Miért mondják, hogy a magyar oktatás rossz?
Hasonlítsuk össze az Angollal meg az Amerikaival:
Míg Amerikában meg Angliában a tudást meg kell fizetni, addig Magyarországon a legjobb tanárok, a legjobb tudás teljes egészében ingyen van, míg máshol az államilag támogatott iskolákra a gagyi kevesebb tudast nyújtó tanárok vannak. És ebben az a legroszabb, hogy máshol ez nélkül fejebb sem lehet menni. Mert a legjobb egyetemekre is az a tudás kell, amelyeket az ehhez hasonló drága fődiskolákban nyújtanak. Vagyis fizetned kell a szállást, meg a tanításod is. Ezért is van hogy sokan ott iskola mellett komoly munkát végeznek hogy megszerezzék a tudást. Általában ezért is van hogy az ottani embereknek nem akkora a tudásuk mint a hazaiaknak. Az itteni iskolák mind megtanítanak az alapműveltségre. És így az ember tudni fogja hogy honnan kerül a tej a polcokra, meg hogy hol van Amerika vagy Afrika. De egy valamiben még is jobbak az ottani iskolák! Ha valami hülyeséget mondasz nem kapsz azonnal egyest és buksz meg. Ezért sokkal magabiztosabbak az ottani diákok. De például lexikális tudásuk akkor sincs...
Kérdező, saját magad bizonyítod az állításod ellenkezőjét, kezdve azzal, hogy a helyesírás nem megy, a begyepesedett, korral haladni képtelen mentalitásról nem is beszélve. De ezek jellemzőek az egész magyar társadalomra. A legtöbb ember egy mondatot nem tud helyesen leírni, képtelen a logikus gondolkodásra és képtelen elfogadni a világ változását.
2019-ben pont semmi szükség arra, hogy a 14 éves gyerekkel bemagoltassanak 50 évszámot, amitől már akkor megutálja az egészet, semmi szükség arra hogy érettségin fejből tudjon 200 pontos időpontot, minden költőnk születési helyét és idejét, szülei nevét, felesége nevét, had ne soroljam. Mert ugye már rendes atlaszt se lehet használni töri érettségin, amiben van topológia, mostantól az évszámokat is fejből kell tudniuk mert azokat ugyan úgy kérdezik.
Miért is szükséges ennyi lexikális tudással teletömni szegény gyerek fejét, megutáltatva vele az egész tanulást egy életre, mikor mindenki zsebében ott az okostelefon, amivel kb. 5 másodpercig tart bepötyögni Ady Endre és megnézni mikor született meg a többi érdektelen faxságot.
Logikus, következetes gondolkodásra kellene megtanítani a gyerekeket, csak ugye ez senkinek nem áll érdekében, a kormánynak a gondolkodni képtelen buta birkákra van szükségük.
Viccesek vagytok a siránkozásotokkal. #9-nek van igaza, olyanok kárognak akiknek fogalmuk sincsen arról milyen a mai oktatás, iskolarendszer. Gyerekem most kezdte a középiskolát, 3 napja le sem lehet lőni annyit lelkendezik ő is meg a barátja is, hogy ilyen jó volt az óra, olyan szuperek a tanárok meg ennyi klassz dolog volt stb. Másik gyerekem érettségi előtt áll, szereti az iskoláját, szakmailag nagyon jónak tartja, lelkes és a barátaival közösen néztek utána egy csomó dolognak a nyáron, mert érdekli őket amit csinálnak.
Igen, az ő osztályaikban is vannak fanyalgók, meg akik sírtak hogy túl vannak terhelve, nehéz és értelmetlen a tananyag, nem lehet megtanulni, fáradtak, csak lexikális tudás blablabla. cak éppen ezek ki sem voltak hajlandóak nyitni a tankönyvüket, azt sem tudják valójában mit is kellene megtanulniuk és soha nem vettek részt az órai munkában. Hiába készült a tanáruk játékkal, online feladatokkal, akármivel, ők nem és nem csinálták vagy ha megpróbálták kiderült hogy a legegyszerűbb feladatokat sem tudják megoldani mert semmit nem készültek. Na ők tényleg azt az 50 dátumot kell megtanulják a kettesért, ők tényleg semmit nem élveznek az oktatásból - hiszen valójában nincsenek is benne. Mint amikor egy jó étteremben csak fikázzák az ételeket de megkóstolni egyiket sem hajlandóak - persze hogy akkor éhesen mennek onnan el.
Biztosra veszem hogy akik itt az oktatást szidták azok egy másik kérdésnél meg pont azon voltak kiakadva hogy minek kell megint változtatni a szakképzésen vagy hogy miért csinálnak megint új Nemzeti Alaptantervet.
Még nagyon sok olyan tanár van aki nem képes újítani, nehezen halad a korral és ragaszkodik a régi módszereihez, elvárásokhoz. Ahogyan rengeteg probléma van még az oktatással. De rengeteg olyan tanár is van mellettük aki korszerűen, érdekesen tartja az órákat, a diákokat bevonja a tanulásba és nem csak lexikális tudást kér vissza tőlük dátumokkal, adatokkal.
Mint mindenhol itt is sokan vannak akik nem jöttek ki a sötétségből hiába jártak iskolába, akikre a koszon kívül ott más nem tapadt és mélyen buták. Erről nem az iskola, nem az oktatás tehet, ők ilyenek. És éppen úgy találsz ilyet a svédeknél, mint a briteknél, németeknél vagy amcsiknál.
Teljesen más típusú az oktatás így egy rájuk kitalált mérésen természetes, hogy a mi diákjaink nem tudnak olyan jól teljesíteni. nem is kell nekik.
Fölösleges pakolnotok magatokat. A magyar oktatási rendszer túlhaladott és úgy szar, ahogy van. Nem csak a tárgyi, agytiprás miatt, hanem szellemiségében és mentalitásában is. A pedagógusok nem az iskola, hanem az állam alkalmazottai, nem a gyerekek partnerei, hanem a tekintélyelvűségen alapuló porosz metodikát viszik. A porosz stílus a maga idejében korszakalkotó volt, mert akkor indult be a szervezett állami közoktatása a 18.sz. végén és az akkor előrelépés volt, főleg az analfabetizmus lekűzdésében.
https://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__80..
Finn iskola https://www.youtube.com/watch?v=AjcraT6kaH0&t=7s
En kint elek, nekem az a tapasztalatom, hogy az angolok igenis tobbsegeben eleg tajekozottak, erdeklodoek es nyitottak a vilagra. Tisztaban vannak pl. a tortenelemmel es a jelenlegi politikai helyzettel a vilagban, es van rola velemenyuk is.
En nem is szeretek ilyen temakba bonyolodni veluk, mert nem igen tudok hozzaszolni. (Alap diplomaval rendelkezem)
De azt nem tudom, hogy az oktatasi rendszeruk miatt van ilyen nagy lexikalis tudasuk, vagy ezt azon kivul szedtek magukra.
Az amerikait egyaltalan nem ismerem, de amikor azzal gunyoljak oket, hogy nem nem ismerik az europai fovarosokat, akkor arra is kivancsi lennek, hogy ezek az emberek fel tudjak-e sorolni az osszes amerikai allamot es el tudjak-e helyezni oket a terkepen...van egy sejtesem, hogy nem.
#16
Nem kell amerikai tagállamokra gondolni. Az átlag magyar az afrikai és dél-amerikai országok zömét sem tudná elhelyezni a térképen. És a fővárosuk nevét sem tudja.
Akik sírnak, hogy tárgyi tudást kérnek számon rajtuk, azok annyira buták, hogy még mindig nem fogták fel ennek a lényegét. Nem az az évszám a lényeges, hanem az, hogy használod az agyadat, fejleszted a képességeidet. Egy software-ben többszáz funkció van, egy programnyelvben többszáz utasítás, függvény van rengeteg paraméterrel. Ha nem sem próbálod megtanulni az évszámokat és verseket, akkor esélyed sem lesz később a jóval nagyobb információ befogadására.
A lexilális tudás, a műveltség pedig elsősorban a csajozáshoz kell. Nem tiniként, de 20 éve felett már nem árt, ha szinte bármilyen témában tudsz beszélgetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!