A korhatár emeléstől miért várják azt, hogy majd javulnak a diákok eredményei?
Nekem általánosban voltak ilyen osztálytársaim, a születésnapja után már nem jött be egyik se, de előtte is már szartak bele.
Most ott kellett volna ülni plusz 2 évig, semmi eredménye nem lett volna.
9–10.: Egyetértek veled, annak nincs értelme, hogy „melegedni járjanak” az iskolába a diákok. Ezért önmagában a korhatáremelésnek sincs, csak akkor, ha az oktatást is úgy alakítják, hogy képes legyen az egyéni különbségeket korrigálni, ellensúlyozni a hátrányos hátteret, motiváljon, jövőképet adjon… ehhez persze elsősorban jó pedagógusok kellenének. És hát lássuk be, most belőlük van a legnagyobb hiány.
Persze, elvben jó lehet, hogy a piacról élő cégektől kapja a gyakorlati tudást a gyerek. Számomra csak az kétséges, hogy ez a valóságban is működik-e majd, vagy (ha államilag támogatják azokat a cégeket, amelyek alkalmazzák őket) csak „elfekvőnek” használják ezeket a gyakorlati helyeket, kiváltják a takarító személyzetet egy-két gyerekkel. Pláne, ha a szakmát tanuló gyerekeknek annyira kevés közismereti tárgyuk lesz, hogy kvázi írni is épphogy csak tudnak… Mert azt szerintem nem érdemes vitatni, hogy manapság igen fontos, hogy valaki fejlődni is tudjon a szakmájában, hiszen sok szakma nem egy életre szól, mint régen, hanem pár év múltán megszűnik, vagy olyan ismeretekkel bővül, amelyek befogadására képesnek kell lennie az embernek. Vagyis nagyon kell az, hogy tudjanak tanulni az emberek egész életükben.
A használható szakmai tudást már ma is munka közben kapják meg a végzett diákok vagy gyakornokként, vagy újfelvételesként. És ez igaz a piac minden szintjére szakmunkástól a mesterdiplomásokig. Elég releváns szakmai tapasztalattal pedig már nem is érdekli a cégeket a tanulmányi háttered.
Ami pedig az olvasni is alig tudást illeti, azt nem középiskolában kellene megtanulni. Az általánosból sem szabadna elengedni olyan tanulót, aki nem tud folyamatosan, a tartalmat is megértve olvasni. Az olvasni tanulás az általános alsó tagozatnak is az első 2 éve. Mire eléri a diák a felső tagozatot, már legalább a dolog mechanikájának működnie kellene.
Elvileg mire a diák befejezi a 8. osztályt már olyan könyvek vannak mögötte, mint az Egri csillagok, Pál utcai fiúk, Légy jó mindhalálig és Rómeó és Júlia, hozzájuk kapcsolódó feladatokkal, amihez a szöveg megértése is kell, nem csak az elolvasása. Matekból pedig meg kell tudnia oldani elsőfokú kétismeretlenes egyenletrendszereket, tud hatványozni, alapvető trigonometriai ismeretei vannak. Nem beszélve szöveges feladatok megoldásáról, ami az előbbi két területet kombinálja.
12.
Na ja, csak biztos forrásból tudom, hogy L. Armando stabil kettessel megy végig, mert a tanári kar nem akarja, hogy 16 évesen a 11 évesek között üljön.
Szal inkább löki k.
Nem pedig azért, mert önti magába az Egri csillagokat!
Nekem is osztálytársam volt L. Armandó általános iskolában. Legalább egyszer ő is megbukik, ha meg az év második kétharmadában született, egyet csúszik is, szóval ha nem is a 11 évesekkel, de a 13 évesekkel simán jár egy osztályba 16 évesen.
Armandónak egyébként sincs semmi jövőképe, muszájból beíratkozik egy gladiátorképzőbe, ha mégsem ér el a tankötelezettsége végé, mire befejezi a 8. osztályt. Így vagy úgy de ha nem tanult meg olvasni az általános végére, nem fog megtanulni középiskolában sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!