Az amcsi sorozatokban miért van annyi érzékenyítés és heteró fehér férfi ellenesség manapság?
Pl. érdemes megfigyelni, hogy a rosszfiú főgenya az mindig csakis heteró fehér férfi lehet, a feketék pedig jóformán mindig jófej, segítőkész laza csávóknak vannak bemutatva. A The Walking Dead-ben is az összes főellenség fehér férfi volt, de a feketék csak a jó megestesítői, ők azok akik mindig segítenek másokon és csupa derű, mulatság az életük.
Engem csak az érdekelne, hogy mi ezzel a cél, hogy a heteró fehér férfi egyre nagyobb ellenségnek van kezelve?
Az alaphelyzet az, hogy rengeteg a színesbőrű az USA-ban, sokkal több, mint a fehér, mert igazából már egy kis beütés is nemzedékeken keresztül megmarad és dominánsan jelentkezik.
A filmeket nekik (is) csimálják. Ők adják a bevételt.
Valójában talán nem arról van szó, hogy a fehéreket elnyomják, hanem a négereket akarják felemelni.
A mai filmeket a mai emberek számára készítik. Jól látható ez a világháborús filmekben. Abban az időben appartheid rendszer volt az USA-ban, különösen a déli államokban, valójában négereket alig soroztak be, akiket meg mégis bevettek, azoknak még véletlenül sem adtak fegyvert a kezükbe, tiszti rangot meg pláne nem, nem lett volna fehér baka, amelyik négernek engedelmeskedett, vagy pattogott volna.
Csakhogy a filmek nem dokumentum jellegűek, hanem szórakoztató céllal készülnek, a sok potenciális néger nézőt cseppet sem mulattatná az igazság, aztán mivel ők is állampolgárok, szükséges az, hogy azonosulni tudhassanak hazájuk történelmével, ezért kell néger őrmester, pilóta, tábornok, rendőrfőnök is a mai nézőknek, ha a múltba tekintenek.
Végeredményben a filmekben mítoszok jelennek meg, a vadnyugat sem olyan volt, ahogyan most lefestik és ha eleve nem a valóságot mutatják be, akkor miért ne lehetne így utólag a néger is cowboy, meg párbajhős, meg vagány, jópofa fickó, ha egyszer őket az szórakoztatja és erre sokkal több jegyet is el lehet adni?
Rossz fiú meg bőven van a valóságban közöttük, de ezt filmekben megjeleníteni már rasszizmus, egy vágyálom az, amit mutatnak, hogy tényleg legyen néger őrmester, meg tábornok, meg rendőrfőnök, hogy az emberek hozzászokjanak ehhez, mind a fehérek, mind a színesek.
Rossz fiú kell a sztorihoz, de a valóság bemutatása senkit nem szórakoztat, a sok néger rögtön belázad, hogy - persze, mindig csak a feketék! Miért nem szálltok le rólunk? - Így hát erre a célra maradnak a fehérek, abból nem lehet baj.
Olyan ez, mintha Magyarország lakosainak 60-70%-a cigány lenne. Akkor még véletlenül sem lehetne őket kihagyni semmi jóból, muszáj lenne a jóságos, becsületes cigány embereket mutatni, igazából most sem lehet bemondani sehol a nemzetiséget, bár a börtönökben a többség roma, de ezt már most nem szabad forszírozni, mert uszításnak minősül, ha valaki megmondja az igazat. Cigány tanárok, mérnökök kellenének, ügyvédek és menedzserek, tábornokok és becsületes, szorgalmas munkások, ha máshol nem, akkor a filmekben, ez az első lépcső, hogy beilleszkedhessenek a társadalomba, amely az övék is, pláne, ha ők vannak többségben.
Ami meg az LMBTQ-t illeti, ott ugyan remélhetőleg még kisebbségről van szó, de az elfogadás erőltetése a döntő, a mai nemzedékek sokkal kevésbé elutasítóak, kirekesztőek és ez a cél a liberális társadalomban, hogy nem elég, ha a törvények megengedik és nem büntetik az ilyesmit, mert kárt nem okoznak vele, hanem a társadalom se rekessze ki őket, fogadja el őket olyannak, amilyenek, természetes módon.
#25: "Az alaphelyzet az, hogy rengeteg a színesbőrű az USA-ban, sokkal több, mint a fehér"
Szép állítás, de az igazság az, hogy 12% a feketék aránya.
"Végeredményben a filmekben mítoszok jelennek meg, a vadnyugat sem olyan volt, ahogyan most lefestik és ha eleve nem a valóságot mutatják be, akkor miért ne lehetne így utólag a néger is cowboy, meg párbajhős, meg vagány, jópofa fickó, ha egyszer őket az szórakoztatja és erre sokkal több jegyet is el lehet adni?"
Azért, mert egy bizonyos fokú történelmi hűségre szükség van. Űrhajót se raknak westernfilmbe, mert akkor még nem léteztek. Amit te leírsz, hogy nem a valóságot kell mutatni, hanem elszórakoztatni a nézőt jópofa fickókkal, az a tipikus kommersz filmek jellemzője, amikben annyi a művészet, mint a Mónika Showban.
A westernnek sincs köze ahhoz az élethez, ami régen a vadnyugaton történt.
Ugyan miért ne lehetne a scifit, meg a westernt keverni, ahogy a kalandot, meg a romantikát, vagy a vígjátékot és akár a drámát is ?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!