Kalinyingrád és Oroszország többi része között, miért nincsen tranzitvonat, ami sehol sem áll meg EU-s területen, és igénybe vételéhez nem kell EU-s tranzitvízum?
Volt, de Lengyelország az EU csatlakozással felmondta. Érdekes, hogy azért rossz néven veszi, hogy Oroszország nem veszi át pl. az almáját.
De majd meghunyászkodnak jövőre, amikor kész lesz a törökországi orosz gáz-terminál és se a balti államok, se Lengyelország, Ukrajna vagy Németország nem kap gázt egyáltalán, még pénzért sem. Addigra lejár ugyanis az eddigi európai gázszállítási szerződések többsége, beindul az ázsiai (főleg kínai) felvevőpiac. Ezáltal a nyugat-európai gázüzlet zsebpénzzé silányul. Viszont kemény tél akkor is lesz...
"Volt, de Lengyelország az EU csatlakozással felmondta. Érdekes, hogy azért rossz néven veszi, hogy Oroszország nem veszi át pl. az almáját.
De majd meghunyászkodnak jövőre, amikor kész lesz a törökországi orosz gáz-terminál és se a balti államok, se Lengyelország, Ukrajna vagy Németország nem kap gázt egyáltalán, még pénzért sem. Addigra lejár ugyanis az eddigi európai gázszállítási szerződések többsége, beindul az ázsiai (főleg kínai) felvevőpiac. Ezáltal a nyugat-európai gázüzlet zsebpénzzé silányul. Viszont kemény tél akkor is lesz..."
Ebből a következő dolgok hazugságok:
- jövőre elkészül a törökországi orosz gázterminál
- jövőre sem a balti államok, sem Németország, Sem Lengyelország, sem Ukrajna nem kapnak orosz gázt
- jövőre lejár az európai gázszerződések többsége
- jövőre beindul az ázsiai (főleg kínai) felvevő piac
- jövőre zsebpénzzé silányul a nyugat-európai gázüzlet
Minden más igaz. :)
Minden esetre nagyon érdekes, hogy a csúnya, diktatórikus, brutális, barbár NDK minden fennakadás nélkül engedélyezte a Nyugat-Németország, Nyugat-Berlin tranzitvonatokat, a liberális, fejlett, demokratikus, EU-s, nyugatias Lengyelország, pedig a hasonló okokból szükséges járatot, rögtön betiltotta az EU-csatlakozásról.
Elmond ez valamit az országok valódi természetéről...
2: Nem úgy volt, hogy 2016-tól kezdenek el a kínaiaknak gázt szállítani egy új vezetéken is (mert egyébként ők már eddig is sok gázt vettek az oroszoktól)?
Abban igazad van, hogy csak 2019-ben jár le a szerződés. Gondolom addigra fog elkészülni a török állomás is.
#4:
Tehát most ott tartunk hogy 4 év múlva fog a térdre kényszerített EU dideregni a télben?
Van egy rossz hírem: az oroszok nagyon vesztésre állnak minden téren. Az energetikai szektorban, az ország élelmezése terén, a valutájuk értékével, a tőkekiáramlással, az új befektetések hiányával, a politikai befolyásuk csökkenésével és még sorolhatnám, csak éppen minek. Putyin jelenleg egy Moldáviát is képtelen megzsarolni tisztességesen, nemhogy Németországot vagy Lengyelországot :)
#4:
Bocs, az 5. válasz az #1-nek ment igazából.
Mégis milyen csövön menne 2016-ban gáz a kínaiaknak? Azon, amit még el se kezdtek építeni, és ami még a tervek (!) szerint sem készülne el 2019. előtt?
Azon a vezetéken, aminek megépítésére különben az oroszoknak nincs is pénze, ezért most azon megy az ötletelés, hogy a kínaiak előre kifizetik 5-10 évre a gázt, abból megépítik, majd megy ingyen a szállítás? (Ebbe vagy belemennek a kínaiak, vagy nem.)
Ráadásul még az összes kutat meg mindent ki kell építenie az oroszoknak, mert Kínába Kelet-Szibériából menne a gáz, nem Nyugat-Szibériából. (Erre honnan lesz pénz?)
Arról nem is beszélve, hogy a tervezett kínai vezeték max. kapacitása 30 milliárd m3, amit a tervek (!) szerint legkorábban valamikor 2020-as években érne el, miközben Oroszország Európába egy jobb évben 100 milliárd m3 felett szállít.
És az európai hosszútávú szerződések közül egy csomó meg jóval 2019 után jár le. Az orosz-osztrák pl. 2027-ben.
Jelenleg semmilyen gázvezeték nincs Oroszországból Kínába.
Teherautón lehet vinni a PB-palackokat, de az nem tűnik igazán gazdaságos megoldásnak. :)
Ilyennek képzeltem el, mondjuk egy Kalinyingrád-Nagyoroszország menetet:
A vonat elindul Kalinyingrád vasútállomásáról, az orosz határállomáson megnézik, hogy mindenkinek van-e érvényes személyigazolványa, vagy útlevele.
A vonat átgördül Litvániába, ahol a litván határállomáson felszállnak a vonatra litván határőrök, és szintén megnézik mindenkinek a személyi okmányait, szükség szerint átkutatják a vonatot drogok és egyéb eldugott dolgok után. A katonák fent maradnak a vonaton.
A vonat megállás nélkül halad a litván-fehérorosz határig.
Itt megint átnézik a litván katonák a vonatot (személyi okmányok, drogok stb.), majd leszállnak. Átgördül a vonat Fehéroroszország határállomására.
Innentől kezdve "belföldi" vonatként funkcionál, mint egy átlagos fehérorosz-orosz "nemzetközi" vonat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!