Véget érhet a MÁV monopóliuma? Magánvasút jön Magyarországra.
A blog szerint 2020-ban szeretne egy személyszállító magánvasút megtelepedni Magyarországon.
A cég, Csehországban, Szlovákiában, Németországban sikeresen és NYERESÉGESEN végez vasúti személyszállítási szolgáltatást.
Aki utazott velük tudja.
Némelyik járművükön minden üléshez jár tablet.
Ez kell a Mávnak.
Ezután, vagy ők is emelnek a színvonalon, vagy mennek a levesbe.
"A cég, Csehországban, Szlovákiában, Németországban sikeresen és NYERESÉGESEN végez vasúti személyszállítási szolgáltatást."
Azért ez sem teljesen igaz, korábban Csehországban kiderült, hogy a vonalak nem voltak nyereségesek csak máshonnan pótolták a veszteségeket.
Amúgy én nem értem mitől lesz jobb. Ettől nem lesznek gyorsabbak a vonatok, talán egy kicsit pontosabbak, de erre sem fogadnék.
Gondolom eddig sem zavart, hogy a MÁV sosem volt monopóliumban, de ezt már mások is írták, akkor minek fárasszalak vele...
Másrészt meg, gondolom ilyenek mint az, hogy a vasúti személyszállítás nem lehet nyereséges ilyen feltételek (értsd. 21. század, ahol van gépkocsi, busz meg repülő) mellett meg már végképp nem zavarnak.
Hehe a máv (állam) vonalain itt nem nagyon lesz jobb. Ugyan azokon a fos lölőék által összetákolt, 60-as évekbeli szintű sebességekkel fognak menni a vonatok.
Olyan ez mint az adsl-nél a hálózatmegosztás, ahol a matáv aka telekom rohadtul annyit kért a másik szolgáltatótól, hogy az kb ugyan annyiért tudta adni a netet mint a matáv...
A máv monopoliuma megmarad, mert a máv infrastruktúráján mennek a vonatok Ha saját vonalakat akarnának építeni, azt megvétózná az állam (máv).
EU-s elvárás volt már 1000 éve, hogy a pályát a rajta közlekedőtől el kell választani. Ezért lett a személyszállító cég MÁV-ból MÁV-Start, ami a sínt tartja fent meg valami más nevű. Ez pont azt célozta, hogy a pályafenntartó vonalán más cég is közlekedtethessen, díjfizetés mellett.
Ugyanúgy, ahogy a verseny a légi közlekedésben elhozta az 50 ezres jegy helyett az ötezreset, valószínűleg a vasút esetében is a javulást hozna a verseny (vagy olcsóbbá válna vagy jobbá, lakossági igény szerint).
Az, hogy ma is járnak mondjuk ÖBB vonatok Magyarországon azért nem ugyanez a helyzet, mert arra ugyanúgy a MÁV-tól veszem a jegyet. A versenynek pont az lenne a lényege, hogy egymástól függetlenül választhassam A, B vagy C szolgáltatót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!