Mi az oka annak, hogy a nagy amerikai Walmart cégnek nem sikerült Európában teret nyernie?
Egyedül az Egyesült Királyságban van Walmart, még Németországban próbálkoztak régebben, de ott csak veszteséget termeltek, meg elvileg az emberek is ferde szemmel néztek az egészre. Emiatt egy idő után feladták, a meglévő walmartokat meg eladták asszem a Metro-nak.
Hogy hogy nem sikerült nekik Európában a terjeszkedés? Afrikában több helyen van Walmart, mint egész Európában.
Nem jártam még az USA-ban, így Walmart üzletben sem, csak érdekelne. Révén, hogy az olyanonka, mint McDonalds vagy Burger King stb sikerült.
Amennyire tudom, a németországi befuccsolás után nem erőltették annyira az európai terjeszkedést.
Hogy Németországban miért sültek fel, az jó pár dolog kombinációjára vezethető vissza, amik miatt a helyiek se dolgozni, se vásárolni nem szívesen jártak oda.
én voltam Walmartban, az USAban, semmiben nem különbözik egy Tescotól vagy Auchantól.
McDonalds és Burger King olyat hozott, ami itt nem volt. amikor megjelentek nem volt hasonló. sem minőségben (tudom hülyén hangzik, de akkor is), sem ízvilágban, sem kiszolgálási gyorsaságban, sem semmiben nem volt ilyen. azért tudtak teret nyerni. újat hoztak és ez az új bejött az embereknek.
a Walmartban semmi különleges nincs.
Ez azért van, mert a Walmart pont arról ismert sok helyen, hogy a dolgozóknak éhbért fizet, közben kötelező nekik mindenhez vigyorgó jópofát vágni és kedvesnek lenni a legnagyobb leggyökerebb és igazságtalanabb tuskóval is, és kötelező a céget kb isteníteni (reggeli rutinként), a cégért élni. Ez az USA-ban egy bevállt módszer, Európában ez nem csak munkaidegen, de illegális is. A McDonalds is felhagyott a "kötelező kedvesnek lenni" és "a vásárlónak mindig igaza van", mert Európában nem az van, mint az USA-ban, hogy a profitért mindent be lehet áldozni. Itt, ahol lakok (külföld) a közeli McDonaldsban évekkel ezelőtt kb havonta más emberek dolgoztak. Most, hogy ezt a 2 felfogást eltörölték, már nem küzködnek annyira munkaerőhiánnyal és jobban megbecsülik a dolgozókat is, még akkor is, ha ez tipikus kulimunka.
Németországban megbecsülik az embert, még akkor is, ha rosszul fizető munkát végez, ebbe pedig a Walmart az amcsi ideológiájával egyszerűen nem fért bele. Ráadásul Nyugat-Európában az emberek nem csak az árakat nézik, hanem a minőséget is. Inkább megvesznek valamit drágábban de jó minőségben, mint valami Walmart cuccot, ami brutál olcsó de a legtöbbször csapnivalóan pocsék minőségű. A Tesco saját termékcsoportja (a Tesco Gazdaságos) is pont a hihetetlen xar minőségéről ismert.
Egy jó hasonlattal: Egy USA szintű vágóhidat/húsfeldolgozó üzemet az EU-ban azonnal bezárnának, mert itt jóval magasabbak a kritériumok minden téren.
Az első linkje jól leírja.
Ami az USA-ban egy ilyen cégnél átlagos és teljesen elfogadott, sőt elvárt (mű mosoly, egymás ellenőrzése és menedzsernek való beköpése, cég kötelező piedesztálra emelése, csak a profit számít, a dolgozó nem, stb.) az Németországban (meg úgy Európa nagy részén) teljesen idegen és nem elfogadható. Anglia ez alól azért kivétel, mert ők nagyon hasonlóan gondolkodnak gazdaságilag, mint az USA.
A Walmart brit verziója a Tesco, és ez sem népszerű, pont azért, mert hiába olcsó, a minőség és a dolgozók jogainak rovására megy. Németországban szintén nincs Tesco, de még Ausztriában sincs. Európában az Egyesült Királyság kivételével csak Magyarországon, Szlovákiában, Írországban és Csehországban van Tesco. Franciaországból, Lengyelországból és Törökországból kivonultak, az USA-ból a Walmart meg a Target pedig kiszorította őket.
A Walmart ékes példája annak, hogy az amerikai ultrakapitalista, extrém profitorientált felfogás nem tud Európában teret nyerni, mert ezt a lakosság sem akarja semennyire sem.
"mint valami Walmart cuccot, ami brutál olcsó de a legtöbbször csapnivalóan pocsék minőségű. A Tesco saját termékcsoportja (a Tesco Gazdaságos) is pont a hihetetlen xar minőségéről ismert.
Egy jó hasonlattal: Egy USA szintű vágóhidat/húsfeldolgozó üzemet az EU-ban azonnal bezárnának, mert itt jóval magasabbak a kritériumok minden téren."
Más kultúra, de ez nem igaz.
Az amerikai cégek "kultúrája" úgymond teljesen különbözik az európaitól.
Ott a céget éltetni, a cégért élni, a mindennapi életet is a cég köré építeni teljesen átlagos. Ezt a káros mentalitást vették át az amerikaiaktól a dél-koreaiak is, ott is ez megy.
Európában (UK kivételével) senki sem várja el tőled, hogy a cég körül forogjon az életed, hogy ne vásárolj konkurensnél, és aki el is várja valamennyire, azt se veszi szinte senki komolyan. Itt az olyan rutinok, mint a céges szlogen skandálása, meg hasonlók, teljesen idegenek, mert hát mit mond itt egy normális gondolkodású egyén? A cég/vállalat nem egy vallás, hogy hinni kelljen benne. Ehhez hozzájön még az is, hogy a Walmart dolgozói kb beprogramozott biorobotok. Mű mosoly, betanult, sablonos kedves szöveg, ennyi. Ez az európai embereknek túlságosan mű, kényelmetlen és kedvrontó, nem csak a dolgozóknak, de a vásárlóknak is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!