Külföldi (nyugati) nagyvárosokban zöld-barátan fejlesztenek?
Ha szabad olyat csinálni, egy nemrégi kérdésemet fordítanám meg, közelíteném meg máshonnan.
Budapesten állítólag ok nélkül vágnak fákat.
Nekem az őszinte kérdésem az, hogy külföldön akkor hogyan fejlesztenek?
- Fontos, a gerinchálózat részének számító tömegközlekedési útvonalakat? Villamost, elővárosi vasutat, könnyűmetrót, bármit... Ásni kell, közművezni kell, árammal táplálást kell megoldani, megállókat létrehozni, űrszelvényt biztosítani...
- Bolttal (alapvető élelmiszerbolttal) nem jól ellátott, sok ember által lakott és sok iroda által szegélyezett területen hogyan építenek új áruházépültet, ha... voltaképpen minden szabad telken van útban levő fa?
A pénzéhes befektetők mit tesznek egy üres telekkel, beépítetlen résszel, üres területekkel olyan helyeken, ami még nem is számít külvárosnak és jó a közlekedése?
- Parkot alakítanak ki, futópályával, játszótérrel?
- Irodaházakat, lakóparkokat építenek bizony ott is és bizony ott is vágnak ki ehhez fákat?
Érdekel Bécs, Prága, francia, német városok, London, olasz városok, Svájc, minden.
Provokatív kérdés, de egyébként engem őszintén érdekel.
Mi, magyarok megint okot találunk a panaszkodásra vagy tényleg megoldják nyugaton a megoldhatatlant is.
Utóirat:
Direkt maradt ki a József Nádor tér, a Városliget... Ezekről én se feltétlen gondolkozom pozitívan. A Nyugati mellé is lehetne építkezni például, nem a Városligetbe kellene feltétlen... A Baross tér is túl beton lett. Szóval néhol szerintem is érthetetlen a sok épület, beton, de.... fejleszteni kell.
Nyilván vegyes.
Illetve próbálnak minél kevesebbet elvenni a várostól.
Itt például egy pozitív példa Münchenből:
Egy széles forgalmas útról van szó (kb. mint Pesten a Hungária). Ezt levitték a föld alá egy alagútba és a tetejére parkot alakítottak ki.
Annyira zöld, hogy Németországban éppen most rombolnak le egy falut templomostul, hogy az alatta levő lignitet kitermeljék, amit aztán elégetnek...
És ugye a lignitnél szennyezőbb energia nem nagyon van...
Erre azért van szükség, mert leállították az atomerőműveket...
Visszacsatol...szerinted most a kérdésre válaszoltál?
Segítek: nem. A kérdező városokról beszél, te egy faluròl...
Budapesten is próbálnak a lehető legkevesebbet elvenni.
Faültetés nemcsak a kivágottak törzsátmérője szerinti van, hanem jóval több. 5 év múlva beszélhetünk arról, hogy ezek a fák mennyire maradnak meg.
Ha pl a Hungáriát itthon elásnák, az lenne az emberek baja, hogy miért pont erre költötték a pénzt?
Amúgy inkább az a bajom, hogy ok, hogy Budapesten minden 2. sarkon építkezés, de a meglevő dolgokat elhanyagolják, a közterületek koszosaj, a közbiztonságot némelyik kerületben javíthák, de ahol nem torődnek vele, ott napról napra romlik.
Mindegy.
Azért köszönöm az elásott utas példát, ilyenek érdekelnek, de a lerombolt falu is jó példa a nyugati zöld hozzáállásra...
Még ami eszembejutott:
A legtöbb német város központjába csak ilyen matricával hajthatsz be, amit akkor kaphatsz, ha az autód károsanyag kibocsátása nem tùl magas.
Nagy biznisz a fenntartható fejlődés, úgyhogy mindenki próbál minél többet zsebre vágni. Szóval igen, cél a minél drágább technológiák felhasználása.
Vegyük pl. a belgrád-bp gyorsvasutat. Senki nem fogja kihasználni, se szegedet, se kkmétet nem köti be, de gyorsvasút és modern és piszok drága. Nyilván a cél, hogy legyen ket5nagy mutyi, a másik mutyi ezesetben a szeged-bp beruházás lesz majd valamikor. Ugye akkor kétszer nyújthatják a markukat...
A pénzzel való kapitalista gondolkodást nem a magyarok tálalták ki. A felvilágosult nyugaton hosszú történelme van mindennek. Lásd luxemburg vagy svájc szerepe a világháborúkban. Nem olyan szentek ők, mint ami a tv-ből látszódik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!