Kína, amint átveszi a világ csendőre címet az USA-tól, hogy fog viszonyulni Magyarországhoz és a kelet- európai térséghez?
Azon ugye nem kell már vitatkozni, hogy Kína a közeljövőben az USA- hoz minimum hasonló, de inkább nagyobb méretű politikai tényező lesz a világon. Elég csak a rohamosan növő gazdaságára, a hihetetlenül magas népességére és a technológiai és katonai fejlesztéseire, terveire gondolni.
Az volna a kérdésem, hogyha Kína átvenné az USA-tól a "világ csendőre" címet, akkor az hogyan változtatna Magyarország, illetve az egész kelet- európai régió helyzetén?
10#
Érdekes módon az USA is az Alstomtól, Bombardiertől veszi a mozdonyokat.Ezek pedig európai cégek.
A bostoni metró tendert kínai cég nyerte és jelenleg is kínai gyártású járművek futnak ott.Persze, ez Obama idején történt, akkor még nem volt ez az enyhébb hidegháborús hangulat, mint Trump meg Biden alatt.
Az amerikaiak meg kacatot nem vesznek.Vagyis, tudnak a kínaiak minőségi terméket is gyártani.
A TGV kérlek, nem egy mozdony, hanem egy motorvonat.Az elején és a hátulján vonófej található, de attól még motorvonat és nem mozdony.
A TGV valóban rekordot ért el, viszont menetrendszerűen nem közlekedik 320 km/h felett.
Egyedül, Kínában közlekednek ennél gyorsabban kerekeken gördülő vonatok, ott menetrendszerűen 350 km/h-val közlekednek.
Igen, az USA-ban az autó olyan, mint itt valakinek egy telefon.Viszont ott újak a városok, szellősre, szélesre vannak építve.Más országokban viszont nem.
Kína nem csak azért fejlődik, mert van hova, hanem mert jók a politikusaik.Magyarországnak meg Romániának is lenne hova fejlődnie, mégis egy helyben toporognak.
Kína 30 év alatt sokkal nagyobb mértékben fejlődött, mint ezek az országok és sokkal hamarabb a kukába dobták a használhatatlan szovjet modellt.
13#
És, ki beszélt itt a végsebességről?
A TGV nem közlekedik menetrendszerűen, 320 felett.Ennyi van neki engedélyezve a pályán.Nincs olyan pálya Franciaországban, sem Európában, ahol mehet a végsebességével.
Ami 270/km-t tudott FRO-ban a 60-as években, az szintén nem villanymozdony volt, hanem gázturbinás motorvonat, csak utána jött egy olajválság, ami a gázárakat is felvitte, ezért nem fejlesztették tovább.
Az első generációs villamos TGV motorvonat, a TGV Sud-Est a 80-as években épült.
Természetesen az USA hadiiparban fejlettebb egyelőre, mint Kína.
Érthető,hisz sokkal többet költenek rá.Az USA GDP-je 3,4 százalékát tolja a védelmi költségekbe,hadseregbe.Kína csak 1,9 százalékát.Utóbbi is érthető, Kínában még más a prioritás, nem az,hogy nekik legyen a legnagyobb,legerősebb haderejük.
Kína jobb csendőr lenne.Sokkal kevésbé lenne érezhető, mint az USA.Jobban tisztelik a szövetségeseik belpolitikáját,nem akarnak beleszólni olyan mértékben, mint ahogy az USA teszi.Kevésbé agresszív a külpolitikájuk, nem ítélkeznek.
Nem támadtak meg idegen államot az utóbbi évtizedekben, pedig megtehették volna.
Én erről vonok le következtetéseket.
/Kína jobb csendőr lenne.Sokkal kevésbé lenne érezhető, mint az USA.Jobban tisztelik a szövetségeseik belpolitikáját,nem akarnak beleszólni olyan mértékben, mint ahogy az USA teszi.Kevésbé agresszív a külpolitikájuk, nem ítélkeznek./
Hogyne persze...Ítélkeznek azok mások felett.Látjuk,hogy bánnak Kínában azokkal,akik nem értenek egyet a rendszerükkel,azokat leveri a hatalom.Hongkongban mi zajlik?Mi van a kisebbségek jogaival?Pl Tibetiek,Ujgurok?Tajvannal mi van?Tajvaniak is addig boldogok míg nem nagy Kínához tartoznak.
2: Békésebb volt, amíg Micimackó elvtársnak ki nem nyílt a csipája, és el nem kezdte azt hinni, hogy ő az új Mao.
Kína a gazdasági fejlődést leszámítva most sokkal sötétebb hely, mint 10 évvel ezelőtt.
A legfurcsább dolgok, amiket betiltottak Kínában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!