Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Megint kiderült hogy magyarors...

Megint kiderült hogy magyarország Európa legalja?

Figyelt kérdés

[link]


A 444-re szokták mondani hogy magyar ellenes. Pedig csak leírják a tényeket. Origon, 888-on m1-en miért nem közölnek ilyen adatokat. Odaírjáj hogy Soros miatt van és ennyi.

Ha meg kisüt a nap az is az Orbán-istenük szenth győzelme.


2019. nov. 19. 08:46
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
94%

"Nagyon egyszerű lett volna a megoldás: tényleges munkahelyeket kellett volna teremteni az elmaradt régiókba és akkor nem lenne elvándorlás"


Így van, az állam teremcsen nekünk munkahelyet Paszulylapajtőn! Meg aggya ingyé a sört is a bótba, mer ott úgyis sok van belőle!

2019. nov. 19. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
100%

"Nem azt írtam hogy 80-ért a faluban kiveszel egy putrit utolsó."


Nézz már legalább utána, hogy miket beszélsz.

Miskolc, belváros, 80 ezer 2-3 szobás lakás :D


A pesti link meg nem tudom hogy kerül ide.

De látom, hogy már kezdődik a csúsztatás, mert 3 szobás, belvárosi lakást linkelgetsz :)

Szerintem rögtön Váci utcában nézz, hogy jaj, milyen drága :D

2019. nov. 19. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
#6, akkor ott már mindenki kihalt.
2019. nov. 19. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
62%

11: Baromira nem érted a lényeget, nem látod át a falu-kisváros-város összefüggést. Nem Paszulylapajtőn kell munkahelyet teremteni, mint ahogy te állítod, hanem annak vonzáskörzetében, ahonnan Paszulylapajtőról is be tudnak járni dolgozni. Persze ez még nem mindegy, mivel oda normális bérek kellenek, mert hiába van munkahely, ha az olyan bért ad, amiből ugyanúgy nem tudod fenntartani magadat + az ingatlanodat. Sok borsodi rész emiatt szív, hiába van ott egy-két munkahely, ha az nem ad annyit, amiből eltartod magadat.

Ekkor jön az, amiről beszélek, hogy fogja az illető és elköltözik oda, ahol adnának abban az állapotban olyan bért, amiből fenntudná magát meg az ingatlan is tartani. Mivel egyre több ilyen van, emiatt a kereslet is ezekbe a régiókba, ahova költöznek felment. Az árat meg mindig kereslet kínálat szabja meg.

Lásd amit írtak előttem miskolci példát. Ott azért annyi, mert annyiért tudja kiadni. Kihirdethetné havi 150 ezerért is, de arra már nem lenne ott kereslet.

Borsodnál maradva Kazincbarcikán ott van, hogy egyre több a munkahely a BorsodChembe, a kazincbarcikai meg a környező ingatlan árak is elkezdtek növekedni. Nem drasztikusan, mint a budapesti, de azért már látszik ott is.

2019. nov. 19. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:
11# szerinted ki teremtsen? Vagy aki nem teremt magának az annyit is ér?
2019. nov. 19. 11:07
 16/18 anonim ***** válasza:
100%
Alapvetően nem az állam feladata a munkahelyteremtés. Az állam a hazai cégek növekedéséhez és stabilizálódásához tud hozzájárulni, és ahhoz, hogy a külföldi cége számára vonzó munkáltatóország legyünk.
2019. nov. 19. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
32%

Szerintem ez a probléma kicsit régebbi, mint a regnáló Orbán kormány, úgyhogy most nem fogok teli torokból Orbánozni :D


A magyar gazdasági struktúrára évtizedek óta a centralizácói a jellemző. Kisebb mértékben, de így volt ez már a szocializmusban, azóta meg főleg. A befektetések, munkahelyteremtések, üzemek, kereskedel szinte mind mind nagyvárosokba vagy nagyvárosok közelébe települt és az ettől távolabbi, alacsonyabb lakosságszámú régiókban folyamatosan szüntek meg a munkahelyek, fokozatosan nő az elvándorlás.


Párhuzamos példaként tudnám állítani Svájcot, ott a kereskedelem és az ipar széttelepült a kistelepülésekre. Pl Zürich közel sincs akkora mint Budapest, de ahogy onnan elindulsz akármelyik irányba az összes településen és faluban lesz valami gyár, iparterület, termelőüzem. Valahogy ők már 100 évvel korábban belátták, hogy a nagyfokú iparcentralizáció az nem feltétlen jó.


Nálunk ennek a gazdasági centralizációnak a kialakulásának az oka: a "vidék" infrastrukturális elmaradottsága volt. Az iparosodott nagyvárosokban volt infrastruktúra, munkaerő, máshol meg nem. És itt jön az ami nem (csak) a mostani kormány hibája: a tömegközlekedés fejlesztésének évtizedes lemaradása.

Az elmúlt 30 évben a tömegközlekedésben csak alibi fejlesztések történtek, semmi komolyabb - talán 1-2 esetet leszámítva. A gondoskodó államnak és a tömegközlekedésnek lenne a felkadata, hogy a területi gazdasági egyenlőtlenségeket elsimítsa, biztosítsa a munkaerő mobilitását és ezáltal a forrásbeáramlást az "elmaradottabb" térségekbe is.


Az egy vicc, hogy 2019-ben a vasút egy-egy 50-60km-es útra 1,5 órás utazási időt biztosít, ki a görcs fog 3 órát vonatozni egy nap? Nyilván senki. Mindenki azt emlegeti, hogy a németek mennyit ingáznak igaz náluk autópályán ugyanez a táv fél óra, pont a harmada ( ha nincs stau :D ).


Európa már legalább 50 éve rendelkezik azzal a technikával, amely lehetővé teszi a gyors vasúti közlekedést ( és itt nem a TGV-re és hasonlókra kell gondolni). Most 2019-ben a Salgótarján-Budapest utazás megoldható lenne 1 óra alatt. A közép-nógrádi régiót elővárosi távolságra lehetne emelni, megindulhatna az ottani munkaerő a fővárosba, az ottaniak helyét pedig a megye további területéről a helyi ingázók vehetnék át. Ezek az emberek magasabb fizetést vinnének haza a régióba, nőne a vásárlóerő, elérhetőbbek lennének a jobb iskolák stb stb..


Ugyanez elmondható a többi irányról is, vagy akár a vidéki nagyvárosokról is. Nem kellene azon röhögnünk, hogy a csiga jelmezes idióta lefutja a vonatot lehetne ott akár gyorsabb és komolyabb összeköttetés is és a határszéli területeket elérhető közelségbe lehetne hozni a megyeszékhelyekhez.


A tömegközlekedési hálózat európai szitre emelése és ezzel a kistérségek felzárkóztatása már 30 éves adóssága a magyar kormányoknak.


Ami jogosan felróható a mostaninak: alattuk kezdődött el a helyzet brutális romlása ( a külső tényezőknek is köszönhetően) és ők ugyanúgy nem tesznek semmit. Sem a MÁV sem a kormány nem állt még elő értelmes középtávú stratégiával, amiben leírnák miként növelik legalább a fővárosi elővárosi kapacitásokat és csökkentik a menetidőket. Most a Budapest-Hatvan vonal felújításánál is látható, hogy nem akar erre senki költeni, minimális módosításokkal az 50 évvel ez előtti állapotot konzerválják és semmit nem tesznek annak érdekében, hogy komoly előrelépés legyen az utazási idő csökkentésében vagy a pályakapacitás bővítésében.


Ezekkel a fejlesztésekkel olyan lemaradásban vagyunk, hogy az szégyen. Ha most elkezdenének egy komoly kivitelezést akkor is 5-10 év múlva lennének meg az első eredmények, globálisan akár 15-20 év is szükséges mire beáll napi üzemre az új rendszer. Hát mi ezt még csak nem is tervezzük, pedig forrás ugyanúgy lett volna rá ahogy volt a többi egetverően nagy baromságra. Cska az a baj, hogy így már most borítékolható az 50 éves lemaradásunk.


Ha kicsit odafigyeltünk volna erre az elmúlt évtizedekben, akkor most talán nem lenne ennyire lesújtó ez a jelentés.

2019. nov. 19. 15:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
60%

Az elmúlt évtizedek előtt pedig pl. Svájc nem is profitált pl belőlünk, meg a mi kárunkból.

Mennyi jutott pl a Marshall tervből az ő régiójukra, és hány 56-ost nem kellett felnevelniük, de már egy héten belül, hogy odaérkeztek, tehenet fejtek, hogy adózzanak a bankállamnak.

Vagy tévedek?

2019. dec. 19. 05:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!