Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Miért nem engedte az EU, hogy...

Miért nem engedte az EU, hogy a magyar állam megmentse a MALÉVet?

Figyelt kérdés
A magyar állam pénzt adott a malévnek, hogy az elkerülje a csődöt, az EU azonban ezt visszafizetésre kötelezte. Miért?

2020. aug. 10. 12:22
 1/9 anonim ***** válasza:
85%
Ellenkezik a versenyjogi elvekkel.
2020. aug. 10. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
36%
Mert van így is elég állami közpénzmosoda.
2020. aug. 10. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
78%
Mert az adófizetők pénze nem arra van, hogy döglődő cégeket tartsanak fenn belőle.
2020. aug. 10. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
#2 #3 nem ez volt a kérdés
2020. aug. 10. 12:56
 5/9 anonim ***** válasza:
85%
Pedig ez a válasz. Az eu piaci versenyt szeretne és ha egy cég versenyképtelen annak csődbe kell mennie. Ahogy látjuk más cégek meg tudják oldani nyereségesen, mert légi közlekedés azóta is van. Valószínűleg hatékonyabban működnek.
2020. aug. 10. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Most bezzeg meg sem mukkantak, mikor a német állam pénzalapú segélyt juttatott a Lufthansának. Valaki kérem, magyarázza már meg ezt a kettős mércét!
2020. aug. 10. 14:38
 7/9 anonim ***** válasza:
34%

Kérdező, erősebb kutya.

A többi rizsa.

2020. aug. 10. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

#6/Kérdező:


A magyar állam a MALÉV-ben 95%-os részesedést szerzett, ergo elvesztette versenyző-, szabadpiaci jellegét.

Már az is necces volt, sőt, az EU csatlakozásunkkor nehezményezték is, hogy az ÁPV Rt. 99,5%-os tulaj volt.


A 2011-es "szerkezetátalakítási" (gyakorlatilag újabb államosítási) programot még engedték. Az egyetlen feltétel az volt, hogy ha a MALÉV nem tudja megfelelően végrehajtani az átalakítást és áttérni nyereségesbe, akkor vissza kell fizetnie kamatostul.

Valamint az egyik legfontosabb dolog és alapszabály (amit ismert 2004-ben mind a kígyóbűvölő, mind a csuti), hogy állami alap költségvetési pénzekből TILOS légitársaságokat pénzelni!


---


Ezzel szemben a Lufthansa-nál a német államtól:

-3milliárd eur HITEL+garancia

-5,7milliárd eur csendes TŐKE

-300millió eur RÉSZVÉNY

Mindezt az ESF-ből, ami egy stabilizációs alap, és nem tartozik bele (a német állam gazdasági rendszerében) a költségvetési alapba.


Cserébe az állam csak 20%-os részvényes lett, valamint vállalta, hogy amint a légitársaság visszafizette az 5,7-es tőkét, kiszáll a cégből!


Az EB és a Ryanair természetesen reagált, nem hagyta szó nélkül az EU. A müncheni és frankfurti (A berlini után a 2. és 3. legnagyobb forgalmú) reptereken nem szállhatnak le, teljes mértékben át kell adniuk a versenytársaknak az ide szóló jogaikat, az előre fizetett reptérhasználati díjakat pedig nem térítik vissza a cégnek.


--------


Szóval NAGYON NEM ugyanolyan a két helyzet!

2020. aug. 10. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Az is belejátszhat, hogy a vírus miatti utazásleállás az egy előre nem látható vészhelyzet, míg a gondatlan gazdálkodás nem az. Az USA a legkapitalistább ország a világon, de 9/11 után ott is kimentették a légitársaságokat (tudtommal ez volt az egyetlen eset).
2020. aug. 11. 02:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!