Miért nem támogatják nálunk nagyobb mértékben a digitális ügyintézést?
Egyre jobban haladunk, már van e-személyi, ügyfélkapu, online adóbevallás, most jelenik meg az e-recept és ha minden jól megy a 2020-as évekre lesz e-jegy rendszer is Budapesten.
De ezeket miért nem bővítik nagyobb mértékben? A szegény, ámde feltörni vágyó, természeti erőforrásokban szegény országoknak az elektronikai, illetve digitális "iparban" van a kulcs a fejlődéshez. Erre jó példa Észtország, ami az egyik legelmaradottabb szovjet utódállamból mára az egyik legfejlettebb balti állam lett. Vagy Ruanda, ami az egyik legszegényebb afrikai államként indult el, mostanra pedig 67 év felett van a várható élettartam, lecsökkent a gyermekhalandóság, nő az orvosi ellátás színvonala, stb, stb.
Miért nem foglalkoznak a jelenlegivel többet nálunk a digitalizációval? Legalább ebben piacvezetők lehetnénk Európában.
Ruanda: [link]
Észtország: [link]
#10
Átképzed magad más típusú munkakörre. Egy kis tanulásba nem hal bele az ember ;)
#12
Jajistenkém, most minden toporogjon egy helyben, mert neked az úgy jobb? Am nem kell feltétlenül felsőoktatásban gondolkodni.
Ehhez a polgároknak is fel kell nőni, hogy működjön.
Nemrég ismerősöm beregisztrált az ügyfélkapura, megmutattam neki mi merre, a végén én éreztem magam kellemetlenül, mert szinte dühöngött hogy merik megbonyolítani az életét, meg rákényszeríteni, hogy az állam meg a nav rendszereit meg kelljen tanulnia... azt mondta ez szemétség.
Pedig van benne jó dolog bőven, minden féle nyomtatványt be lehet adni percek alatt, erkölcsit kérni 2 perc, két nap múlva hozza a postás, adóigazolás szintén, helyrajzi szám alapján tulajdoni lap, gépjármű lekérdezés, minden ha valaki tudja használni. Ő meg ki volt akadva. Annyi idős mint én, nem öregember.
De mit várunk egy országban ahol meg akarják adóztatni az internetet??
Inkább hirdetni kellene, hello népek itt az ügyfélkaputok, mindent könnyedén intézhettek, amúgy sincs elég ügyintéző a hivatalokban sablon ügyekkel pepecselni, szóval ez szükségszerű is lenne, nem csak lehetőség.
#16
Nemhogy örült volna az ismerősöd, nem kell száz felé szaladgálnia az elintéznivaló ügyeivel :P
Nekem pl nem tetszik ez a túlzott digitalizáció.Hogy már a mosógép,meg a hűtő is okos.
Jobb volt régen,még a 2000-es évek elején,mikor még nem voltunk ennyire ráfüggbe a netre.21/F
'Hogy már a mosógép,meg a hűtő is okos.'
Ez igaz. Mi viszont agyilag sajnos visszafelé fejlődünk :P
#16 Hát igen, idővel majd rájön hogy jó ez, én megtettem amit tudtam.
#17 Azért szerintem nem ugyanaz a hűtő meg a tv okossága, mint az elektronikus ügyintézés. Ha neked hiányzik bejárkálni a nav -hoz, egy napot elcseszni egyetlen nyomorult papírlappal, hát nem bánom, de nekem ha más lehetőség is van akkor inkább 1 perc alatt elintézem aztán egész nap csinálom a dolgom.
Azt sem értem autó átírást is mért intézik még most is okmányirodában. Biztosítás megléte látszik, eladó-vevő ha van ügyfélkapu látszik, eredetvizsgát kellene feltölteni aztán kész. Eladó megjelöli ügyfélkapun kinek adta el, vevő jóváhagyja, hogy megvette. Papírokat meg küldik postán. Nem kellene sírni ríni, hogy kevés az ügyintéző.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!