Mennyit nyerne az EU balkáni államok csatlakozásával?
Én nem tudom merre jártál Boszniában, de ami jó út volt, az a Szarajevótól északra menő autópálya, talán Zenica-ig van készen. Jól meg is mérték az árát, 2-es kategóriában a kb 40 km-ért fizettem vagy 4000 forintnak megfelelő akármit. Montenegróból a Piva kanyonon keresztül mentem át a bosnyákokhoz Foca felé, és a tökéletes montenegrói út után jött egy rozoga fapallós híd, korhadó deszkákkal, aztán fél sáv salak meg olyan aszfalt, amit még Titó csináltatott. Ha jött valaki szembe, akkor fél kerék vagy a szakadékban, vagy a sziklánál. Ami a budit illeti, kellemes volt a csalódás, egyetlen guggolóssal sem találkoztam, még Albániában sem, még a kerti pottyantósra is angolvécét szereltek. A közlekedési morál viszont kritikán aluli, a bosnyákoknál, és a montenegróiaknál is átlag 10 kilométerenként ki akart nyírni valaki, az albánoknál viszont ahhoz képest hogy ott mindenkinek a "víríben" van a vezetés, és szerintem nem nagyon ismerik a KRESZ-t, pár kisebb incidenst leszámítva nem volt gond. Az albánoknál volt olyan "főút", az SH75 Permet és Korca közt, hogy a 140 km-ert 8 óra alatt teljesítettem.
Na ott tényleg a kettőből csak fél tódozott-salakos-vízmosásos sáv volt meg, kőomlás hegyek, szakadék korlát nélkül, olyan szerpentin, hogy fölfele-lefele egyes fokozat. Aki szeretne ilyen autentikus albán hegyi úton menni annak viszont igyekeznie kell, mert már ahogy láttam építik a normális utat, pár év kérdése csak és készen is lesznek vele. Korca előtt egy egész hegyet random kettévágtak, úgy 200 m mély új völgyet létrehozva. Vasárnap bivakoltunk a hegyen ahol még a régi út ment, még éjfélkor is jártak a teherautók. A lusta albánokból álmomban sem néztem volna ki hogy hétvégén éjszaka dolgoznak.
#12 motorral autópályán? Haha, éppen hogy kerüljük ha lehet...
M18, M17-en, M6-on, P11-en, tuzla, szarajevó, mostar, kotor-ig.
Tovább a p23 volt rossz, ami keskeny tele beláthatatlan kanyarral, kb a partizánok aszfaltozhatták második vh után utoljára, de még így sem volt kiemelkedően rossz a magyar utakhoz képest, erre is azért kellett kerülni, mert niksic felé, mert a p15-öt éppen építették, szóval csupasz murva volt. Aztán p5 a Tara kanyonig, majd p4 szerbiáig.
Nem akartak egyszer se megölni minket az autósok, sőt kifejezetten előzékenyek voltak, csak szerbiában voltak bunkóbbak (nem véletlen, hogy az is illiberális, putykószopó terület), ott aztán volt a "na majd én megmutatom!" "Nem előzhet meg senki!!!!"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!