Miért kritizálják sokan a digitális oktatást?
Természetesen sokaknak irritáló, hogy Magyarországon, ha más nem is, de a digitális oktatás bizony sikertörténet lett. Számos egyetemi oktatótól is azt hallani, hogy mennyire jól sikerült megoldani a digitális oktatást, annak ellenére is, hogy az egyetemi oktatók egyébként közismerten kormányellenesek. A középiskolai és általános iskolai tanárok is azt mondják, hogy meglepően jól ment az átállás és szinte hatékonyabb, átláthatóbb is lett az oktatás. Ha nem is tökéletes még, de megvan a lehetőség a fejlesztésre, illetve nemzetközi viszonylatban nehéz lenne olyan országot mondani, ahol sokkal jobban ment volna az átállás.
Olyan nehéz elfogadni, hogy ez a digitális oktatás most szerencsére jól kialakult?
Ui.: Ez mégpedig a pedagógusok érdeme, de ehhez a kormány döntése is kellett.
Az a baj, hogy nem csak az egyetemekről szól a történet.
Sem a diákoknak, sem a tanároknak nem volt idejük felkészülni. Személyes tapasztalat: 5 tanár 5 különböző platformon "tartja" az órát.
Mi még szerencsések vagyunk, mert van net, számítógép és 16 éves a "gyerek"
Gyanítom ha 10 alatt lenne, vagy idén lenne az érettségi nagyon nem lennénk nyugodtak.
Nyilván jobb mint a semmi, de hogy sikertörténet lenne az marha erős túlzás
#13 Nem, sajnos nem ezen fog múlni. Az átlag fiatalnál a "megtanult" anyag ahogy bement úgy el is párolog a nyári szünet alatt.
Még a tanítás kezdetekor én is azt hittem hogy jelent valamit hogy mire emlékeznek év elején az előző évben szereplő tananyagból és hogy valamit nem jól csinálhat a tanár akinél a gyerekek szinte semmire nem emlékszenek - aztán megtapasztaltam én magam is, hogy bár az adott téma tárgyalásakor nagyon ügyesek voltak, tudták a válaszokat, az információkat és összefüggésekben látták a témát, a dolgozataikban is jó eredményt mutattak, a következő szeptemberben olyanok voltak mintha az előző évben az a tantárgy nem is létezett volna.
Az érettséginél az fog megmutatkozni - pontosan úgy ahogy minden évben máskor is - hogy a diák mennyit tudott megtanulni, mennyire képes átlátni és visszaadni az ismereteit amikor nem a saját tanára vizsgáztatja. Nagyon sokszor torzít az iskolai osztályzat, és mindkét irányban. Pontosan ezért van külön vizsga és nem fogadjuk el az iskolai jegyet egyetlen mutatónak, mert lehet hogy 5-ös a jegye, de alig tud valamit, vagy fordítva is nagyon sokszor van, hogy a tanárral, az iskolai módszerrel, bármivel nem tudott addig a diák jól együtt dolgozni és valójában a tudása (szóbelinél azon a területen amelyik kérdést húzta) ennél sokkal jobb.
Általánosságban igazad van, ez a második félév nem lesz reális a jegyek és tudás viszonylatában. Hiszen a számonkérések nem lehetnek egyértelműek. Még ha egy időben is csináltatom meg a feladatsort dolgozatként online a diákokkal az osztályban, akkor sem tudom ellenőrizni hogy nem ül-e mellette az anyja, apja, tesója, hogy diktálja neki a válaszokat. Ahogy a feladatokat most talán könnyebben tudják egymás között átadni másolásra.
De sem negatív, sem pozitív irányba nem lenne jó ha abból vonnánk le következtetéseket hogy most az érettségik vagy a következő évben az ez évi tanulmányok mennyire köszönnek vissza, mert nagy tévedések jöhetnek ki belőle.
#16 "Van ennek értelme?"
VAN!
Nem kell nyáron is iskolába járnod, nem kell az év végén vizsgát tenned mert nem lesznek jegyeid.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!