Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Az EU agyatlan szabályai...

Az EU agyatlan szabályai nyírták ki a német autóipart?

Figyelt kérdés

"Szerda reggel jelentette be a német autógyártó, hogy 63.7 százalékkal csökkent a profitja a harmadik negyedévben. Az elképesztő statisztikák napvilágra kerülése mellett már megjelentek a radikális költségcsökkentési tervekről szóló hírek is, ami a Volkswagen (VW) 120 ezer németországi alkalmazottjának tiltakozását váltotta ki. Működési okokból történő elbocsátások 2025 közepétől lehetségesek."


Az eszetlen környezetvédelmi szabályozások "dízelbotrányba" hajszolják a gyártókat. Be akarják tiltani a belsőégésű motorokkal szerelt autók gyártását. Az atomerőműveket bezárták, ami szintén radikálisan növelte az energiaárakat is.


okt. 30. 15:53
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

"Az nem az EU hibája, ha a cégek nem tudnak haladni a korral."


Sírni sem kell akkor ha a kínaiak alájuk tesznek!

okt. 30. 19:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

#11


Egyfelől valóban.

Másfelől ha a kínaiak azért tudnak alájuk tenni, mert olyan állami szubvenciókat kapnak, hogy olcsóbban tudják adni az autóikat mint amennyiből megépítették, akkor az tisztességtelen.

okt. 30. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

12#


Mindenki dobálózik ezzel az állami szubvencióval, azt viszont elfelejtitek,hogy a 40-es években a háború után az európai cégek a Boschtól kezdve az autóiparig nem kevés állami pénzt kaptak.

Továbbá, nem kicsi protekcionista politika kellett,hogy most ott lehessenek,ahol.


A kínaiak, mint sok mást, ezt is lemásolták, csak még finomítottak rajta.

okt. 30. 21:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

"Másfelől ha a kínaiak azért tudnak alájuk tenni, mert olyan állami szubvenciókat kapnak, hogy olcsóbban tudják adni az autóikat mint amennyiből megépítették, akkor az tisztességtelen."


Nyilván, ámbár illik megjegyezni, hogy az eu-ban hasonló beavatkozás volt a piacokba ahogy az állam támogatást adott arra, hogy elektromos autót vegyenek. Az már csak mellékhatás mihelyst nem támogatta nyomban megtorpantak az eladások.

okt. 30. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

#13


Amit a kínaiak csinálnak, azt dömpingnek hívják és a GATT 1947 óta - majd utódjaként a WTO - szabályozza mi minősül annak.


És nem csak úgy hasraütésszerűen alkalmazzák. Az EU-ban minden esetben a helyi gyártók és termelők panasza alapján kezdődik a vizsgálódás.


#14


Egy technológia elterjedésének támogatása kedvezményekkel, az teljesen más tészta, mert az nem gyártó specifikus.

Az általad említett példában bármely gyártó bármely típusa támogatott volt a beetetési időszak alatt.

okt. 31. 06:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!