Jöhetnek szankciók, büntetések Magyarország, Spanyolország, Görögország ellen a migráció kezelése miatt?
Számos bizonyíték azt mutatja, hogy ezek az országok az uniós joggal ellentétes módos kezelik a migrációt és jogtalanul toloncolnak vissza migránsokat Szerbiába, Marokkóba, illetve Törökországba. Ez az úgynevezett "push-back" gyakorlat.
Most főleg Magyarországot pécézték ki, akarnak példát statuálni a liberálisok, de lehet, hogy később másokon is számon kérnék az uniós jogszabályok betartását, a menedékkérők jogait, nem csak a magyar hatóságokon:
Az "uniós jog" eléggé rugalmas: amikor mások nemi szervével kell a csalánban matatni, akkor szembetűnően gáláns tud lenni, míg a saját érdekek vizsgálatakor sz.rrágó! Az egész egy - minimum - kettős mércére épített, bürokratikus, gyomorforgató hányadék, amely intézményesíti a nyílt bosszúállást azok irányába, akik nem állnak be bambán bólogatva és tapsikolva mindenre, amit az orruk alá tolnak.
Ez az organizmus NEM ÉRDEMLI MEG, hogy Magyarország a része legyen, - sokkal többre mennénk, ha kilépnénk a fenébe ebből az okádékból - és alakítanának a V4-ek egy kölcsönös megbecsülés mentén működtetett gazdasági uniót. Az eu meg keressen magának máshol rabszolgákat!
2-es!
Szépen felmondtad az ál-euellenes harácspárt direktíváját!
Hányas a tagkönyved, Misi?
Kérdező
Tudod mi az ami valóban uniós jog?
Az unió határainak átlépését szabályozó schengeni szerződés, a Schengeni határ-ellenőrzési kódex.
"(6) A határellenőrzés nem csupán azoknak a tagállamoknak az érdeke, amelyek külső határainál azt elvégzik, hanem
valamennyi olyan tagállamé, amely belső határain megszüntette a határellenőrzést. A határellenőrzésnek elő kell
segítenie az illegális bevándorlás és az emberkereskedelem elleni küzdelmet, és meg kell előznie a tagállamok belső biztonságát, közrendjét, közegészségügyét és nemzetközi kapcsolatait fenyegető veszélyeket."
"(8) A határellenőrzés nemcsak a határátkelőhelyeken történő, személyekre vonatkozó ellenőrzéseket és az említett határátkelőhelyek közötti határőrizetet foglalja magában, hanem a belső biztonsággal kapcsolatos kockázatok, valamint a külső határok biztonságával kapcsolatos lehetséges veszélyek elemzését is."
"(10) Mivel kizárólag az ujjlenyomatok ellenőrzése erősítheti meg teljes bizonyossággal, hogy a schengeni térségbe
belépni kívánó személy azonos azzal, aki számára a vízumot kiállították, rendelkezni kell a 767/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendeletben (1) foglalt vízuminformációs rendszernek (VIS) a külső határokon történő alkalmazásáról."
"II. CÍM KÜLSŐ HATÁROK I. FEJEZET A külső határok átlépése és a beutazási feltételek
5. cikk A külső határok átlépése
(1) A külső határokat csak a határátkelőhelyeknél és azok hivatalos nyitvatartási ideje alatt lehet átlépni. A nyitvatartási időt egyértelműen fel kell tüntetni azokon a határátkelőhelyeken, amelyek nem napi 24 órában tartanak nyitva.
A tagállamok a 39. cikknek megfelelően értesítést küldenek a Bizottságnak határátkelőhelyeik listájáról.
(2) Az (1) bekezdéstől eltérően, a külső határok kizárólag határátkelőhelyeken és a hivatalos nyitvatartási időben történő átlépésére vonatkozó kötelezettség alól kivételek engedélyezhetők:
a) egyének vagy csoportok esetében, a külső határok határátkelőhelyen kívüli vagy a hivatalos nyitvatartási időn túli eseti átlépésére vonatkozó különleges igény alapján, feltéve, hogy rendelkeznek a nemzeti jogban előírt engedélyekkel, és ez nem ellentétes a tagállamok közrendjével vagy belső biztonságával kapcsolatos érdekekkel. A tagállamok kétoldalú megállapodások útján egyedi intézkedéseket irányozhatnak elő. A nemzeti jogban és a kétoldalú megállapodásokban meghatározott általános kivételekről a 39. cikknek megfelelően értesíteni kell a Bizottságot;
b) egyének vagy csoportok esetében egy előre nem látható szükséghelyzet bekövetkezése esetén;
c) a 19. és 20. cikkben foglalt, a VI. és VII. melléklettel együttesen értelmezett különös szabályokkal összhangban;
(3) A (2) bekezdésben előírt kivételek vagy a védelemre vonatkozó nemzetközi kötelezettségeik sérelme nélkül a tagállamok a nemzeti joguknak megfelelően szankciókat vezetnek be a külső határoknak a megnyitott határátkelőhelyeken kívüli vagy azok hivatalos nyitvatartási idején kívüli jogellenes átlépésére. E szankcióknak hatékonynak, arányosnak és visszatartó erejűnek kell lenniük.
6. cikk Beutazási feltételek harmadik országok állampolgárai számára
(1) A tagállamok területén történő, bármely 180 napos időszakban 90 napot meg nem haladó tervezett tartózkodás esetén, figyelembe véve a megelőző 180 napos időszak minden egyes tartózkodási napját, a harmadik országok állampolgáraira a következő beutazási feltételek vonatkoznak:
a) aki olyan, érvényes határátlépésre feljogosító úti okmánnyal rendelkezik, amely megfelel a következő kritériumoknak:
i. érvényessége legalább három hónappal meghaladja a tagállamok területéről történő tervezett távozás időpontját. Sürgős és indokolt esetben azonban e kötelezettségtől el lehet tekinteni;
ii. a megelőző tíz éven belül bocsátották ki;
b) érvényes vízummal rendelkeznek, amennyiben az szükséges az 539/2001/EK tanácsi rendelet (1) értelmében, kivéve, ha érvényes tartózkodási engedéllyel vagy érvényes hosszú távú tartózkodásra jogosító vízummal rendelkeznek;
c) igazolják a tervezett tartózkodás célját és körülményeit, és megfelelő anyagi fedezettel rendelkeznek mind a tervezett tartózkodás időtartamára, mind pedig a származási országba való visszatéréshez vagy egy olyan harmadik országba történő átutazáshoz, ahová őket biztosan beengedik, illetve képesek ezt a fedezetet jogszerűen biztosítani;"
Kíváncsian várom ahogy követelni kezded mindazon tagállamok büntetését akik nem tartották be az uniós törvényeket - mert az utóbbi 6 évben nem sok ilyen tagállam van a cseheken, lengyeleken, szlovákokon, románokon és rajtunk kívül.
"Magyarország eddig is ügyesen lavírozott, és sikerült elkerülnie mindenféle migráns Magyarországra deportálását."
Most nem arról van szó, hogy Nyugatról Magyarországra akarnak visszatoloncolni migránsokat.
Azokról van szó, aki beszöknek Magyarországra, Spanyolországba, Görögországba, szeretnének menekültkérelmet beadni, legális státuszt szerezni, de ezt a helyi határőrök, hatóságok nem engedik, nem regisztrálják őket, nem vizsgálják, bírálják el alaposan, megfelelően a kérelmüket, hanem csak egyszerűen visszanyomják (push back), visszatoloncolják őket a határon Szerbiába, Marokkóba (Ceutánál), Törökországba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!