Ha az eggyetlen dolog ami megmaradt Salamon templomából a Siratófal akkor mire várnak a Zsidók hogy még mindig nem épitették újjá a templomot?
A nagykanizsai vár is eltűnt, mégsem építjük fel.
Amúgy vallásilag elég érzékeny a téma több szempontból is. (Állítólag a világ vége előszele lenne, és persze a muszlimok is marhára pipák lennének miatta, a terület nekik is szent.)
A második templomot i. sz. 70-ben rombolták le a rómaiak (Salamon templomát már korábban, a Siratófal nem annak a maradványa), utána 136-ban el is zavarták a zsidókat Jeruzsálemből. Ezt követően 1948-ig nem volt zsidó állam a Szentföldön (meg máshol sem), tehát nem tudták volna újjáépíteni a templomot, mert sem a rómaiak, sem a később megtelepedő arabok, sem a néha-néha a várost elfoglaló keresztesek nem támogatták az ötletet.
1948 óta Jeruzsálem elméletileg Izrael területén fekszik, a gyakorlatban a Templomhegynél azért volt egy kis izmozás és most sem biztos, hogy nem lenne balhé abból, ha ott templomépítés kezdődne. Ott van például az iszlám vallás két fontos mecsete is, amik valószínűleg útban lennének. Az álmoskönyv szerint pedig Jeruzsálemben mecsetet rombolni nagyon nyugtalan életet jelent.
Mindez csak akkor lenne aktuális, ha a zsidóknak lenne egységes elképzelésük arról, hogyan is építsék újjá és elkezdenének valamit. A diaszpóra közel két évezrede alatt annyiféle különböző irányzat alakult ki közöttük, hogy egyrészt egy részüket teljesen hidegen hagyja a jeruzsálemi templom sorsa (közülük sem mind megszállott vallásos), akik pedig foglalkoznak vele, azok nem értenek egyet abban, hogy az első vagy a második templom legyen-e a minta, esetleg valami újat építsenek és egyáltalán kinek a dolga az újjáépítés. Illetve ne felejtsük el azt sem, hogy a templom berendezését nagyon szigorú szabályok szerint kell megépíteni. Az áldozati oltár nem lehet tetszőleges méretű, a szentek szentje sem eshet akárhová, ezeket pedig kicsit nehéz pontosan meghatározni több ezer éves, egzotikus mértékegységekkel, azóta teljesen eltűnt tájékozódási pontokkal és rengeteg ilyen-olyan fordítás által elszórt hibákkal teli szövegekből.
4-6
Rohejes, amikor muszlimok szellemeskednek. Az ember nevet, de nem veluk, hanem rajtuk.
ma 21:25
Nem nevezném szellemeskedésnek a muszlimok álláspontját a témában.
A harmadik templom epitesenek politikai es vallasi akadalyai vannak. A politika reszet elottem szolok megvalaszoltak, a vallasi resze egy eleg dinamikus vita resze a mai rabbinatusokban is.
Elmeletileg akkor valik " kotelezove " a megepitese ha a zsidosag tobbsege Izraelben lakik ami ma veletlenul sem igy van.
A Templom mereteirol is van egy komoly vita, plusz a megepitett templomot csak a "kohanim" az Aaron utodai hasznalhatnak, ezeknek a ma elo orokosoknek a genealogiajat pontosan be kellene igazolni valahogyan , es valoszinuleg nagyon kevesen lennenek " jovahagyva " a ma elo Kohanim kozul.
Maimonides ( Rambam ) szerint maga a Messias fogja megepiteni a templomot ha eljon, de vannak szuper vallasos haredim akik azt tartjak hogy megepitve " keszen " fog lejonni a mennybol.
Amint latod mint sok masik kerdesben ebben is ot zsidonak van tiz kulonbozo velemenye.
A piros borju szuleteset - ami most ujevkor ugy nez ki hogy meg is tortent - es annak velt jelentoseget meg elo sem hoztam :)
Szoval megy a vita, all az epitkezes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!