Miért nem online tartják az előadásokat az egyetemeken, hiszen így a vírus terjedése csökkenhetne?
"ha tényleg jó minőségben akarjuk felvenni az előadásokat, az elég sokba kerül"
Itt van ez a srác, tök fiatal, szóval túl sok tapasztalata nem lehet, egy regheti 2 kredites szabvál tárgy, nem gondolom, hogy nagyon sok pénzt szántak a felvételre, mégis a célnak teljesen megfelelő, szerintem élvezhető lett:
#12
Ez egy darab ember, egy előadás, egy videó, és egy segítő munkatárs. Ez nem probléma, ilyet most is tudunk.
De karonként PÁRHUZAMOSAN több kamerával (mivel több előadás fut egyszerre), több segítő munkatárssal, több felvételt készíteni, azokat tárolni, feldolgozni, feltölteni más dolog.
Eleve ott kezdődik a probléma, ha egy karon indul reggel 8-kor 5 előadás, akkor beállítasz minden előadásra egy segítő munkatársat, aki elindítja a felvételt, kezeli a kamerát, hiba esetén közbelép, és a végén leállítja a felvételt...? Miből fogsz megfizetni ennyi embert, mikor amúgy is évről-évre egyre kevesebb a hallgató, egyre kisebb költségvetésből kell kijönniük a karoknak?
"A legszívatósabb az eleje, na ott direkt nem vettek fel egy tárgyat se. Vajon miért?"
Mert bemész és ha valamit nem értesz, akkor ott lehetőséged van kérdezni. Amúgy a tapasztalatom is az, hogy a legtöbb segítséget az elején adják, mivel tudják, hogy addig nehéz, amíg az ember belerázódik.
"Amúgy gyakorlatokat is fel lehetne venni"
Ez alapvetően nem igaz. Van aki így tartja, van aki máshogy. És akkor még nem is beszéltem, hogy sok labornak megfelelő foglalkozást hivatalosan gyakorlatként hirdetnek, mivel más jogi előírások vonatkoznak laborra, mint gyakorlatokra.
"De szerintem így is megérné, mennyit szenvedtem Szeszlérrel, hogy nem lehet egyszerre jegyzetelni és megérteni mit magyaráz"
Mondjuk én ezzel nem értek egyet. Szeszlér szerintem nagyon jó oktató, nagyon jó tempót diktált, élvezhető és könnyen érthető órái voltak.
Amúgy elég jó anyagai is voltak, szóval még erre sem lehet panasz. Szerintem semmit sem tanultam a füzetemből annak ellenére, hoyg mindent leírtam. Túl jó anyagokat tartott a honlapon, hogy ne azokat használjam. :)
"Itt van ez a srác, tök fiatal, szóval túl sok tapasztalata nem lehet"
Azt tudtad, hogy ezt nem feltétlenül ő szervezi, hanem megkérdezheti egy hallgató, hogy a félmilliós telefonjával felveheti-e. Én is tudok hallgatót, aki nem jegyzetel, hanem töltőre teszi a telefonját és minden, de tényleg minden előadást felvesz.
Teljesen más, amikor az oktatónak garanciát kell biztosítania arra, hogy egy jó minőségű hang és képvilágú anyagot rak fel a netre, mert amint támadható anyagot tesz fel (recseg, homályos). A hallgatók előszerettel futnak a HK-hoz, és támadják az oktatót, hogy emiatt rontották el a tárgyat és nem amiatt, mert bulizni voltak tanulás helyett.
Pedig a BME-n a többi egyetemhez képest nagyon durván szabályozva vannak a követelmények és számonkérések. A TAD más egyetemeken nem létezik, nincs leírás, hogy mit várnak el, a minta számonkérések is nagyon ritkák, ahogy hallottam olyat, hogy valaki 1 héten 4-5 vizsgát írt, vagy 1-2 nap alatt 4-6 ZH-t írt.
Szóval ezzel egy olyan támadási felületet adnánk, amiknek az eredménye a minőségi oktatás rovására menne.
Reálisan 5-10 év, mire megvalósítható lehetne rendes minőségben az előadások digitalizálása, és azt sem egyik napról a másikra kéne, hanem szépen fokozatosan.
"Nem mindenki tud olyan módon előadást tartani amit szeretne ha videóra rögzítenének. Sajnos a többség nem szégyenlősségből hanem mert ő maga is tudja hogy nem jó előadó és nem tud rendesen magyarázni."
Most ez komoly?
Tehát a 4 fal között lehet "rosszul magyarázni"?
Akkor nem menjen tanárnak.
Most mondta valaki az egyetem, hogy az épp kihirdetett bezárás miatt azon gondolkoznak az oktatók, hogy hogy lehetne közvetíteni az előadásokat, és Youtube-ra nem akarják feltölteni...
Az előttem szólóknak: Szeszlér tempója az egyik legjobb volt a szakon, senki nem várt még annyit, hogy leírja mindenki, amit mond... Pedig a jegyzete miatt erre nem is lett volna szükség. Rengeteg sokkal rosszabb előadó van nála (ez most elég hülyén is hangzik, mintha őt is rossznak tartanám, de nem).
Vissza lehetne nézni a felvételeket.
Ez nem szempont.
Biztos időben is kevesebb,mint ki-be járkálni.
"A mai világban meg arra hivatkozni hogy drága egy kamera, meg egy egyetemnek problémát okoz pár ezer óra filmanyag tárólása az nevetséges."
Csak itt arról van szó, hogy mennyi idő alatt kellene mindent megoldani.
Ha 20 szak van egy egyetemen, ami szerintem kevésnek mondható és 3 évfolyam, akkor az 60 kamera alaphangon, mivel egy időben vannak előadások. Ezenkívül egy nap több előadás is lehet, illetve az oktató igényt tarthat a felvételre, így reálisan minden második előadásra másik kamera kell. Ez 120 kamera.
Ezenkívül specializáció, szakirány után bontják az évfolyamokat is, ami miatt egy időben egy évfolyamnak több előadása is lehet. Így tegyük fel, hogy a harmadéveseknek kétszer annyi előadása van. Így 160 kameráról beszélünk.
És akkor nem vettem bele, hogy tölteni kellene, és mivel haza nem nagyon lehet vinni, mivel nincs garancia, hogy másnapra időben visszakerül a helyére, így még minden második nap is más gép kellene, ami 300 felett van már.
Ez a mo.-i intézményekre nézve, amiből tudtommal olyan 30 van, 9000 kamerát jelentene. És szerintem jelenleg ezres tételben se lehetne nagyon venni, pedig akkor csak 30 kamerát kapni egy intézmény.
A piac nem tudna hirtelen egy ilyen szintű igényt kielégíteni. Ahogy azért fogyott el a kézfertőtlenítő, maszk stb., mert annak felvásárlására sem volt felkészülve a piac.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!