Ti is örültök neki, hogy pár hónap múlva 3000Ft lesz a bkv bérlet?
Ez az igazi sétáló Budapest, nem Puzsér maszlagai. Karácsonnyal végre a városvezetés nem az autósokat, hanem a gyalogosokat támogatja.
Forrás:
"Azt is mondta, el akarja érni, hogy a ciklus végéig az éves BKV-bérlet napi 100 forintot jelentsen": Szerencsére ez nem lesz nehéz, hiszen a közgyűlés baloldali többségű, tehát csak írni kell egy új szerződést a bkv -val.
Tudsz olvasni?
"a ciklus végéig az éves BKV-bérlet napi 100 forintot jelentsen"
1) Ez nem pár hónap múlva lesz
2) Ez nem 3000forint, hanem évi 36500Ft. Ezt a legtöbb ember elképzelni nem tud, hogy egyben ki tudja fizetni év elején. Látszik, hogy le se meri írni ezt a csillagászati számot. :)
A gyalogosok támogatása azt jelentené, hogy bevezeti a dugódíjat és csökkenti az autóforgalmat, amíg ezt nem teszi meg, addig ugyanolyan autósbarát, mint az összes többi elődje.
Én nem örülök neki, hogy teljesíthetetlen vállalásokat dobott be Gergő, de van 5 éve, hogy engem meggyőzzön.
#1: De ez havi 3000 forintot jelent. Én is észrevettem, hogy ott a "ciklus végéig" kikötés, de hát így, hogy ekkora fölénnyel nyert a baloldal, nem lesz nehéz átvinni.
Nyilván nem arra játszik, hogy a ciklus végéig úgy is elfelejtjük.
Az a baj, hogy egy ilyen dolog nem attól függ, hogy kinek mekkora fölénye van, hanem hogy előkeríthető-e rá a forrás. Mert ha 10-ből 8-an megszavazzák, hogy holnaptól zöld az ég, attól még nem lesz az.
Egyébként szerintem nem is a pénz előkerítése a necces dolog ebben, inkább a tömegközlekedés kapacitása. Nyilván ha radikálisan csökken a bérlet ára, és emellé mondjuk még bevezetik a dugódíjat és a belvárost autómentessé is teszik, akkor arra lehet számítani, hogy az utasok száma is jelentősen meg fog emelkedni. Na most csúcsidőben már ma is elviselhetetlen a tumultus minden belvárosi járaton. Szerintem a kapacitásnövelésnek kéne lennie a prioritásnak, az elővárosi vasutak kiépítése, metróvonalak meghosszabbítása/építése, stb. Illetve az autók mellett az emberektől is lehetne tehermentesíteni a belvárost, pl a külső kerületekben is fel lehetne húzni üzleti negyedeket, hogy a fél város ne a Váci úthoz járjon munkába például.
"Egyébként szerintem nem is a pénz előkerítése a necces dolog ebben, inkább a tömegközlekedés kapacitása.":
1. Reggel meg este, amikor nagy a forgalom járjon a busz/metró/hév gyakrabban, egyébként meg járjon ritkábban(így ugyanannyiba kerül).
Jelenleg azért kerül sokba, mert hétköznapokon a busz utasoktól függetlenül mindig 15 percenként jár.
2. Csúcsforgalomban legyen a bérlet kötelező mindenkinek, a nyugdíjasoknak is. Sajnos gyakran látom, hogy különösen este hazafelé az ülések felét nyugdíjasok foglalják el, pedig ők akkor utazhatnának, amikor akarnak.
3. Járjon rendesen a vonat. Sajnos szerintem sokan azért választják a buszt, mert a vonat rendszeresen 20 -25 perceket késik, pedig ott kapacitás bőven lenne és még gyorsabb és környezetbarátabb is. Persze ehhez már lehet a kormányt is le kéne váltani.
Én egyedül a kettes metrónál érzem, hogy valóban gond lenne a kapacitással, a többi járatnál simán növelhető.
"hogy előkeríthető-e rá a forrás": Az utasok 90% -a bliccel. A jelenlegi szúrópróbaszerű ellenőrzés helyett be kell vezetni egy rendeset(pl beléptetőkapu és hash alapú azonosítás). Ezenkívül a bkv -n belül is van egy kisebb korrupció, de az felszámolható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!