A repülőgép területe, minek minősül a nemzetközi jog szerint? Tehát ha pl magyar gép Angliában egy reptéren leszáll, várakozik, az senkiföldje, angol terület, vagy magyar?
Az utlevel es vamvizsgalatot ket helyen is elvegzik, kilepsz magyar teruletrol, nemzetkozi zonaban vagy a repteren, repulsz, majd nemzetkozi zona mikor leszalltal es belepsz a fogado orszag teruletere.
Szoval gyakorlatban olyan mint a ket hatarallomas kozott a senkifoldje.
Azt nemigen ertem az elozo hozzaszolasban hogy miert nincs nemzetkozi legter ha nemzetkozi vizek vannak, minden legter aze az orszage aki alatta van, a nemzetkozi vizek felett igy nemzetkozi legter van.
csakhogy a nemzetközi jog is másképpen kezeli a légteret és a nemzetközi vizeket. a légtérben mindig az a mérvadó, hogy a repülőjármű melyik ország tulajdona / felségterülete / avagy van lajstromozva, ennek megfelelően a kapitány képviseli annak az országnak a jogait. ugye egészen más téma, ha valaki egy repülőgép ablakából pl kilő a reptéren vagy ha már onnan kiszállt és úgy lő akárhova.
és nemzetközi vizeken a hajón is egész más téma.
ez azért nem ennyire egyszerű. hiába vannak ferihegyen, amíg egy idegen ország gépén vannak, az addig annak a területe.
klasszikus példa: nem mindegy, hogy a reptéren lövöldöz valaski vagy pedig a gép egy másik ország gépének ablakán lő ki, de már magyar területen!! nagyon nem! a gépen pedig annak kapitánya felelős az adott ország tövényeinek képviseletéért, betartásáért.
persze aztámn hogy a gyakorlatban mi hogy zajlik, az egy újabb kérdés, de az elv ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!