Keresztül lehetne azt vinni, hogy a belső kerületekben megszüntetik az ott lakó autósok ingyenes parkolását?
Megvalósulna az egyenlő elbánás az autósok és a többiek között, akiknek jelenleg semmi nem jár.
Csökkenthető lenne az autóforgalom és a zsúfoltság. Vagy kijjebb parkolna vagy eladná a kocsit. És persze fizethet is, amivel az önkormányzat jól jár.
Miért ne lehetne egységesen megszüntetni, nem csak a belvárosban? Ja, mert Te ennek a rendszernek az "áldozata" vagy?
Én pl. a XVI. kerület kertvárosi részén lakom és a szomszédomban lévő ötlakásos társasház minden autója előttem parkol csak azért, mert nekem nincs autóm.
“ Ha valaki ott lakik, attól ezt milyen alapon vennéd el? Illetve akkor mit adnál cserébe?”
Olyan alapon, hogy túl sok az autó. Ugyanaz járna cserébe, mint a nem autózóknak. Vehet támogatott bérletet a közösségi közlekedésbe.
Az egyetlen kivétel, akinek meghagynám, azok a mozgássérúltek.
"Olyan alapon, hogy túl sok az autó"
A túl sok autó nem csak a belső kerületekből származik. Vagyis te önkényes alapon büntetnél csak bizonyos embereket, miközben egyenlő bánásmódról hadoválsz. Ez csúnya öngól lett.
# 3:
A kérdező egyenlő elbánásról, csökkenthető autóforgalomról és zsúfoltságról ír, meg arról, hogy hogyan vegyük rá a belvárosiakat az autóik eladására.
Valóban nincs felénk parkolási díj, de igazságos az, hogy a szomszédságom telezsúfolja az autóival a házam előtti útszakaszt, mert nem fér el előttük mindenkinek az autója? Az az 5 család is járhatna busszal. :D
járhatna ha egyébként a tömegközlekedés valós alternatíva volna
nekem pl másfél óra tömegközlekedéssel az, ami autóval 20 perc
8: teljesen igazad van. A parkoló autósok miatt nem jut hely a gyalogosoknak és bicikliseknek, akik sokkal hely-hatékonyabbak és környezetbarátabbak. Nem mellesleg olcsóbbak is, nem mindenki engedheti meg magának az autót.
Aki kényelemből és passzióból autózik, azt le kell szoktatni erről a káros szenvedélyéről. Ha valaki mozgássérült, az persze más. Aki szállít, az pedig nyilván ki tudja fizetni a díjat is.
Én támogatnám, sőt, az összes régebbi megyeszékhely belvárosában. De cserében kéne P+R parkoló a város szélére vagy ahol van vasút, HÉV, akkor oda, illetve korrekt ráhordás kéne ezekre. A párhuzamos járatokat meg kell szüntetni, a különböző tömegközlekedési eszközök menetrendét össze kell hangolni, a feltáratlan területeket tömegközlekedéssel ellátni. Továbbá kéne kombinált bérlet. A városban lakóknak lehetőséget kell biztosítani a bérlet és a környéki ingyenes parkolás között, sőt, akár utóbbit eltörölni. Utána elengedhetetlen lépés lenne a belváros(ok) autómentesítése, mert az egyik legjelentősebb lépés meglenne már téve. És ehhez nem is kell rengeteg pénz, mert szimplán az erőforrások hatékonyabb felhasználásáról van szó a P+R parkolók kivételével..
Dugódíj meg szerintem hülyeség, ameddig nem ismerjük egy jóval hatékonyabb tömegközlekedés eredményét.
Kevesebb (vagy semennyi) parkolóhely az amúgy értékes belvárosi területeken: nagyobb járda, zöldfelület növelésének lehetősége, jobb levegő -> magasabb várható életkor, légúti megbetegedések jelentős csökkenése, szebb városkép. Hosszútávon mindenki csak jól jár ezzel. De a tömegközlekedés és P+R fejlesztések nélkül nem lehet ezt meglépni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!