Elektromos biciklire miért nem kell még bukósisak meg kresztanfolyam?
Megsúgom hogy a babetta nagyjából 55-60 km/h bír. Ha a tied nem bírja akkor vidd el szerelőhöz mert valami sz*r benne.
Az elektromos biciklik is képesek ennyivel menni viszont sokkal kisebb a teljesítményük mivel könnyűek. (babettához képest mindenképp.
A babettádhoz azért kell a kresz mert ha elb*szol vele valakit 50-el akkor az az ember jó eséllyel halott. Ha valaki ezt ugyanolyan sebességgel tesz meg egy elektromos bringán akkor (a biciklis tömegétől függően) esetleg eltörik pár csontja de még él. Kisebb a tömeg, kisebb az erőhatás becsapódáskor ergo:kisebb a sérülés. Emellett a babetta jóval nehezebben irányítható.
Szólj ha kihagytam valamit.
Boltban vásárol Pedelec bringával csak szabadesésben lehet 100-zal menni.
De tény, hogy 30 km/h-van mennek ez a bringák és az elektromos rollerek is gyorsak.
Túl gyorsan terjedtek el, a törvényi szabályozás le van maradva.
Sok biciklis önerőből képes tartani a 25-30-as tempót sík úton, ha jobban megtekerik, akkor 45-50-el is bírnak menni, csak lábmunkával. Nem kell ehhez villanymotor.
Járdán meg úgyis csak kb. 10-el mehetnek.
A sima pedelec csak 25-ig segít rá villanymtorral. Az S-pedelec e-bike, ami már tud menni 45-el, vagy gyorsabban, már segédmotoros járműnek számít, ezért ezekhez eleve kell jogosítvány, biztosítás, bukósisak. A kívánságod máris teljesült.
"Szólj ha kihagytam valamit."
Megyek én a biciklimmel is 120-al, és hidd el nem esne jobban ha belédpukkannék, mint egy babetta. Ez viszont abszurd, hogy a forgalomban részt vesznek totál analfabéták nagy sebességgel.
Mert a kerékpárra ezek nem kötelezőek, a smkp-ra meg igen.
És ha a Babettád valóban annyival megy, mint írod, akkor döntsd el: szervizbe viszed vagy a hulladékudvarba.
Az e-bike-ok túlnyomó része pedig nemhogy 100-zal nem megyb de a rásegítés 25 km/h-nál megszűnikb egy kisebb részük (s-pedelec) esetén ez 45 km/h -csak 1-2 csúcsmodell van, ahol ez az érték magasabb; de még nem láttam olyan öregasszonyt, aki egy 3 milliós M1-gyel hasított volna (mondjuk az is csak max 70-72 km/h-ig segít, de ahhoz már igencsak tekerni kell)...
Akkor ismételjük át. Két kategóriája van az elektromos kerékpároknak:
Pedelec: 250-300 watt teljesítmény és 25 km/h felett kikapcsol (ennyivel rásegítés nélkül is lehet menni), ez kb. lepkeszellentés erejű, az emelkedőkön veszed igazán hasznát.
S-pedelec: 300 watt feletti teljesítményűek (pl. 350, 500, 750, 1000 watt) és 45 km/h (vagy némelyik efeletti) sebességre képesek, de ezekre KELL JOGOSÍTVÁNY (B), BIZTOSÍTÁS és BUKÓSISAK.
Tehát, mi a gond?
Múltkor volt egy baleset Budapesten, de az is kerékpárúton, ha jól tudom és sima kerékpárral és az is inkább azért, mert egy idős hölgyet ütöttek el, aki rosszul esett. Akkor a sima kerékpárokat is tiltsuk be? Itt lassan már semmit nem szabad. Persze, több tonnás autókkal közlekedhetsz (múltkor a járdán jött velem szemben egy autó), mert az ugye megkíméli a gyalogost? Inkább példát kellene venni Hollandiáról:
https://www.youtube.com/watch?v=mT2SjkhZfO8
De nálunk a kerékpárút "építés" is úgy zajlik, hogy felveszik rá a támogatást, majd olcsón festenek néhány kerékpáros sávot a járdára és az útra, a többi pénzt ellopják. Nem ezzel kellene inkább kezdeni valamit? Talán rendes kerékpáros utakat építeni és nem csak a városokban, hanem a városok között is?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!