Karácsony Gergely fel fogja oldani a 2-es metró
lassítását?
Hát, igen: pont a zuglói szakaszon van ez a probléma, ahonnan Karácsony jött... :)
Amúgy ez egy közlekedésbiztonsági megoldás. Semmi köze az aktuális főpolgármester személyéhez.
2019. okt. 22. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
Tudom, nem ez a kérdés, de az első ajtós felszállást nem akarják végre megszüntetni? De a kérdésben szereplő jelenségen is nyilván javítani kellene.
2019. okt. 22. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
Szerintem sem Tarlós nem volt, sem Karácsony nincs képben ezzel kapcsolatosan és nem is főpolgármesteren múlik ez a dolog.
Sajnos a BKV alapvető hozzáállása ilyen, hogy nem nagyon keresik a probléma megoldását. Volt itt mindenféle sínfűtési ötlet, beszerzés a fékek átalakítására stb.
Ugyanakkor a BKV-nak nem érdeke a sebességkorlátozás feloldása, mert jelenleg így csúcsidőben tulajdonképpen minden második indulás kimarad lassan 3 éve. Ez idő alatt rengeteg munkaerő és rezsi lett megspórolva, mert nincs szükség annyi metróvezetőre, illetve kevesebb szerelvényre van szükség egyszerre.
2019. okt. 22. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
4/19 A kérdező kommentje:
Közlekedésbiztonsági "megoldás"? És mit old meg, ha nem állnak fenn azok a feltételek, hogy egy ilyen baleset újra bekövetkezzen? Legalább annyi eszük lehetne, hogy csak arra az időszakra korlátozzák a sebességet, amíg csúszósak a sínek, azon belül is csak akkor, ha a másik metró még nem indult el a következő megállóból.
Értem. Szóval az összes szakember megállapította egy hatalmas baleset után, hogy nem megoldható azon a szakaszon, hogy biztonsággal gyorsabban menjenek a metrószerelvények, az nem számít.
Te teljes bizonyossággal tudod, hogy jobban megéri felgyorsítani őket, csak hogy 17 másodperccel hamarabb érhess oda a következő megállóhoz.
Aha. Még szerencse hogy nem rajtad múlik ez a döntés - meg vele egy rakás ember élete.
2019. okt. 22. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
Igen, tényleg az a durva, amikor csúcsidőn kívül és hétvégén 5 percenként jár a metró és tiszta időben, a nyílegyenes belátható pályán a következő szerelvény akkor indul akár a Pillangóról az Örsre, akár az Örsről a Pillangóra, amikor az előző már elhagyta az állomást is megy ez a cammogás. Hozzáteszem, ha hibásak a fékek, én attól is félnék, hogy a felszín alatti szakaszon nagysebességgel közlekedő szerelvény egyszer csak felkenődik a Déli pályaudvari kihúzóvágány végén. Szerintem erre a sosem tisztított, soha karban nem tartott olajsáros alagúti pályán erre nagyobb az esély, mint a száraz felszínin.
2019. okt. 22. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
7/19 A kérdező kommentje:
#5 Hagyjuk már ezt a képmutató dumát. Ha nincs minek nekimennie, akkor szerinted kinek az élete van veszélyben? Senkié se. És nem 17 másodpercet veszít vele az ember, hanem több percet. És ezt szorozd be 3 évvel.
# 5:
A 2-es metró végállomása az Örs vezér tér, melyről külvárosokba mennek buszok csúcsidőben 10-15 perces, csúcsidőn kívül 15-30 perces követési idővel, sokszor dugóban araszolgatva a menetrendnél 1,5-2-szer hosszabb menetidővel. Ezért számít a metró cammogása, ha már több irányba sincs kötöttpályás megbízható közlekedési forma.
2019. okt. 22. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
Hozzáteszem pont a metrósok érdekvédelmisei szoktak az ellen ágálni, hogy a 2-es metrót összekössék a gödöllői HÉV-vel és mondjuk átszállásmentes kapcsolat alakuljon ki az agglomerációból a belvárosba, mondván mi az a 100 méter gyaloglás az Örsön az aluljáróban, hogy erre pénzt költsünk.
2019. okt. 22. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
#1 közlekedésbiztonsági, ja. Mert szar a pálya. Különben nem kellene közlekedésbiztonsági megfontolás. Képzeld, németországban közlekedésbiztonsági megfontolásból 280-al is mehetnek vonatok. Több is, két állomás közt.
2019. okt. 22. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: