1970-ben ha egy magyar állampolgár vágya egy FIAT-124 gépkocsi volt, hogyan juthatott hozzá legálisan? A magyar állam miként működött ebben közre:Mogürt, Vámhatóság? Kommentelő, aki érti és normális (nem trollkodó és idétlen) választ tudna adni?
Amennyire tudom, a legtöbb nyugati autó magánimportban került be. Például külföldön élő rokon vette, és mikor neki már nem kellett, haza ajándékozta.
--
Hivatalos útról nem tudok, de ettől természetesen még lehetett.
--
Illetve licencben gyártották a lengyelek a Fiatot (a 124-et pont nem), a jugók a Fiatot, a Renault a Citroent, a Voskwagent, a románok és a bulgárok a Renault. Persze kérdés, hogy a keleten gyártott Renault nyugati autónak számít-e...
Én a 80-as évekre emlékszem, akkor is 5 évet vártunk egy új ladára.
Akkor már volt talán fiat és egy Daihatsu modell a ladák meg a skodák mellett a kinálatban.
Illetve valutáért lehetett már venni annak a néhány szerencsésnek aki hivatalosan tudta igazolni a valuta eredetét. Pl. külszolgálat, kamionozás,ajándék külhonba szakad rokonoktól.
Hogy hogyan, azt nem tudom, de voltak évek, amikor "jött" egy-egy szállítmány pl. Renault 4-es autó a merkúrhoz. És küldtek értesítést, hogy aki azonnal befizeti egyben az árát, annak lehet hogy jut.
Szerintem olyanoknak küldtek értesítést, akik már befizették más autóra a felét, amit akkor kellett.
Hogy ilyen volt-e a Fiatra is, azt nem tudom. De arra azt mondták, hogy a Polski-Fiat ugyanolyan volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!