Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » A koronavírus kifejlesztése...

A koronavírus kifejlesztése és elterjesztése a világban talán Kína szándéka volt?

Figyelt kérdés

Köztudott, hogy Kína a legnagyobb kereskedelmi szuperhatalommá akarja kinőni magát, ha egyáltalán még nem is sikerült neki, gazdasági háborút intéz Európa és Amerika ellen.

Manapság az interneten rendelt termékek 90%-a Kínából származik. És a karantán, kijárási tilalmak alatt szinte majdhogy nem szinte csak a netes rendelés volt az egyetlen lehetősége az embernek, mégcsak nem is nálunk, hanem ott ahol totális kijárási tilalom volt. És ezek alapján ebből óriásit kaszálhatott Kína.


Ha ezt a teóriát nézzük, akkor Kínának szándékában állt kirobbantani egy ilyen járványt nem?



2021. aug. 30. 19:15
 1/6 anonim ***** válasza:
97%

Ha arra gondolsz, hogy a kirobbant(ott) járvány miatt bezáró boltok helyett a fogyasztási cikkeket Kínából rendelik és ez növekedést okoz a gazdaságuknak akkor még úgy-ahogy elfogadható is lenne. De nem mindent rendelünk Kínából..


Másrészről a járvány miatt nem lett nagyobb szállítási kapacitás, nem lett több konténerszállító hajó a tengereken, azok nem lettek gyorsabbak mint előtte. Akkor hogy nyernének, ha nem tudják teljesíteni a rendeléseket?

2021. aug. 30. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
0%

Nem. Az Usa egy katonai laboratóriumában fejlesztették, ráadásul

eléggé régóta, még a hatvanas években kezdték. Kínának csak átküldték, hogy ellenszert fejlesszen hozzá.

2021. aug. 30. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
79%

"Másrészről a járvány miatt nem lett nagyobb szállítási kapacitás, nem lett több konténerszállító hajó a tengereken"


Itt azért álljunk már meg egy szóra! Azzal ugye tisztában vagy, hogy ezek a hajók 20-21 csomót tudnak? Mert akkor azzal is tisztában vagy, hogy ma a komphajók mennek ugye 15-18 csomót, az általad emlegetettek meg mivel csak a személyzet és az áru utazik rajtuk 10-12 csomót.


Hol a szállítási kapacitás hiánya szerinted, ha szükség esetén ezek fele idő alatt is célba tudnak érni? Jaa...

2021. aug. 30. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

" Azzal ugye tisztában vagy, hogy ezek a hajók 20-21 csomót tudnak?"


Igazából a modernebb nagy konténerszállítók 25-26 csomós utazóval mennek, a többi nagyjából 23-24 csomóra épült. "slow steaming" módban is 16-18 csomóval haladnak. A szállítási kapacitás hiánya ott jön ki, hogy a tengeri fuvarozók nem hülyék, ők egy fix üzleti terv szerint 100%-on kihajtva használják a hajókat, mert így éri meg nekik.


A konténerszállító hajóknak fix menetrendjük van! Ciklusonként ugyanazok a járatok mennek, ugyanott rakodnak, ugyanott kötnek ki. Egy normál konténerszállító 5-10 helyen is rakodik Ázsiában: Japán > Korea> Kínában 2-4 helyen is akár, Szingapúr, Kuala-Lumpur, Mumbai és csak ezután indulnak meg a Vörös-tengeren át Európa felé. Innen nagyjából kétféle járat van:

az egyik bejárja a Földközi-tengert és környékét rendesen: Pireusz>Koper>Trieszt> Velence/Gioia Tauro/La Spezia > Genova > Marseille > Barcelona > Alge ciras ( egyben leírva tuti nem engedi át az oldal szűrője)


A másik az ezek kihagyásával közvetlenül megy Nyugat-Európába:

Szuez > esetleg Pireus > Alge ciras > Porto > Le Havre > Antwerpen>Rotterdam >Bremerhaven> Hamburg.


Egy kikötői rakodás a konténercsere mennyíségének függvényében 1-3 nap. Nincs olyan, hogy csak úgy szabadon rohadnak a szabad ég alatt a hajók amik arra várnak, hogy beessen egy friss fuvar. Ami a menetrendben közlekedő hajókra felfér az rátervezik,vámon kiléptetik, felrakják és viszik. Ha te kétszer annyit akarsz holnaptól elszállítani nem lesz mivel, mert nincs szabad hajó.


Ezért is próbálják a kínaiak a vasutat is nyomatni, mert a vasúti infrastruktúra az készen van, csak néhány konténerszállító kocsi kell és lehet vonatozni. Sokkal kisebb kapacitással, sokkal drágábban de jóval gyorsabban.


Egy ilyen Ázsia-Észak Európa út konténerhajóval 4-6 hét egy irányban, vonattal csak két hét de amíg egy vonatra felfér 30-50 konténer addig egy hajóra 8-12 000 :)


A menetrendi közlekedés azért jó, mert baromira jól szervezett és a végletekig optimalizált. Amiért rossz, hogy ha csúszás van akkor borul minden. Pl Koperban gyakori, hogy a viharos szél miatt leállítják a kikötőt, mert a daruk nem tudnak dolgozni. Pár éve volt olyan, hogy 4 napig nem dolgoztak a 100km/h-s szél miatt, két hajó bent állt a konténerterminálba, a többi odaérkező hajó meg feltorlódott az Adrián, lehorgonyoztak a kikötő előtt és vártak.


Olyan is van, hogy kisebb nagyobb kikotői malórök és csúszások miatt kicsúszik a hajó a kikötői időablakból és késve indul tovább. Olyan kikötőkben ahol ki és berakodás során átpakolnak 3-4-5 000 konténert ez simán előfordul.


Ne úgy képzeld el a konténerhajózást, hogy Sanghajban teledurrantanak egy üres hajót és az meg sem áll Hamburgig :)


A nagyobb, majdhogynem "in-time" üzemben dolgozó cégek hónapokkal előre lefoglalják a konténerhelyeket a járatokon, a partnereikkel optimalizálnak mindent és ezzel a brutális előretervezéssel időt,munkaerőt és raktárhelyet spórolnak meg. A nagy tételben dolgozók már baromi rég átálltak erre az üzemre, a kis tételes mókához úgy kell vadászni a szabad helyeket. Sokszor inkább valahol parkoltatják a konténert a berakodó cég és a kikötő között, hogy nem a drága kikötői tárolási díjat kelljen fizetni, amíg a konténer a hajóra vár 3-5-7 napot. Ebben a rendszerben nincs tartalék, nem tudod gyorsítani, mert nincs több szabad hajós kapacitás.


Sok helyen a kikötők is 110%-on mennek ( és g3nnyesre keresik magukat, mint pl a korábban már emlegetett Koper is ). Hiába érkezne meg hamarabb az áru, ha a darupálya alatt csak 2 hajónak van hely. Ha jön még kettő az vár, a várakozó hajó meg nem termeli a pénzt.


Elfogadnám a kérdező felvetését, ha látnánk ezeket a folyamatokat a valóságban, de az európai és kínai kikötők nem lettek nagyobbak, hajóból nem lett több, sőt igazából a pár évvel ez előtti Hanjin csőd miatt még talán kevesebb is a kapacitás. Ezeken a csatornákon az átlagos évszaknak megfelelő fluktuációkat leszámítva semmilyen plusz konténert nem tudsz elküldeni.


Talán még a légi szállítmányozás javult valamennyit, de ott meg a konténeres árut szállítása az teljes gazdasági katasztrófa, mivel a légi szállítás egységára nagyságrendekkel magasabb.

2021. aug. 30. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem nem.


Valszeg egy biológiai fegyvernek indult, csak a jól megszokott kínai alaposságnak köszönhetően kiszabadult. Faxfejek.

2021. aug. 30. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Kína a világ vezetésére törekszik és ezért hajlandó elmenni bármeddig. Amerika próbálja megállítani, De valahol már ők is érzik ez hosszútávon nem fog sikerűlni. Európa bekebelezése után végleg bezárul a kör és mindenki tudni fogja merről fúj a szél. Törekednünk kell arra segítsük ezt a folyamatot és be kell illeszkednünk egy olyan életbe ahil mi már nem élvezünk prioritás Kínával szemben.
2021. szept. 8. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!