Az EU agyatlan szabályai nyírták ki a német autóipart?
"Szerda reggel jelentette be a német autógyártó, hogy 63.7 százalékkal csökkent a profitja a harmadik negyedévben. Az elképesztő statisztikák napvilágra kerülése mellett már megjelentek a radikális költségcsökkentési tervekről szóló hírek is, ami a Volkswagen (VW) 120 ezer németországi alkalmazottjának tiltakozását váltotta ki. Működési okokból történő elbocsátások 2025 közepétől lehetségesek."
Az eszetlen környezetvédelmi szabályozások "dízelbotrányba" hajszolják a gyártókat. Be akarják tiltani a belsőégésű motorokkal szerelt autók gyártását. Az atomerőműveket bezárták, ami szintén radikálisan növelte az energiaárakat is.
"Az nem az EU hibája, ha a cégek nem tudnak haladni a korral."
Sírni sem kell akkor ha a kínaiak alájuk tesznek!
#11
Egyfelől valóban.
Másfelől ha a kínaiak azért tudnak alájuk tenni, mert olyan állami szubvenciókat kapnak, hogy olcsóbban tudják adni az autóikat mint amennyiből megépítették, akkor az tisztességtelen.
12#
Mindenki dobálózik ezzel az állami szubvencióval, azt viszont elfelejtitek,hogy a 40-es években a háború után az európai cégek a Boschtól kezdve az autóiparig nem kevés állami pénzt kaptak.
Továbbá, nem kicsi protekcionista politika kellett,hogy most ott lehessenek,ahol.
A kínaiak, mint sok mást, ezt is lemásolták, csak még finomítottak rajta.
"Másfelől ha a kínaiak azért tudnak alájuk tenni, mert olyan állami szubvenciókat kapnak, hogy olcsóbban tudják adni az autóikat mint amennyiből megépítették, akkor az tisztességtelen."
Nyilván, ámbár illik megjegyezni, hogy az eu-ban hasonló beavatkozás volt a piacokba ahogy az állam támogatást adott arra, hogy elektromos autót vegyenek. Az már csak mellékhatás mihelyst nem támogatta nyomban megtorpantak az eladások.
#13
Amit a kínaiak csinálnak, azt dömpingnek hívják és a GATT 1947 óta - majd utódjaként a WTO - szabályozza mi minősül annak.
És nem csak úgy hasraütésszerűen alkalmazzák. Az EU-ban minden esetben a helyi gyártók és termelők panasza alapján kezdődik a vizsgálódás.
#14
Egy technológia elterjedésének támogatása kedvezményekkel, az teljesen más tészta, mert az nem gyártó specifikus.
Az általad említett példában bármely gyártó bármely típusa támogatott volt a beetetési időszak alatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!