Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Miért nem elterjedt a vasúti...

Miért nem elterjedt a vasúti közlekedés Amerikában?

Figyelt kérdés

Van 3-4 fővonal, amin tehervonatok mellett személyvonatok is közlekednek, a vonatok egész klasszak, de lassúak, relative drágák és ritkán járnak.


Amerika kb. akkora, mint Kína, Kínában mégis szinte mindenhová megy vonat és a többség azzal utazik. Az USÁ-ban ehelyett miért elsősorban repülés, autózás van?



2014. jan. 19. 23:23
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
47%
Mert az olaj pénz. Az állam is használhatna dízelmozdonyt de minek? Magának adja el a terméket? Az a jó ha autóval mennek. Azért van annyi rengeteg autópálya. Még a kietlen sivatagot is megterítették csak autóval menjenek. Még ha nem is kifejezetten ez az ok bár gyanítom igen, akkor is a pénz körül forog a kérdés. Szóval valamilyen oknál fogva nem éri meg.
2014. jan. 19. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

"Mert az olaj pénz. Az állam is használhatna dízelmozdonyt de minek? Magának adja el a terméket?"


Bocs, te nem hiszem hogy sokat tudsz az USA-ról. Tudsz valami bizonyítékot arra, hogy az olajtermelés vagy a vasút elsősorban állami kézben lenne? A legnagyobb olajjal foglalkozó cég tudtommal az Exxon Mobile, ami magánkézben van. Az USA nem Magyarország, ott nem államosítanak mindent, még a pénznyomtatást is magáncégek csinálják.

2014. jan. 19. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Gazdag ország, olcsók az autók, olcsó a benzin, alig van igény a tömegközlekedésre.


Hosszú távra pedig a repülés kényelmesebb és szerintem nem sokkal drágább, mint a vonat.

2014. jan. 19. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
100%
Kínában mondjuk nagy probléma a pénz. Az USÁban ha kis távolságra utazol mész kocsival, vagyis minek a vonat? Ha nagy távolságra utazol, mész repcsivel, vagyis minek a vonat? És mivel kevés ember veszi igénybe a vonatot, ezért drága, nem térül meg stb.
2014. jan. 19. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

23:36 igaz igaz elismerem csak amiket írtál abból van most a válság Főleg a Fed-ből. [link]

De teljesen igazad van.

2014. jan. 19. 23:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
83%

Hozzá kell tenni, az USA-ban is elsődlegesen vonatot és buszt használnak tömegközlekedésre. Nagyvárosban szinte senki nem jár autóval napi rendszerességgel, mert se pénz se hely, se szükség nincs rá, révén hogy ott a metró. A napi 60 kilométer lekocsikázását a vidékiek csinálják feszt, meg azok akiknek városon belül kell sokat utazniuk, mert pl. kertvárosban laknak. (Azok meg ugye a gazdagok, nem pedig azok a munkanélküliek akik a 2 szobás lyukban nyomorognak 6-an)


Kínában meg jóval szegényebbek az emberek mint az USA-ban. Ők nem fognak repcsizni. Ahol meg van fizetőképes kereslet és elég nagy forgalom is, ott pedig rohadt gyors vonat van Kínában. Az USA-ban ezzel szemben aki megteheti, nem fog 10-20-30 órákat utazni, csak hogy egy hét múlva mehessen vissza. Inkább repülőzik, és ott van pár óra alatt. Olyan vonatot még Japánban sem sikerült csinálni, ami hosszú távon ráverne a repülőkre. Aki pedig szegény, és sokat kell utaznia, az szív az USA-ban. Ő ugyanis zötykölődni fog, ha nincs szerencséje akkor napokig.

2014. jan. 19. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
89%
* metró, villamos, busz, hév. Ezek az nagyvárosi Amerikaiak fő közlekedési eszközei napi szinten. Tehát ők is használnak vonatot, csak nem országos, hanem helyi színvonalban.
2014. jan. 19. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

[link]


[link]

[link]

[link]

Ráadásul mind annyi benzint eszik hogy minden sarkon van egy kút. Egy amerikai házaspárt ismertem akik azért panaszkodtak hogy kevés benzinkút van magyarországon.

2014. jan. 19. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
Az 1950-es évekig rengeteg személy szállító vonat közlekedett Amerikában. Ezek mind magán társaságok kezében voltak. Majd rohamosan elkezdett fejlődni a légi közlekedés amivel a vasút nem tudta fölvenni a versenyt. Ráadásul elkezdték kiépíteni az államközi autópályákat is, és az üzemanyag is olcsó volt. Amelyik vasúttársaság nem szűnt meg az a mai napig teher szállítással foglalkozik. Ezért hozták létre 1971-ben az Amtraket ami a távolsági vasúti közlekedésért felel az Amcsiknál. Mostanában komolyan foglalkoznak a nagy sebességű hálózat kiépítésének a lehetőségével.
2014. jan. 20. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

"Az 1950-es évekig rengeteg személy szállító vonat közlekedett Amerikában. Ezek mind magán társaságok kezében voltak. "


Ezeknek a történetéről lehet valahol olvasni? Meg, hogy miért mentek csődbe?

2014. jan. 20. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!