppen úgy mint a Postának. De a minimális szolgáltatás fenntartása állami kötelezettség - mint az ivóvízé - vagyis valamennyit mégis bele kell szólni, valamennyivel mégis hozzá kell járulni a működéshez, hogy mindenki juthasson ivóvízhez.

Viszont egy közlekedési vállalat már eleve nem is tud állami támogatások nélkül működni. Ha így lenne, akkor nem lennének diák és nyugdíjas kedvezmények, a jegyáraknak kellene fedeznie minden költséget - ami nagyon magas árat jelentene. de az utazás lehetőségének biztosítása szintén állami kötelezettség, így egy vasútvonal megépítése vagy kedvezmények biztosítása, az az államkasszát kell terhelje. Pontosan ezért fizetünk adót, hogy közösen legyenek megvalósíthatóak ezek.

Az hogy egy állami cég milyen kiegészítő tevékenységeket végez, az teljesen más dolog. Sok éven keresztül a magyar közműcégek pl. francia és más ÁLLAMI közműszolgáltatók tulajdonában voltak - vagyis kiegészítő tevékenységként ITT szereztek bevételt, AMIBŐL az otthoni munkájukat tudták segíteni.

Az állami vállalatoknak most is meg van a törvényes lehetősége hogy hasonlóképpen dolgozzanak mint amit írtál az osztrákokról - csak éppen nincs mit kiadniuk, stb. Sajnos a ballib kormányzat eladta a MÁV CARGO-t, ami a teherszállítási része volt a vasúti szállításnak - és aminek a hasznát utána beforgatták a veszteséges személyszállításba. Most haszon nincs, marad az állami segítség. Éppen így eladtak a privatizációk során mindent amit csak tudtak. A nincs-et nem lehet hasznosítani.

2020. máj. 5. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
82%

#1

Ez mind nem igaz. Minden rendes nemzetiszocialista tudja, hogy ami állami, az nemzeti és ami nemzeti, az jó.

2020. máj. 5. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
90%

"egyetlen olyan 100 százalékban állami tulajdonú cég, ami nyereséges és az állam cicije nélkül is megél."


Mert a különböző hivatalok, állami és önkormányzati szervek, részben vagy egészben állami vagy önkormányzati tulajdonú cégek nem nyomnak bele annyi pénzt a felesleges papírhalmok kiküldésével, hogy lélegeztetőgépen tartsák a postát? Bárhol vagyok, mindenhol mondom, hogy ne küldjenek levelet, írják meg e-mailben, vagy ügyfélkapun keresztül. Nem, azt nem lehet, levelet kell kiküldenünk. Nyilván a postán keresztül, nyilván az én adóforintjaimból.

Oké, elfogadom, hogy tudatosabb menedzsment van a posta élén, mint a MÁV-élén (ami azért lássuk be, nem egy megugorhatatlan akadály), de elég nagy hátszéllel indul a többi állami céghez képest.

2020. máj. 5. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Papíron a MÁV is nyereséges.

[link]


Állami támogatás nélkül pedig egyik sem, ahogy Nyugat-Európában sem (még az angolok is támogatják a pályahálózat működtetőt, ahogy több címen a személyszállítókat is)

2020. máj. 5. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
85%
Kedves kérdezö! Mennyit fizetett neked a MP, hogy ilyesmiket irj?
2020. máj. 5. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Ékezetes billetyűzet ***** válasza:
100%

"Ez mind nem igaz. Minden rendes nemzetiszocialista tudja, hogy ami állami, az nemzeti és ami nemzeti, az jó."


Azt ugye tudod, hogy a belinkelt Magyar Nemzet cikk mikor született és akkor kinek a szekerét tolta a HírTV-vel egyetemben? :))

2020. máj. 5. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!