Miért munkaerőhiányról beszélnek olyankor, amikor a cégek lehetetlen feltételek mellett akarnak dolgozót?
#1
Pont az a lényeg, hogy mindig van vásárló. Nem is vagy te olyan mindentudó, mi?
Mert nincs a cégek által elképzelt csodaemberből elég, aki fillérekért, mindent is tud.
Tényleg nincs munkaerőhiány, informatikában sem.
" Ez a helyzet a lúzerhiány állapota. "
Nem, ez a munakidő optimálisabb kihasználása. Miért fizetnének bárkinek is azért, hogy csak üljön a valagán, ha éppen nincsenek vásárlók? Minek fizessen a cég 6 pénztárost egész napra, ha mondjuk 2x1 órán keresztül van csúcs, közben pedig lehet mást is csináltatni?
"A pénztárosnak a pénztárban a helye a munkanap alatt."
És ezzel a mentalitással kb ennyi is fogsz maradni :)
Réges-régen valóban a pénztáros egész nap a pénztárban ült, ha volt vevő, ha nem. Aztán vége lett annak az időszaknak, amikor mindenkinek dolgoznia kellett, ha értett ahhoz amit csinált, ha nem. Ha egész nap a lábát lógatta akkor is kapott fizetést. És annak az időszaknak, amikor a cocialista országok egymástól vásárolgatták a gagyi minőségű cuccokat.
Eljött az az időszak, amikor csak azokat tartják meg, akik valóban dolgoznak. Amikor nem fizetnek 3 embernek ha 1 is el tudja végezni ugyanazt a munkát. Amikor minőségi munkát és termékeket várnak el a cégek és a vásárlók, ügyfelek is.
Eljött az az időszak, amikor ha valakinek épp nincs mit csinálnia (jelen esetben nincs vásárló, vagy nem kell 2 pénztáros, elég 1 is), akkor mást csinál, amire épp szükség van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!