Kína, amint átveszi a világ csendőre címet az USA-tól, hogy fog viszonyulni Magyarországhoz és a kelet- európai térséghez?
Azon ugye nem kell már vitatkozni, hogy Kína a közeljövőben az USA- hoz minimum hasonló, de inkább nagyobb méretű politikai tényező lesz a világon. Elég csak a rohamosan növő gazdaságára, a hihetetlenül magas népességére és a technológiai és katonai fejlesztéseire, terveire gondolni.
Az volna a kérdésem, hogyha Kína átvenné az USA-tól a "világ csendőre" címet, akkor az hogyan változtatna Magyarország, illetve az egész kelet- európai régió helyzetén?
Kína jóval békésebb természetű ország,mint az USA.
A külpolitikájuk jóval békésebb.
Illetve, nem szólnak bele olyan módon a belpolitikába, mint az USA.
Kínaiak nem költenek annyit haderőre még.
Fontosabb,hogy a gazdaságukat, infrastruktúrájukat fejlesszék.
Már most vannak náluk szupergyors vonatok, egész jó a hálózatsűrűséggel.Olyan, amiről az USA álmodni sem mer.
"Kína jóval békésebb természetű ország,mint az USA."
Mert ma meg nem tud mast tenni.
/Már most vannak náluk szupergyors vonatok, egész jó a hálózatsűrűséggel.Olyan, amiről az USA álmodni sem mer./
Akkor te még nem jártál USA-ban barátom.Technikailag USA még mindig erősebb és fejlettebb Kínánál.Katonailag is.Továbbá USA-ban inkább a dízelmozdonyok vannak elterjedve,amik gyakorlatilag a világ legerősebb és legnagyobb mozdonyai.Kínát pedig nem kell túlértékelni,mert amennyire fejlett és nagy ország,nos annyira agyaglábú óriás a sok szegényével és átnevelőtáborával együtt.
Kedves 9!
Fogalmad sincs Kínáról.Nem,hogy nem jártál ott, teljesen tájékozatlan is vagy ezzel kapcsolatban és politikailag elfogult.
Kína messze meghaladja vasúti infrastruktúrában az USA-t és minden nyugat-európai országot.
Kínának van:
-Világ első és egyetlen működő,menetrendszerűen járó maglev (mágneses lebegtetésű) vasútja.
-közel 38000 km hosszú nagy sebességű vasúthálózata , ami szintén a világon a leghosszabb.Európában összesen nincs ennyi nagy sebességű vasútvonal.
-A kínai gyorsvasút elsősorban japán és német technológián alapszik, a járműveiket is elsősorban a Siemens és a Hitachi gyártotta.
Barátom, a dízelmozdony egy elavult technika.
Az amerikai vasút elsősorban teherszállításra van berendezve.A távolsági személyszállítás nem annyira jelentős.A nagyobb távokat, ott repülővel teszik meg az emberek.
Ami az átnevelő táborokat illeti, minden országnak van hibája.Említhetnénk az amerikai guantanamoi fogolytábort meg azt, amiről nem tud a közvélemény.
Kína elsősorban az infrastruktúrára költ, ez náluk most a legfontosabb és nem a haderő.Ha elég fejlett lesz az infrastruktúra,akkor költenek haderőre is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!