Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A parkolás ingyenessé tétele...

A parkolás ingyenessé tétele pontosan kiknek segít és hogyan?

Figyelt kérdés

2020. ápr. 5. 17:38
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:

"#8 Mit nem értesz azon a mondaton, hogy nem CSAK Tarlós hibája?"


Áhh, tényleg félreolvastam. Akkor nem szóltam semmit, bocsi.


"Mivel éppen a "maradj otthon" sztori kellős közepén vagyunk és sokkal kevesebb embernek kell mennie bárhová, így azon aggódni hogy nem lesz elég parkolóhely, eléggé butaság."


Elvileg a kialakult járványhelyzet miatt, ha jól becsülték meg egyes önkormányzati vezetők, akkor a parkolások csak 10-20%-kal csökkentek. Ez nem is véletlen, a parkolóhelyek elsősorban nem a közterületeknél szabadultak fel, hanem a kiskereskedelmi egységeknél, ahova eddig jártak az emberek tenni-venni. A lakóterületeken pont az otthonmaradás miatt vannak most telve a parkolóhelyek.


Szóval ezért sem világos számomra, hogy pontosan kiknek akarunk ezzel segíteni. Akik eddig kocsival jártak dolgozni, nem hiszem, hogy változtattak ezen szokásukon, akik pedig nem, nem tartom valószínűnek, hogy a parkolási díjak tartották eddig is vissza magukat. Egyszerűen sűríteni kell a csúcsforgalomban a tömegközlekedési eszközöket és akkor nem kell minden 10. ember kedvéért lemondanunk 10 embernyi parkolási díjról.

2020. ápr. 5. 20:25
 12/17 anonim ***** válasza:
75%

"De akiknek van kocsijuk, azok logikusan nézve nem mentek eddig is kocsival?"


Én nem, mert sokkal lassabb, mint a bringa és sokkal drágább is.



"És akkor most tudnak menni dolgozni kocsival? Eddig mi akadályozta őket? Mert parkolóhely ezzel az intézkedéssel, csak kevesebb lesz, nem több."


Egy irodaházak közelében több lett parkoló, mert a többség home office-ban van.

Ha minden nap fizetsz 8 óra parkolást (többet, mert ott van még a fél óra ebédidő), akkor 74.000-85.000 Forint az az összeg, amit csak parkolásra költesz. Ehhez még jön a tankolás, tehát havi 100.000-ba kerül a munkába járás.

Most alig van forgalom, tehát a fogyasztás is jóval alacsonyabb, így 100e helyett 20e-ből kijönne az autós munkába járás.

Persze a felsővezetőket ez nem értinte, mert az irodaházak parkolóit ők kapták meg.

2020. ápr. 5. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 A kérdező kommentje:

"Persze a felsővezetőket ez nem értinte, mert az irodaházak parkolóit ők kapták meg."


Ez mondjuk elég nagy szemétség.


"Ha minden nap fizetsz 8 óra parkolást (többet, mert ott van még a fél óra ebédidő), akkor 74.000-85.000 Forint az az összeg, amit csak parkolásra költesz. Ehhez még jön a tankolás, tehát havi 100.000-ba kerül a munkába járás."


Nincs kocsim, szóval pontosan nem tudhatom, de ez őrülten sok. Nem csodálom, hogy egy csomó önkormányzat ellene van az ötletnek, elég komoly bevételi tényező lehetett ez a költségvetésüknek.


Én hévvel járok be, aztán átszállok a metróra reggelenként és számomra így is kihaltnak nézett ki az egész tömegközlekedés. Kvázi 4 ülés jut 1 emberre a héven és minimum 1 ülés távolságra tudok leülni a metrón is mindenkitől. Amennyi emberrel érintkezem bevásárlások és meló folyamán, szerintem csak sz"rnak a pofon, ha vagononként most 1 ember inkább kocsival kezd el járni az ingyen parkolás miatt, de majd meglátjuk.

2020. ápr. 5. 23:01
 14/17 anonim ***** válasza:
24%

Nem az összeg a lényeg. Csak és kizárólag KariGerivel szórakozik Viktorka. Nem érdekli se a parkoldíjakból kieső bevétel, de simán lenyúlja a súlyadót az önkormányzatoktól.

Nehogy azt higgyétek már, hogy ezzel az a célja, hogy jó legyen nekünk, aki mindig ott parkolt, annak bérlete van. A többiek amúgy se mennek most, de lesznek akik busz helyett (ugye bkv ésszel össze kellett jó pár napig nyomni a népet) kocsival fognak menni, aztán meg gyalogolhatnak. Az M1 híradóban persze hurráhangulat lesz.

Mocskok.

2020. ápr. 5. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
13%

"Az utcákban nem egymás hegyén, hátán állnak az autók.Pedig ott aztán tényleg, akinek lehetősége van kocsival megy.



Budapesten, alig van mélygarázs meg parkolóház.Ez nem csak Talós a hibája, hanem Demszkyé is és Karácsonyé is az lesz, nem változtat."

A parkolóházak ha jól tévedek, bizony magánvállalkozások. A mélygarázsok az újabb építésű társas házaknál jellemző. A P+R parkolókra az EU ad támogatást, csakhogy arról a Fidesz dönt.


"Mivel éppen a "maradj otthon" sztori kellős közepén vagyunk és sokkal kevesebb embernek kell mennie bárhová, így azon aggódni hogy nem lesz elég parkolóhely, eléggé butaság."

Szerinted azok, akik otthon maradnak, az autóikat a hálószobában tárolják?

2020. ápr. 7. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
20%

Nekem. Én Óbudán lakom albérletben, van normális bérleti szerződésem, már lassan 3 éve az adott bérlemény a tartózkodási helyem. Az Óbudai Önkormányzat még sem biztosít kedvezményes parkolást számomra, csak akkor ha nekem vagy a bérlemény tulajdonosának van a kerületben bejelentett lakcíme. A tulaj Budaörsön lakik, így ezt buktam. Eddig megúsztam egy havi ~10-15 eft-os parkolási költséggel, de mivel most otthonról dolgozom, március második felében 40 eft-ot fizettem ki parkolásra. Én nagyon örülök a parkolási díj eltörlésének, így nem kell a vészhelyzet alatt kifizetnem havi ~75-80 eft-ot parkolásra a kerületben. Többek között ezért sem járok dolgozni bringával vagy BKV-val, pedig a munkanapok 70-80%-án megtehetném, és szívesen meg is tenném. Az autót én is nagy részt bevásárláshoz, kiránduláshoz használnám, de még ha ezt el is engedem, az egyéb munkáim miatt szükségem van rá. Egyébként csak az Óbudai Önkormányzatnál van ez így a budai kerületek közül, racionális érvelést a sokadik kérvényem ellenében sem kaptam, hogy miért.

Valószínűleg azok is hasonló cipőben járnak, akik eddig tömegközlekedtek, és most a helyzetre való tekintettel autóznának a parkolási zónában található munkahelyükre. Nekik is nagy segítség, de a számuk elenyésző lehet, a hozzám hasonló helyzetűekkel együtt. Éppen ezért utána jártam, mennyire állja meg a helyét az a pletyka, hogy kedvenc miniszterelnökünk első sorban a fővárosi önkormányzatokat szeretné hátsó szándékkal lehúzni. Semennyire.

A 2019-es adatok alapján Óbuda önkormányzatának az éves árbevétel 0,2%-át tette ki a parkolásokból beszedett összeg. Hogy ha hozzávesszük azt, hogy ebből a haszon kerülettől függően 50-80% (pontos adatot nem találtam csak a pesti kerületekről), fölfele kerekítve a 80%-os haszonnal számolva, egy feltételezett 3 hónapos kiesés (a vészhelyzet feltételezett időtartama) az éves bevétel ~0,04%-áról beszélünk. Kíváncsiságból utánanéztem egy pesti kerületnél is (Kőbánya), ott konkrét adatot nem találtam, de az egyéb számokból 0,15-0,2% jött ki. Ha egy önkormányzatra bármilyen szinten veszélyt jelent az éves bevételének tized-század százalékokban mérhető csökkenése, ott az egyéb bevételi forrásokkal is baj van. Abszolút nem állja meg a helyét a közösségi médiában (főleg ellenzéki oldalról) hangoztatott feltételezés. Mondom ezt úgy, hogy én a jelenlegi főpolgármestert abszolút támogatom, és a kormány minden szinten szembe megy a saját erkölcseimmel és értékrendemmel.

2020. ápr. 7. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
60%
Akik eddig blicceltek, azokon segít.
2020. ápr. 8. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!