Mik lennének a következményei, ha Orbán nem adna több pénzt a fővárosnak, és kénytelenek lennének duplájára, triplájára emelni a bérlet árát?
Veled borzasztó nagy bajok vannak! A lakbéreket nem BP szabja meg, hanem a bérbeadó! Amennyiért ki tudja adni, annyit kap érte.
BP akármennyi támogatást is kapna, abból azok a lakástulajdonsok, akik kiadnak lakást/szobát, nem látnak semmit, nekik teljesen mindegy, kap-e a város valamennyit és sokat vagy keveset!
Te is tudod mik lennének a következményei - leírtad.
Majd meglátjuk. Az államkasszából azért kapott eddig mindig segítséget a BKV mert a fővárosi tömegközlekedést nem csak a fővárosiak használják, hanem mindenki, magyarok és turisták egyaránt. Fontos hogy jól működjön, egyáltalán működjön.
De nagyon nem ugyanaz egy már éppen hogy csak megfizethető jegy és bérletárak mellett keletkező hiány kipótlása, mint ha egy ostoba kampányígéret miatt szándékosan idéznek elő sok milliárdos lukat a bkv költségvetésében.
Ha a jelenlegi rendszer szerint termelődik hiány, amikor már nem lehet tovább emelni a jegyárakat, hiszen így is magasak a fizetésekhez képest - akkor azt nem csak a budapestieknek kell kipótolni a város pénzéből. Ezért volt eddig mindig kormányzati segítség, hogy maradjon forrás a fejlesztésre, karbantartásra is. De ha most direkt nem szednek be a budapestiektől ugyanennyit bérletek árában, mert lecsökkentik - azt ne az országgal akarják megfizettetni. Akkor azt a hiányzó pénzt keresse elő a főpolgármester Budapest saját költségvetéséből! Kíváncsian várom honnan fogja elvenni rá a pénzt é mivel magyarázza meg hogy arra meg nem lesz.
Úgyis felfogják emelni, mert a Karácsony már Zuglóban bizonyította, hogy mindent szét tud barmolni, várható a teljes káosz kialakítása, hiszen ő maga mondta, hogy mindent szétlopnak a balosok, most felhatalmazást kaptak rá.
A Gyurcsány mámorosan nyalta a szája szélét, mint aki előre megrészegült e préda láttán, most kaszálhat kedvére, ahogy szokta, mert kap a koncból.
Törvény kötelezi a BKV-t és MÁV-ot, hogy kedvezményes jegyeket adjon a diákoknak és ingyen utazzanak a nyugdíjasok.
Ugyanakkor törvény kötelezi az államot, hogy a fenti kedvezmények mértékét megtérítse a közlekedési vállalat felé.
Csakhogy se a mostani, se a korábbi nem teszi ezt meg. Csak a pénz egy részét adja vissza és azt is úgy állítja be, mintha jó szándékból adná nem pedig kötelező lenne.
Enélkül is veszteséges lenne, de így, hogy szándékosan lélegeztető gépen tartja a mindenkori kormány pláne az.
Az önmagában nem baj, ha a város költségvetéséből van kipótolva a bkv, de lássuk be, hogy a bkv működése nem a főváros, hanem az ország érdeke, az ország számára termeli a gdp-t a lakosság, ebből Budapesten csak a töredéke marad.
Az állami költségvetésnek normálisan kéne finanszíroznia a BKV-t, amit nem tesznek meg.
Ezért nem Karácsony a hibás.
@5: nem lesz önfenntartó. Mivel a BKV nem egy profitorientált vállalkozás, hanem közszolgáltatás -ami alapvetően állami feladat. Ez a világon mindenhol így van és a közösségi közlekedés önmagában mindenhol veszteséges. Ezert is volt annak idején Tarlós egyik legfontosabb eredménye a BKK létrehozása -és a legnagyobb hibája, hogy szétverte...
Emiatt függ a fővárosi közösségi közlekedés az állami dotációtól -holott az anyagi források rendelkezésre állnának, ha nem lapátolnák ki a rendszerből.
Ezen viszont a főváros tud változtatni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!