Régebben a keleti és a nyugati blokk termékei között nem volt nagy különbség?
Összehasonlítva, például vasúti szerelvényeket, mozdonyokat.
A keleti blokkban előállítottak és a nyugatiaké között nem volt olyan nagy különbség.Hasonló teljesítménnyel rendelkeztek.
Például a magyaroké egész jól sikerült, hisz Görögország, illetve Új-Zéland is vásárolt belőlük.Illetve buszokat az USA.
A különbségek talán a 70-es évek végén, 80-as években kezdődtek.
Azután a keleti blokk termékei teljesen elveszítették a versenyképességüket.
Azután a nyugatiak technológiája jelentősen fejlődött, míg a keletieké csak nagyon-nagyon lassan, szinte majdhogynem egy helyben toporgott.
"a keleti blokk termékei elnyűhetetlenek voltak, az örökkévalóságnak tervezték őket, míg a nyugatiak hullottak széjjel."
Butasag.
"keleti blokk termékei elnyűhetetlenek voltak, az örökkévalóságnak tervezték őket, míg a nyugatiak hullottak széjjel."
Te megvesztél. Szocialista autód biztos nem volt.
A keleti-blokk termékei jobbak voltak, mert azért termelte őket az állam, hogy a népet szolgálják, nem azért, hogy valami gazdag gyáros elkáprásztassa vele a palimadár vevőket és kaszáljon rajta. Emiatt primitívebbek, puritánabbak voltak, viszont sokkal jobb minőségűek, strapabíróbbak.
Az ételek, italok is jobb minőségűek voltak.
Pl. az osztrákok mindig hozzánk jöttek vásárolni, a Nyugat-Berliniek hétvégén Kelet-Berlini éttermekben ettek.
Vegyük az autókat, a keleti blokk soha nem tudott egyetlen modellt sem gyártani, ami csak megközelíthette volna minőségben, teljesítményben a nyugatiakat. Már csak azért sem, mert ezek többsége korábbi nyugati típusok koppintása volt, persze gyengébb minőségben. Pl. a legjobb szocialista autók egyike, a Zsiguli, egy '60 - as évekbeli Fiat 124 modell változata volt. 30 évig hozzá sem nyúltak, akkor jött egy "ráncfelvarrott" változat, a "kocka". Ezekre éveket kellett várni, míg nyugaton a leendő tulaj besétált a szalonba és megvette az Opel Kadett - ot, a Golf - ot, hogy prémium márkákat direkt ne említsek. Nekünk volt egy '84 - es Hondánk. Azt akarja valaki összehasonlítani egy keleti modellel?
Mulatságos.
Voltak persze kivételek, mint pl. az Ikarus buszok. Egyébként az autókat is igyekeztek nyugaton jobb felszereltségben, kicsit feljavítva forgalmazni, de nagy sikerük így sem volt.
Csakhogy a keleti autókat nem tervezett elavulással tervezték, és olyanra építették, hogy könnyű legyen megszerelni.
Nyugaton ilyenre nem gondoltak, mert ott az a hozzáállás, hogy minél hamarabb tönkremenjen, ne lehessen vagy túl költséges legyen megszerelni és vegyél újat.
"Csakhogy a keleti autókat nem tervezett elavulással tervezték, és olyanra építették, hogy könnyű legyen megszerelni."
Aha, csak alkatrészt nem lehetett kapni - a saját szoci termékeikhez. Ilyenek mint akkumulátor, gumi hiánycikk volt a legtöbb komcsi országban. Barum gumiért ki kellett menni "Cseszkóba".
Plusz értsd már meg, hogy ezek nagy része nyugati volt eredetileg: Lada, Dacia, korai Moszkvicsok (Opel), Polski Fiat változatai. Megvették a licenc - et, aztán gyártották tovább vacak minőségben.
A nyugati a tervezett avulás ellenére messze többet kibírt, mint az "örökkévalóságnak tervezett" keleti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!