Mi lesz a nyitás után a jelenlegi fő világvárosok jövője?
Sokan mondják, hogy a világ mostani gazdasági és politikai központjait képező nagy városok (Pl.: London, Párizs, San Francisco) hanyatlásnak indultak.
Mi lesz ezeknek a városoknak a jövője a járvány után?
Ah, ezen én is sokat gondolkodom.
Szerintem az urbanizáció nem áll le, egyszerűen túl sok faktor hajtja, de mindenképpen ad egy ellenlökést hogy a legképzettebb munkaerőnek nem kell egész nap az irodában lennie, mert a munkaállomása otthon a nappaliban is lehet. Ez az ellenlökés viszont szerintem az olyan suburbokat löki meg, mint itthon a Dunakanyar, Buda, vagy délre a települések. Én azzal is számolok, hogy kialakul majd néhány szuperövezet, egybenőtt hatalmas településekkel, közös tömegközlekedési rendszerrel. Ezek nem hagyományos városok lesznek, lesz bennük ipari, logisztikai, lakó, és kereskedelmi terület, és hatalmasak leszek. Kínában látni több ilyet, vagy Japánban, vagy az usaban a nyugati parton. Európában a stagnáló népesség miatt nem valószínű nagy változás.
#3
És melyik világvárosokból költöznek a Dunakanyarba? Mert a kérdés alapvetően nem Budapestről szólt.
4: Budapestről is, bár itt nem látszik olyan hanyatlás, mint például Los Angelesben, ahonnan a középosztály gyakorlatilag menekül, míg az utcák egy nagy sátortáborrá alakultak a sok drogos hajléktalantól. Közben Austin viszont fejlődik, tehát lehetséges, hogy csak egy átrendeződés van.
2: Ez igaz, viszont ökológia szempontból még mindig nem optimálisak. A fejlett országokban a nagyarányú kertvárosi lakosság miatt a város így is nagy területet fed le, ami azt eredményezi, hogy nem lehet rendesen megcsinálni a tömegközlekedést csinálni, így az emberek autókkal ingáznak továbbra is. A fejlődő országokban ugyanígy túl nagy területet foglalnak a városok, csak nem a kertváros, hanem a magas népesség miatt. Ebből a szempontból az általam említett innovatív megoldások valamelyik lenne a jó.
#6 ökológiai szempontból pont az az optimális, csak pont nem olyan kretén módon kéne megoldani a közlekedést és a lakhatást, mint ahogy Budapest teszi. Ugyanekkora területet fed le Szöul is, Dél-Korea fővárosa, mint Budapest, csak többen laknak ott, mint egész Magyarországon együttvéve. Élhető város, mégsincs ott sem tömegnyomor, mégis a vírust ott sikerült a legkönnyebben megállítani.
Ha Budapesten mindenhol 100 emeletes lakóházak épülnének, akkor az egész várost be lehetne sétálni 5 perc alatt. Igen. Nem lenne tömegnyomor, mert a legtöbben csak azért vannak az utcán, hogy eljussanak A-ból B-be. Ha 10-szer akkora népsűrűség mellett 10-edannyit kell utazni, akkor pontosan ugyanannyi embert fogsz az utcában látni, hiába élnek az adott utcában 10-szer annyian.
Az agglomeráció az emberiség egyik legnagyobb elmebetegsége, mégis az emberek azért költöznek ki, hogy "természetközelben legyenek", aztán 2 órát töltenek el az ingázással a benzines autójukkal, vagy a 3 tonnás elektromos városi terepjárójukkal, és nem röhögik el magukat közben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!